Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Zesílení spojky [Mira76](19.6.2020 15:15:10)
Příspěvků: 33, poslední: 22.6.2020 10:15:2167858.Informace
Chtěl bych se zeptat jestli někdo z přítomných zesiloval spojku o pár ks třecích lamel a plechových lamel.
Motor mě nepřenese výkon motoru(původně panelka 559 s výkonem 14koní).
lehce předělaný motor s klapkami a objemem 390ccm, i když mám silnější pružiny o 20% a k tomu feroda lamely(5ks) prostě mi to neunese.
Olej v převodovce: 4T 10w40.
Chtěl bych proto nadvařit kousky plechu vnější sp.koš a dát na vnitřní sp.koš delší kolky, víko nadstavit)tvarově něco jako jawa automatic).
Chtě bych se zeptat zda někdo z přítomných tímto způsobem již spojku zesiloval???
Tak hlavně, že jsi na to přišel. A s toaleťákem příště už jedině na WC:-) [Ota] (22.6.2020 10:15:21)
Taky jsem tomu nemohl zprvu uvěřit, ale co.11xno prostě jsem ho tam zapomněl....:-D [Mira76] (21.6.2020 21:13:01)
tak tohle se stane legendou hadr v sani uz taky je legendarni zavada ale toaletak ve spojce je taky super mazec hlavne zes na to prisel [Free] (21.6.2020 13:28:46)
Hadr v sání a toaleťák v oleji ;) Věřím, že to bude do budoucna druhá nejoblíbenější odpověď na problémy s motorem :)) [Dawid] (21.6.2020 8:57:27)
pérovna Čermák, jsou dobrá, drží(a taky tvrdá myslím o 15-20%),
jinak jsem srovnal ještě dosedačku lamel na vnitřním koši, ta chodila v desetině, ted už je ve 2 stovkách....uvidím v týdnu byl by v tom čert aby ta spojka nefungovala jak má.
[Mira76] (21.6.2020 7:28:24)
kde ti dělali ty atyp péra? [Kuba z Neve] (20.6.2020 22:34:57)
PS. Ale nemyslím to špatně, vždycky je to nějaká blbost. [Street Punk] (20.6.2020 20:15:09)
Sem říkal, že zvýšeným výkonem a spojkou to nebude. [Street Punk] (20.6.2020 19:56:01)
tak spojka po inspekci...
Stal se velký průser-
Asi před rokem jsem ten motor skládal a protože domeček pro klapky je do karteru tak tam nebylo místo s já jsem potřeboval neco trochu naolejovat ale zase jsem nechtěl aby mě ten olej natekl na těsnící plochy půlek....
Tak jsem vzal hrst toaleťáku a prostě jsem to dal pod hřídele a prostě jsem na to zapomněl...
Takže nejprve to degradovalo olej PP80, pak olej 10w40, ten toaleťák se v tom oleji postupně rozpouštěl a přidával oleji na kluzných vlastnostech....
Při kontrole plech lamel jsem objevil i to že jedna se mi nějak nezdála a dám ji na magnetku.....
Pružiny vyrobené na zakázku u Čermáka v Modřicích stále tvrdé, takže počkám až mě známý brousne tu plech.lamelu a bude se skládat....
Myslím si že na 90% za to mohl ten zapomenutý toaleťák...
[Mira76] (20.6.2020 17:24:19)
Jestli Míra nezabrousil kolečko na kuželu, tak to bude přesně ono. Vloni mě to vyškolilo. Někdy to drželo, někdy prokluzovalo. Po zalapování bez problému [Banjokid] (20.6.2020 14:35:04)
Možná blbost, ale opravdu ti klouže spojka? Neprotáčí se ti primární kolečko na klice? [Marlboro] (20.6.2020 13:58:52)
Spojkový automat je u takové mašiny k ničemu. Udělej to jako u 634 bez automatu. Spojka půjde lépe. A zkus polaborovat s olejem a taky jestli ti lamely neváznou v koši. Tím nemyslím osekaný koš. Potrápit umí i nové lamely. [longr] (20.6.2020 6:58:13)
chlapi všechno je nový takže tam nic zubatého není...no budu to muset ještě jednou asi rozhodit a podívat se ...
