Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Brzdový spínač 634 [pračlověk](26.10.2020 14:13:02)
Příspěvků: 23, poslední: 29.10.2020 10:53:1168147.Elektro
Musí být na 634-7-02 z roku 2982 svítit brzdové světlo i při zmáčknutí přední brzdy?   Samozřejmě je to rok 1982.
A tohle z Dekry:
PŘEDEPSANÉ PODMÍNKY
Ovládáním brzdového světla dvěma provozními brzdovými soustavami a odpovídající funkcí tohoto světla musí být vybaveny motocykly kategorie L3 , uvedené do provozupo 1.7.1985. Odpovídajícím způsobem musí být zapojena i případně na motocykl namontovaná zásuvka pro přípojné vozidlo. U motocyklů uvedených doprovozu před tímto datem se plnění podmínky vyžaduje jen tehdy, je-li příslušné ovládací zařízení brzdového světla součástí původní konstrukce vozidla a bylo s ním schváleno.“
[pračlověk] (29.10.2020 10:53:11)
blinkry od r. cca 1972, zrcátko vlevo cca taky někdy (platilo i zpětně - táta si ho musel přidělat na čízu), pravé zrcátko až cca po roce 1980 (hádám 1984 nebo 1985). Když jsme měli Š120L kupovanou v 1986, tak už měla zrcátka obě (každý trošku jiný), mlhovku jsme dodělávali, protože dodnes si pamatuju, jak jsem ji přidělával na tažný, který bylo taky dávaný dodatečně, ale to muselo být až po roce 1990, nicméně je možný, že elektroinstalace s vypínačem už byla předpřipravená z výroby, ale to bych jen hádal [Marlboro] (28.10.2020 12:17:58)
JZ>schema od 8/1983 z knihy od Andrta to opravdu naznačuje, autor zpravidla v textu přesně popsal i montážní nuance, je tady ale rozpor, schéma má už i boční blinkry. Já blb jsem se nedávno zbavil všech kompletních servisních buletinů pro M, kde byly podrobně popsány všechny změny. Od Andrta mám asi dvě vydání, až se k tomu dostanu budu hledat. [Banak] (28.10.2020 7:47:16)
638 mi prošla STK jen se spinačem zadní brzdy, u 632 byl spinač přední i zadní na jednom lanku ... [nunici] (27.10.2020 22:59:57)
Užovka, co jsme měli, měla mlhovku dodělávanou dodatečně - dodnes si pamatuju, jak jsme počítali odpor pro omezení proudu kontrolkou - diodou.

EMko mělo, podle všeho, mlhovku z výroby. Což potvrzuje toto schéma (pokud dobře luštím rozmazané blechy): https://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/2/693/693_2004-09-29_15-10-10_92.jpg .
[JZ] (27.10.2020 22:37:31)
Ani lux nic neměl, měl ji export vyžadující předpisy dané země. Vlastnil jsem i reexport 120 z Belgie a měl pěknou mlhovku bosch asi instalovanou až tam. [Banak] (27.10.2020 16:31:15)
Co si vzpomínám, tak na 120 se zadní mlhovky po zavedení jejich povinnosti hromadně dodělávaly - na zadní nárazník či pod něj se přidalo takový hranatý červený světlo. Tím nevylučuju, že nějaké luxusnější výbavy mohly mít zadní mlhovku v základu. [Ota] (27.10.2020 16:22:23)
JZ+Borderer> jelikož teď nemám přístup k archivu tak jsem chvíli googlil a vyskočila na mě celá řada starých fotek například titulky SM a M1 byla zcela jistě bez pravýho zrcadla, bočních blinkrů a otvorů v masce. S mlhovicí to bude horší, auta se málokdy fotí ze zadu, ale budu pokračovat pánové. Ještě dodám, že zaslepená příprava na dva spínače v levé dolní části palubky M1 byla stejně jako 2 montážní otvory v zadní masce. [Banak] (27.10.2020 15:31:38)
