Author:
(Not logged in)
Reply:
0/2000
Bezkontaktní zapalování [big-head](11.11.2023 14:22:39)
Příspěvků: 25, poslední: 28.11.2023 13:32:1370929.Elektro
Ahoj, používáte někdo bezkontaktní zapalování z Vlašimi od BOBO factory? Zapalování se mi líbí, mluvil jsem i s prodejcem a zdá se být vše v pohodě. I cena je hezká. Ale neznám nikoho kdo by to používal a mám trochu strach z nové věci.
Mně Vape na kývačce 350 s kondíkem a 45W žárovkou vepředu svítí brzda v pohodě i na volnoběh. Kalif dvěpade taky bez problémů. Brácha jezdí 350/639 s blinkry a taky to funguje, jen holt světla trochu pohasnou. V noci to jde taky, ale při nižších otáčkách klesá jas předního světla, což může být nepříjemné. V noci ale nejezdím. [longr] (28.11.2023 13:32:13)
Já jsem zpátky namontoval do motorek akumulátory. Pokud nejezdíš v noci a hlavně nemáš blinkry, tak to není takový problém.
Ale stejně i bez blinkrů na volnoběh bez akumulátoru brzdové světlo nesvítí.
S akumulátorem to je pohoda, navíc stejně za jízdy nabíjím mobil, takže se to filtrování a stabilizace napětí akumulátorem hodí.
[Jawa_forever] (20.11.2023 18:24:42)
jj, na VAPE s kondíkem jezdím bezproblémově již pár let, proč ho kupovat v krabičce za tuhle raketu mi hlava také nebere. [jelenl] (16.11.2023 14:29:17)
Tak ne, je to jiny komik: https://bezbateriovajawa.cz/ [Bakoun] (14.11.2023 21:39:08)
Neni to ten samy typek, co kdysi prodaval „nahradu“ baterie za tezky prachy a pritom to byl obycejny kondenzator v hezke krabicce? https://jawa98.webnode.cz/

I styl psani a pohadkareni by tomu celkem sedely.
[Bakoun] (14.11.2023 21:33:43)
Druhá jiskra to nevím, ale kámoš na 250 s kopce vypnul zapalování a při tom povrkával plynem, takže směsí naplnil výfuky, a po zapnutí zapalování rána a jeden výfuk se otevřel ve švu. [El Fag] (14.11.2023 16:36:21)
Způsobila už někomu druhá jiskra do výfuku doopravdy problém? Dost by mě to zajímalo. [-] (14.11.2023 13:20:34)
To Monty: Ale no tak, nedělám nikomu žádnou reklamu, řeším jako tuctový jawista naše životní komplikace. Naopak já mám pocit, že jsi to VAPE zapalování do Pionýra nikdy v ruce neměl, protože v návodu u VAPE vlevo nahoře (http://www.motoservis-jakuba.cz/wp-content/uploads/sch%C3%A9ma-pro-zapal.pio_.bezkon..jpg), hned druhá věta: Dvě jiskry za otáčku po 180°

K VAPE: psal jsem to již dříve viz 70732, když jsem se rozhodl si VAPE pořídit, volal jsem si i s výrobcem a pak jsem to psal do toho příspěvku
"- dvě jiskry to hází, protože rotor má dva páry magnetů (2x S-J), ale ty tam jsou z toho důvodu aby se dostal vůbec požadovaný výkon do cívek na světla"
Je to skvěle zpracovaný, zalitý, komponenty kvalitní, vydrží to určitě hodně a proto jsem si to také pořídil!

