Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Zapalovanie z 634 [Matus](12.2.2024 6:03:18)
Příspěvků: 12, poslední: 20.2.2024 12:56:1371004.Informace
Zdravím, chcem sa opýtať pasuje zapalovanie 6v 75W z 634 na 250/353?
Aby se z tý originality jednou někdo nezvencnul. Mam v okruhu známých jednoho zarytyho originalistu a když jsem mu nabízel původní origo benzín co jsem našel v bandasce nějakýho šrotu, tak bůhvíproč nejevil zájem :-) Tak je k mání... Stejnětak mohu nabídnout dobový šmír :-) [No_-_name] (20.2.2024 12:56:13)
Přesně tak, je to o cítění každého, jak se svým strojem naložit. Ale pokud už jednou volit neoriginální řešení, ať to má aspoň požadovaný přínos. Dát hliníkový ráfek místo železného nijak nepřiblíží motorku požadavkům současného provozu. Ale vyměnit dynamo za Vape je generační skok. Něco jiného asi budou požadavky na veteránské testace, ale jelikož svoje Jawy za veterány nepovažuju, nikdy jsem se tím nezabýval:-) [Jad] (19.2.2024 21:34:29)
Nojo, to je vlastně pravda. To abych šel do péráka narvat vidle z 639 i s kotoučem, když to je taky originální díl Jawa :)
Asi jsem se nevyjádřil úplně tak jak jsem chtěl, ale tak každý má stejně jinou hranici toho, co ještě považuje za jakžtkaž originální. Někdo nechává nově zinkovat i spojovák...
[559ka] (19.2.2024 15:54:51)
Trochu bych parafrázoval tvou větu: Vape, dle mého, není takový zásah do originality, když ho sama Jawa na novější stroje montovala. Stejně jako tebou zmiňovanou převodovku 634 a dvouklíč :-) [Banjokid] (19.2.2024 9:20:14)
Ano, s tím souhlasím.
Já to ale myslel trochu jinak. Například když jsem měnil šrouby motoru, tak jsem dával nové, nerezové. Mohl jsem tam dát lepší imbusy, ale radši jsem zvolil klasiku s drážkou. Nové ráfky jsem taky mohl dát hliníkové Excely, ale raději jsem šel do klasiky. Žárovky jsou taky nové, stejně tak dráty, lanka a pneu.
Oproti tomu dynamo z novější Jawy není dle mého takový zásah do originality. Stejně jako dvouklíč, nebo 634 převodovka v 559. Můj názor.
A taková třešnička na závěr... kdo dneska dává nový korek do lamel, když může koupit lepší ferodo?
[559ka] (18.2.2024 19:12:05)
Dávat silnější dynama, elektronické regulátory, LED žárovky apod. je úplně stejným porušením originality, s tím "bonusem", že to nikdy nebude fungovat jako Vape. Takto nemá smysl uvažovat. [Jad] (18.2.2024 10:07:02)
Proti Vape nic nemám, sám ho mám na 634 (bohužel ale v 6V) a jsem za to rád. Je to bezúdržbové a dává to řádný proud. Na 559 se mi ale více líbí klasika, i přestože jezdí "dálkové expedice". Po letech ale dostávám rozum a vydávám se čím dál tím více směrem funkčnosti, než originality.

A kdyby to někoho zajímalo, tak rozdíl mezi 6V a 12V Vapem je čistě jenom ve statoru a regulátoru, jinak to je záměnné. A rozdíl mezi 350 a 250 je pouze indučka. Oboje potvrzeno telefonátem do Vape.
[559ka] (18.2.2024 1:19:34)
Ano, odkládání nákupu Vape způsobí jen to že jej nakonec stejně koupíš, ale za víc peněz... [pračlověk] (17.2.2024 12:03:58)
559ka: Myslím, že s Vape bude spokojenost. Po letech neustálého bastlení, zkoušení a kompromisů jsem dal na Jawu 12V Vape. Žádná nostalgie po dynamu a kladívkách se nekoná a jediné mě mrzí, že jsem se k tomu neodhodlal dřív. [Jad] (17.2.2024 9:44:20)
Já mám na 559 zapalování 75W + regulátor AEV (hezky pod deklem).
Sice to šlape, ale žádný zázrak. Nestíhá to moc dobíjet. A to dávám motoru pěkně zabrat. Když jsem jel Palackého tisícovku, tak v noci při brždění hodně výrazně pohasínalo světlo. Po dvou letech a 15 tisících je baterka tak v háji, že na volnoběh mi ani nešly blinkry. A co teprve nabíječka na mobil. Dokonce i po dlouhém klesání na neutrál mi chcípal motor, protože nebyl proud. Z těchto důvodů zvažuju přechod na Vape. Je to škoda, kladívko mi je sympatičnější, ale holt potřebuju víc proudu a bastlit tam altík z 638 se mi nechce :)
[559ka] (15.2.2024 2:51:57)
Viz [pračlověk]. Osobně doporučuji zůstat u 45W verze, která má jmenovitý výkon již při 1500 ot*min-1. [Čezet-rider] (12.2.2024 15:44:59)
Jasně, že pasuje, jen je potřeba vymyslet umístění regulátoru 75W/6V. Je nutné si uvědomit, že toto dynamo dává sice 75W, ale od vyšších otáček, než původní 45W, abys pak nebyl rozladěn, že to nedobíjí. [pračlověk] (12.2.2024 13:44:08)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,062 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.4.2024 18:22:47