Dobře budeme hledat, děkuji za upřesnění M1 (1983) měla zcela jistě jen jedno plastový hranatý zrcadlo (novější měly obléb rohy), bez bočních blinkrů zcela jistě i bez mlhovky. Zkusím najít i fotku této rarity, kterou jsem dostal jako služební š105S. Doplním, že přední čelo NEMĚLO i vstupní otvory pro chlazení brzd. Třeba se tady najde nějaký opravdový pamětník, který má tvrzení potvrdí i bez hledání v archivu. [Banak] (27.10.2020 14:09:03)
JZ: První eMka, označovaný taky jako M1 měly opravdu jen blinkry vepředu a ne v blatníkách. To, že měly jen jedno zrcátko, sem ještě neslyšel...zajmavý... [Borderer] (27.10.2020 13:35:18)
Banak: v rodině bylo eMko z roku 84 nebo 85, mělo jedno plastové zpětné zrcátko a zcela jistě mělo boční blinkry v blatníkách. Zcela jistě mělo i zadní mlhovku a to jsem přesvědčen, že z výroby. [JZ] (27.10.2020 13:15:28)
I první 105/120 M na 13" měly jen jedno plastový zrcátko a neměly ještě boční blinkry a zadní mlhovku, můžu dohledat manuál. Mlhovka byla povinná zpětně jak víme. [Banak] (27.10.2020 11:36:17)
Jad: že nemusí být přední a zadní- je to například u východoněmeckých strojů, kde byli blinkry v řidítkách ( star, schwalbe) [Sukin] (27.10.2020 11:04:01)
Sukin: Co znamená 1 kus blinkru na každé straně? [Jad] (27.10.2020 10:56:01)
Blinkry- 7/1972 - jeden kus na každé straně, 2001 -vpředu i vzadu.
zrcátka 1.1.1974- levé zrcátko- platí i zpětně, 1.7.1995 -zrcátka levo i pravo
[Sukin] (27.10.2020 10:41:04)
Dvě zrcátka jsou od roku výroby 1986, je to v silničním zákoně. [slis] (27.10.2020 10:05:58)
Odpověď z STK je, že spínačem přední brzdy musí být vybaveny všechny motocykly od 1.1.1985, ale pokud byl motocykl homologován, schválen a vyroben se spínačem, musí ho mít.
Takže je to jasný.
[pračlověk] (27.10.2020 8:41:57)
Jad: Viděl bych to kolem roku 1980, když vezmu v potaz fakt, že první Š105/120 na 14" kolech se vyráběly standartně s jedním chromovaných zrcátkem. [Borderer] (27.10.2020 7:13:33)
já myslím, že pravá zrcátko a spínač přední brzdy je od roku 1983.Ale nehádám se. [monty] (26.10.2020 18:09:33)
To druhé zrcátko bude určitě později, než 1972. Mám 634 z roku 1974 a taky se kdysi technik na STK začal zajímat, jestli si musím to druhé dokoupit, aby mě nechal projít. Šel to zjistit do nějaké jejich databáze a vrátil se s tím, že je to v pořádku, že pravé zrcátko povinné není. I ten rok říkal, ale to už si nepamatuju - jestli 83, nebo 86...? Něco takového. [Jad] (26.10.2020 17:59:05)
Blinkry a druhe zrcatko je myslim rok 72. Spinac predni brzdy bude jiny rok, protoze 477 se s blinkry delala, ale nevim o tom ze by kdy mela spinac predni brzdy. [maspe] (26.10.2020 17:42:14)
Spíše než o technické řešení mi jde o legislativu, protože se chystám na TK. Kde je hranice roku výroby, do které motocykly nemusí mít blinkry, dvě zrcátka, spínač přední brzdy? [pračlověk] (26.10.2020 16:40:42)
Ano, bylo to tak z výroby. Pokud se nepletu, stop spínač pro přední brzdu měly 634 od r. 1979 napříč modelovými řadami - tehdy byl zvlášť spínač pro přední a pro zadní brzdu. Od modelu 634-7-02 je společný spínač pro obě dvě brzdy, kdy kratší lanko se napojuje k zadní brzdě a delší k přední brzdě. Funguje to docela spolehlivě. Jednou se mi to lanko z páčky přední brzdy vytrhlo, ale stačilo tam naletovat větší bambulku klempířského cínu a je to zase OK. [Ota] (26.10.2020 15:20:10)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,063 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.3.2024 19:22:21