Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
voda GL 1000 [spec](5.8.2023 13:19:09)
Příspěvků: 13, poslední: 8.8.2023 15:11:1170800.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Zdravím všechny. Mám dotaz ohledně japonského prskoletu. Po ujetí 500 km se mě z nádržky chladiče ztratí asi 1 l vody. Po zastavení motoru jde z výfuku bílý kouř, který nijak nesmrdí. Motorka obtížně startuje, musím dlouho točit startérem a za chladu točím startérem dohromady skoro minutu. Dál, v oleji voda není, v nádržce chladiče taky olej není. Předpokládám, že je to těsnění hlavy, ten kovový kroužek okolo válce. Napadá někoho jiná závada?
ja bych to dvakrat dotah podle schematu a pak dal ještě 45°. Takovej jawskej momentak.Utahnu,moment pockam a pak ještě jednou. [Mates] (8.8.2023 15:11:11)
Jediná věc, co je v příručce kromě pořadí je, že se mají závity namazat molibdenovů vazelínů. [spec] (8.8.2023 9:23:23)
spec: chce to dílenskou příručku od výrobce a postupovat přesně jak píše. Ty svorníky taky můžeš utrhnout. A měly by být použity při každém sundání hlavy nové. [Jer250] (7.8.2023 22:41:25)
Mates: Já sem právě dotahl podle toho postupu, co tu dává 70CB750, ale žádné další dotažení se už nekonalo, takže to mohlo být opravdu málo dotažené.
70CB750: Dík, tem postup sem dodržel, nádržka neteče, dřídel čerpadla má z jedné strany gufero, pak je díra z motoru ven a potom je těsnění čerpadla. Kdyby se pokazilo těsnění čerpadla, tak poteče voda z dírky pod motorem ven a na těch trubkách pod karbecem mám všude nová těsnění, tam je sucho.
[spec] (7.8.2023 10:34:30)
Několik tipů - krom těsnění pod hlavou, samozřejmě:

- trubky s chladicí kapalinou pod karburátory mají na koncích O-kroužky. Pokud by to utíkalo tamtudy, tak se chladící kapalina odpaří na motoru bez viditelné stopy.

- gufera ve vodní pumpě, ale to bys měl vodu v oleji

- nádržka chladicí kapaliny můž být popraskaná a téct za těch +/- 50 let.

Taky radili natlakovat system a hledat kde to teče ale já se toho u starejch vehiklů bojím. Naposled jsem to dělal na Grand Cherokee a pak v Coloradu lepil chladič silikonovou páskou. Sice jsme takhle dojeli přes Arizonu zpátky do Virginie, ale myslím, že bez tlakování by ten chladič týct nezačal.
[70CB750] (7.8.2023 0:24:38)
51nm a pak ještě nejspíš nejaky uhlovy dotažení? treba 2x45°? vetsinou je to tak ze dotahnes momentem a pak vsechny srouby znova utahujes o urcitej uhlel uz bez momentu. koukni na to dotahovani jeste jenou. [Mates] (6.8.2023 22:15:09)
Pořadí na hlavu je třeba tady:

https://goldwingdocs.com/forum/viewtopic.php?t=6242
[70CB750] (6.8.2023 16:31:56)
Počítám, že nové těsnění pod hlavu to spraví. Buď si pořiď nebo půjč momenťák, nebo to holt riskni a po dotažení tím, co máš, to ještě o kousek přitáhni. Pokud máš trošku cit v rukách, tak to odhadneš. [longr] (6.8.2023 15:26:53)
Jsem zase rychleji psal než četl. Když už máš hlavy dole, tak by stálo za to, je nechat srovnat. A třeba u auta se hlava dotahuje v určitém pořadí a ve dvou, někdy ve třech krocích. Jakože na předepsané newtonmetry a pak třeba ještě dvakrát o čtvrt otáčky. Člověk si říká, že to ty šrouby nemůžou vydržet... [Jer250] (6.8.2023 15:04:00)
Jakože k otevřené samozřejmě 😃 [Jer250] (6.8.2023 14:59:29)
Pokud je možnost, přičichni k nádobce chladící kapaliny. Když ucítíš spaliny, tak je to jasné. [Jer250] (6.8.2023 14:59:01)
Fčíl sem sundal i druhou hlavu. Obě těsnění na obou hlavách jsou nafouklé. V místech mezi válci jsou oba kovové kroužky černé. Čili pod nima to asi foukalo. Zajímavé je, že ty černé místa jsou na straně bloku, né na straně hlavy.
70CB750: Toš zeptej se, za optání nic nedáš.
Indície: Mám momenťák max 51 Nm. Hlavy se mají dotahovat 53 - 57 Nm. Když mám závadu na obou stranách, hledal bych společnou příčinu. Obě těsnění mají stejného výrobce ATHENA a obě sem montoval já. Předpokládám, že sem je špatně dotahl.
[spec] (6.8.2023 14:18:57)
Znám lidi co mají GW, mám se ti zeptat? [70CB750] (6.8.2023 12:46:31)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 13.5.2024 3:59:54