Jo ještě jsem zapomněl že spojkový koš je upravený dle koše pro jawy tempo
http://jenikovo.wz.cz/Foto/Full/250-593/upravy/spojka_05.JPG

Taková úprava (vrtané díry) na to nemá vliv(navíc je to dovažované).
Takže fakt už nevím.......
[Mira76] (20.6.2020 5:24:44)
poloautomat bych na jakýkoliv pokusy se spojkou vyhodil nebo úplně rozšteloval aby se vůbec neprojevoval. Já sice stále podezírám lamely, ale dovedu si představit i křivej koš apod, nemáš ho zubatej od lamel? Jawy na to moc netrpí ale s tím tvým bucharem kdo ví, to se takhle projevuje.

Tvrdší pružiny/podkládání bych nechal až nakonec, ne že by ta spojka byla nějaká velká hitparáda, ale tahle motorka se bez nějakýho většího problému musí v klidu rozjet se sajdou a třema lidma do libovolnýho kopce.. Jakmile jí přitvrdíš, tak začnou praskat lanka a bolet ruce - ale je možný, že budeš muset pokud máš naladěno
[xTas] (20.6.2020 0:44:27)
Je ješte další varianta. Pokud jsi nalil olej řady PP tak jsi degradoval lamely. Po nalití 10W40 už jsou načaté a nepomohlo to. V žádném případě nepoužívat korek leda jako špunt do lahve:). Vypláchni převodovku, dej nové lamely, zkontroluj na uchylkoměru házivost dosedací plochy spojky a srovnej. To samé plechy, nebo nechat vypálit silnější a srovnat na magnetu. Nalej olej DEXRON II. Pozor je dost řídký tak bude prolínat. Samozřejmě i pružinky pomůžou, pak musíš mít hlavně sílu v ruce:) [Jakub PB] (19.6.2020 23:37:07)
ja jen takovej poznatek jawa dela stale to same orig mezilamel,, tkm je dela o nec silnejsi,, coz nabyde na obasahu prostoru a tim vyc museji makat pruzinky [sessa] (19.6.2020 22:45:52)
když to roztláčíme z úplného klidu(moto stojí na místě) tak to normálně zabírá, ale jakmile to roztlačíme a pustím spojku tak spojka klouže...(a nevím proč, vůle na automatu je jak má být). [Mira76] (19.6.2020 22:20:31)
no konečně odpovědi na které jsem čekal, bohužel, myslel jsem si to....
Nevím kde může být zahrabaný pes...
ojnice je ze suzuki 400(4-kolka) s krátkou delkou 133mm, píst je 80mm a k tomu je excent. oj.čep, takže to je 80x80mm, spíš dělá šílenou neplechu ta malá klika....
pro Jakuba....spíš bych to asi řešil na spraně spojky kde bych dal těžký rotor na straně zapalování je snímač od vape....
[Mira76] (19.6.2020 22:18:21)
Ahoj spojku jsem předělal + 2 lamely. Celkem dost práce. Měl jsem i 4x pružinu. Víko jsem musel protočit a navařit tam hrmec :)
Zvětšíš rotační hmotu spojky a bude trpět ložisko. Začne ti "tvrdnout primární řetěz". A až se to roztočí do větších otáček tak ti mohou uletět plechy koše i když je obtočíš kroužkem. Materiál koše je zušlechtěn, sváry jsou v kategorii nesvařitelné z hlediska pevnosti.
Aby to bylo pořádně, vyrobit celý koš komplet nový a pak zušlechtit, mat. třeba 14220. Pokud máš kliku o průměru 120mm a na ní ojnici o délce 165mm při zdvihu 75mm bude to celé nevyvážené, píst máš určitě o průměru kolem 80mm. Jediné dovážení připadá na straně zapalování těžkým rotorem. Celkově kopírovat starý motokros z ČSSR není moc vhodné. I tovární motory měli spousty problémů. Taky se jich dost předělalo na úplně jiné parametry, to už málo kdo uvádí.
[Jakub PB] (19.6.2020 21:53:07)
přidám se k většině - já už jsem si pár spojek, byť spíš na větších motorkách ladil a pokud není schopná na dvojku zablokovat kolo, tak je totálně rozjebaná a není to problém návrhu.