Verze BoBo: koupil a řešil jsem to na burze. Zapalování neobsahuje žádný návod nebo schéma, nic. Při komplikaci s montáží (cívka pro zapalování musí být pod snímačem) jsem sice dostal po telefonu podporu, ale to asi není řešení. Ano, stránky jsou děsný, ale dotaz byl jestli němá někdo kontakt, tak jsem ho poslal. Oproti VAPE to celé vypadá o dost chatrněji, snímač má naletované kontakty a jsou nechráněné. Dodané kabely jsou děsné, mi při montáži jeden drát ze snímače upadl (snímač má malé kontakty k naletování takže to tam drží na kousku), tak jsem to letoval a bužírky praskají, kvalita je oproti VAPE zcela jinde (nutno také uvést, že i cena je poloviční), ale prostě jsem to chtěl vyzkoušet. Nenajel jsem na tom skoro nic, dál se k tomu nemůžu vyjádřit.
[jelenl] (14.11.2023 9:01:56)
Pračlověk - obrovský,je to výkon jednoho standartního chrousta. [El Fag] (14.11.2023 7:52:14)
Jak velký je výkon ztracený v jednom přeskoku jiskry? [pračlověk] (13.11.2023 22:02:26)
Vape na Pionýra opravdu pálí každou 1/2 otáčku, mám to taky tak, zjistil jsem to náhodou při montáži otáčkoměru kdy to ukazovalo 2x a pak jsem to zkoušel i měřit na pal testu. Ptal jsem se i výrobce a potvrdil to taky. [Freedy] (13.11.2023 21:09:22)
Jad - na dvě jiskry se spotřebuje 2x víc elektřiny, ta se bere z výkonu motoru a u dachla je každý watt znát :-) .Takový dachl pak jede pomaleji, to je prostě fyzika..... [El Fag] (13.11.2023 19:40:42)
Jelen, ty kecy na tech stránkách jsou trapný a navíc s pravopisnými chybami(nebo překlepy), tím neříkám že to není funkční, ale mohli tam dát aspon výkon světelného okruhu. [El Fag] (13.11.2023 19:35:51)
Tomu moc nerozumím - proč by mělo vadit, že zapalování dává jiskru i v dolní úvrati? Když bez komprese nic nezapálí... Jako že se jiskřením dvakrát rychleji opotřebovává svíčka? [Jad] (13.11.2023 19:34:22)
JELEN - který VAPE do Pionýra dává dvě jiskry za otáčku? Mám pocit, že jsi to v životě v ruce neměl, a celý příspěvek je pouze reklama na předraženou čínu... [monty] (13.11.2023 19:20:27)
Já na PF aktuálně provozuju 4takt, když jsem ji kdysi kupoval, tak zápalkoa motor nešlapalo nejlíp. Teď si 2t motor dávám dokupy jako zálohu, tak je ve hře i spolehlivé zapalování ideálně i se světelným okruhem. [bubeník] (13.11.2023 17:45:01)
Koupil jsem si do Pionýra klasické VAPE, ale jednak mi vadilo, že to hází dvě jiskry (v HÚ i DÚ), pak že k cívce musí být další držák (není součástí dodávky ačkoliv to stojí balík) ale hlavně cívka je veliká a kryje přístup na trysky (a to laďičovi dost vadí :-D) no a v neposlední řadě cena.

Zkusil jsem tedy koupit tohle (líbilo se mi zachování rotoru-váha), jel jsem s tím jen krátce, zatím spokojenost. Kamarád si pořídil jinou verzi na motor typu Villiers (nevím přesně typ) a šlape mu to spolehlivě. Nyní řešil na ČZ150C (má dva kužele na klice, zapalování vyzkoušel které tam šlo, to koupil, ještě to nevrčí.
Poměr cena/výkon mi přijde fajn, nejlepší je setkat se a domluvit se s pánem na nějaké burze, ale kontakt jsem zde https://jawa98.webnode.cz/
[jelenl] (13.11.2023 12:16:40)
Na PF mám stále taky originál zapalování, jen jsem dle dobového návodu upravil postavení rotoru vůči klice a to vyrobením nového klínku zapalování a motor chytá mnohem lépe a nekope. A rovnou se zeptám máte někdo nějaký kontakt na uváděného výrobce BOBO factory? Nikde jsem nic nenašel. Děkuji. [Freedy] (13.11.2023 10:19:13)
Pokud jsou v pořádku samotné kontakty, dá se slabá jiskra řešit pootočením rotoru uvnitř kola ventilátoru. Originálně totiž není roto vůči statoru v nejlepší pozici. Někde na netu byl návod o kolik. Dělal jsem to na dvou, nebo třech PF a fungují. Pokud je v háji cívka, tak odmotat sekundární vinutí a použít indukční cívku z pincka. Zapojit cívku na způsob pincka. Vadný kondenzátor jde taky nahradit. Pokud se nevejde dovnitř, tak klidně venku mimo zapalování, je jej umístit co nejblíž a co nejkratším drátem připojit. [-] (13.11.2023 9:50:40)
Někde jsem viděl předělávku PF na Vape, takže by to mělo teoreticky jít udělat podobně. [longr] (12.11.2023 19:47:55)
Budu muset nastudovat, jestli to vůbec půjde rozumně dobastlit, ale vidím to jako vhodnou cestu [bubeník] (12.11.2023 16:33:14)
To bych se nebál, že to nebude funkční. Nemám sice zkušenost přímo s tímto, ale několik let jsem provozoval čínské skútry a se zapalováním žádné problémy nikdy nebyly. [Jad] (12.11.2023 16:21:42)
Je to aspoň trochu funkční zapalování, potřebuju něco podobného nízkorozpočtového místo mrtvého zápalka na PF? [bubeník] (12.11.2023 15:30:54)
Ach jo, přesně tohle jsem nechtěl číst. Pouštím to z hlavy. Díky [big-head] (11.11.2023 21:43:59)
Je to v podstatě to stejný, jako slavný VAPEUA.

Prostě složený a dodělný z čínskejch komponentů.
[monty] (11.11.2023 17:55:45)
Complete Stats SQL spojení: 1 (5), 0,031 s version 1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005