Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 5, poslední: 24.8.2020 12:34:5467996.Informace
Ahoj všem. Tak jsem si přivezl upravený koš s novým bronzovým futrem, nasadil ho na hřídel, přeměřil kola že jsou v rovině, zkusil vůli na koši, ta byla minimální a dal jsem na ně řetěz. Jaké ale bylo mé překvapení, že řetěz se tak našponoval, že tam nešel dát, respektive pak nešlo otočit hlavní hřídelí. Tak jsem postupně brousil a brousil, až koš měl zase bez řetězu viditelný vakl, s řetězem bez vaklu, hřídelí šlo se spojkovým talířem točit těžce. Tak jsem ještě něco ubrousil, spojkový talíř šel točit ne volně, lehce ztuha, řetěz je napnutý, ale ne našponovaný. Tak jsem to složil, motor běží tiše, ale spojka unáší. Je mě jasné že to není v lamelách, ale že to je tím že vůle na spojkovém koši není taková, aby se spojkový talíř točil volně. Můžu normálně řadit, neutrál také dám, ale jak stojím delší dobu s rychlostí a vymáčklou spojkou, cítím jak to unáší a s postupujícím časem více. Co s tím - celé rozebrat a brousit dál, nebo to nechat a futro se o rozpěrku samo přizpůsobí/vybrousí? Jinak poklesly vibrace i hluk, takže dobrý, ale to unášení.... Mě nenapadlo, že bez zemědělských vůlí to bude dělat takovéhle věci. Díky.
Ahoj, motor na Jawě vibruje vždycky, takže ano, vibroval. :) Jde jen o to, jak vibrace byly silné a v jakém pásmu. Mě vibrace vcelku nevadí, můžu n atom sedět celý den i týden, ale není to vždy příjemné a roztřesená zrcátka do výhledu vzad moc nepřidají. Vůle na koši byla v podstatě taková, jako má kolega na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=glSfSsdZQ_o
Plus kola nebyly v jedné rovině, to jsem brousil podložku, abych je srovnal. Taková vůle mě vadila, ale překvapilo mě, že po jejím odstranění se tam zase nedá dát řetěz a tím stažením kol k sobě se přestane točit spojkový koš - hlavní hřídel. Tak si říkám, jestli ta děsivá vůle na koši není konstrukční záměr. :)
Skončil jsem u stavu kdy koš byl takřka bez vůle, hřídel se točila s mírným úsilím - teď to vypadá že to jde už volně.
[JohnyR] (24.8.2020 12:34:54)
Ahoj, a před tím než jsi dělal futro, tak ti motor vibroval? To má ta desetina na koši takový vliv na vibrace? [Petan69] (24.8.2020 11:47:59)
Ahoj,
řetěz je v tomto případě dvojitý a nakonec jsem se rozhodl to dát dohromady, chvíli na to jezdit a uvidí se co to udělá.
Mám ještě jeden novej primár, ale fakt by mě nanapadlo ho zkoušet - beru že nový je nový. No kolech seděl pěkně, ty oběhané nejsou. Po mém ručním broušení už tak našponovanej nebyl, ale přeci jen svíral více než tomu bylo, rozpěrku a bronzové futro, takže spojkový koš trochu unášel. Ze začátku to bylo cítit jak po zařazení kvaltu poklesly otáčky motorku a motorka měla tendenci se sunout kupředu. Po ujetí cca 100km to už nepozoruji - dneska jsem také jezdil a když dám kvalt, tak to unášení již nepociťuji - futro a rozpěrka si snad správně sedly. Přešel jsem také na olej 75W90 od Mogulu, tak mazané to je snad dostatečně. Doufám že to bude všechno dobré. nad 4200ot to kupodivu nevibruje, zrcátka se ani nehnout, tak i vidím co je za mnou. :)
[JohnyR] (24.8.2020 11:33:31)
On se nový primár (hlavně jednořadý) celkem rychle vytáhne a uvolní. Určitě není ideální, že jje to odnova tak vyšponované a ložiskům by to asi dlouhodobě nechutnalo, ale skoro bych se vsadil, že po složení a ujetí 10 km by řetěz byl už volnější. Jinak to může být i primárním kolem nebo ozubením koše. Stačí, aby někdo udělal malý kopanec a trochu jinak obrobil kola. [longr] (24.8.2020 10:02:33)
Možná, že jsi měl zkusit jinej řetěz, možná byl ten tvůj zrovna těsnej. Už jsem se setkal při výměně primáru s tím, že někdy byl po výměně pěkně napnutej, někdy volnější. Bylo to ale na více motorkách, takže těch vlivů tam může bejt víc. Jinak s mokrou spojkou není vhodné stát delší dobu se zařazeným kvaltem a vymáčknutou spojkou. Píšou to ve všech manuálech na Jawu. Mokrá spojka bude z principu své funkce patrně vždy mírně unášet musí to být ale zanedbatelné. Když postavíš motorku na hlavní stojan a podepřeš tak, abys měl zadní kolo ve vzduchu, tak na neutrál se zařazenou rychlostí se bude kolo točit, musí jít ale snadno zastavit rukou, aniž by mělo snahu se ti z ruky vyškubnout, popř. že by rukou vůbec nešlo zastavit. [Ota] (24.8.2020 8:44:19)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,016 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 19.4.2024 7:09:30