Taky bych viděl problém jinde, buď si tím výkonem spálil lamely, blbej olej (některý lamely např. začaly klouzat po přechodu z JASO MA na MA2), starý plechy, křivej koš, chybějící podložka apod. Nevěřím tomu, že by to nešlo roztlačit pokud seženeš nový kvalitní lamely plechy pružiny. Já mám radši ferodo, tady pro změnu půjdu proti proudu ale ten posranej korek se hned spálí (pokud teda na ferodo ta spojka v 559 nereaguje nějak blbě, tady nemůžu sloužit). A co se pamatuju bývaly tenčí, takže tam šla na prasáka přidat.
[xTas] (19.6.2020 21:39:36)
všechno je nové, při oleji pp8o i 10w40 se ta spojka chovala stejně.... [Mira76] (19.6.2020 21:20:19)
Bud mas zohybane plechy nebo klouze ten olej. 42Nm prenesla spojka u meho 638 motoru. Seriove pruziny jsem jen podlozil segrovkama. [Havlis] (19.6.2020 21:15:48)
Když nesepne spojka při roztláčení, tak to nefungování nemůže být velkým výkonem motoru. [Street Punk] (19.6.2020 20:54:03)
ten je volný, jednoválec je mrcha, zvlášť když je malá klika(120mm) problém je už při roztláčení....
Zařadím za 2 a gšvagr me roztláčí, pustím spojku a nic se neděje...(nesepne).
Když to zkoušíme roztlačit s nezmáčklou spojkou úplně z klidu tak motor se točí...
Na brzdě (když se odladoval karburátor aby byl trochu bohatší pro záběh) tak to taky zlobilo, a to mám kompres jen 8:1.
Obrovský problém malych klik je ale startování....kope zpátky, musí být pevná obuv a rychlá noha jink je ta šlaha zpět skutečně moc bolestivá.
(ten samý problém měli naši reprezentanti na závodech v 80tých letech na čz 380...)
[Mira76] (19.6.2020 19:30:17)
Spojkou to nebude, podiv se na vypínací mechanismus. [Street Punk] (19.6.2020 19:22:40)
hledal bych problém jinde. Já mám v 638 motoru 44 koní/50Nm a naprosto seriovou spojku 634 jen s podloženejma pružinama a drží to bez problémů... [Kuba z Neve] (19.6.2020 19:15:28)
to zvětšení kose není tak těžké jen jsem si chtěl ověřit že to bude s těmi 7mi lamelami fungovat, spíš se obávám nadvařování alu víka, až pokud by toto nefungovalo pak až potom bych šel do korku.....no nasypaných peněz v tom je už docela dost..tu spojku ještě nějak přetrpím.
Holt když se drbne do jedné věci(objem a výkon) tak se musí drbnout ještě do dalších X věcí(to nemluvím o sekundár. řetězu jestli to ten vydrží...).
[Mira76] (19.6.2020 18:26:01)
A co se vyprdnotu na „ferodo“ a nechat si udělat gumokork. lamely. Mají větší součinitel tření a používá se to celkem běžně v pio světě. [Bakoun] (19.6.2020 18:00:29)
jen jsem se chtěl zeptat zda někdo již zkoušel prodloužit spojk.koš 350/634 o 2 třecí a 2 plech.lamely a jestli mu to fungovalo??? [Mira76] (19.6.2020 17:56:02)
je to primár z 250/579, větší se do bloku z 250tky už nevejde, zkoušel jsem i primár 634, nevejde se....(samozřejmě spojk.koš je stejný ale jedná se o primár.kolečko na klice). [Mira76] (19.6.2020 17:23:55)
Spojka přenese výkon 350/638 a jsou chlapi, co tuhle spojku mají naroubovanou na kolo spojky v půllitru a s korkovými lamelami a výkon přenese. Ale tvrdí, že jedině korek, že Ferodo prý blbne. [longr] (19.6.2020 17:14:55)
A co ist cestou zvacsenia primarneho kolecka. Tym sa prevodovy pomer zmensi. Krutiak na spojke tiez a za prevodovkou to doladis mensim retazovym koleckom. [Velorex] (19.6.2020 17:14:26)
Nikdo se nenajde kdo by odpověděl? [Mira76] (19.6.2020 16:58:43)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,078 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.3.2024 19:22:21