Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 6, poslední: 19.6.2020 21:13:2167836.Elektro
Zdravím už jsem tu řešil praskání žárovek u vape na pionýru ( dnes zase obě ) a teď se k tomu přidalo vypadávání indukční cívky při vyšších otáčkách, vypadá to na špatné ukostření a to přímo ve statoru zapalování, neřešil jste to někdo, nebo nesnažil se někdo opravit stator? Tváří se to jako studeňák na spojení cívek a kostry. Nemám představu jestli se dá odstranit izolace na statoru a najít spoj.
Od zahradníka se odpovědi zřejmě nedočkám, ačkoli na stránkách již nejspíš byl. Asi jsou otázky složité.

To Freedy: Kdybys to chtěl prodat, měl bych zájem, na pokusy.
[fk] (19.6.2020 21:13:21)
Další pokusy a proměřování, proč to po 2 km nejede, nakonec vape ven a zpátky 30w zapalování a klasická 8v cívka a vše je v pořádku, motor táhne i po ujetí 10 km a pěkně drží volnoběh a jde do vysokých otáček. Najel jsem s vape asi 5 000 km ( 3 roky) za tu cenu jsem se moc nesvez. [Freedy] (14.6.2020 19:07:58)
Dnes vše opět rozebráno, zeleno žlutý řádně ukostřen na cívku zapalování a dál propojen až do světla. Dal jsem nový žárovky a měřil všechny možný přechodový místa, vše v pořádku až na to, že napětí na žárovce když podržim motor v otáčkách cca 5000 vyleze v pohodě na 8,5V (měřeno jak digi multimetrem tak ručičkovým měřákem se zapojenýma žárovkama) jediné co pomohlo srazit napětí byl regulátor napětí co se používá u babety, tak jsem ho tam nechal. Bohužel po ohřátí opět výpadky zapalování, do vyšších otáček ho nedostanu ( zkoušel jsem osciloskopem měřit výstup vn kabelu) a je vidět, že cívka nedává, ale proč? cívka nebo nebo chyba ve statoru? [Freedy] (13.6.2020 15:00:05)
To zahradník: "(aby se náhodou neprobilo vinutí - říká výrobce vape)." Kde tuto informaci výrobce říká ?

"napětí ... je ve vysokých otáčkách příliš vysoké". Co znamená vysoké otáčky ?
[fk] (13.6.2020 11:27:46)
Ještě se doplním. Možná že ty dva žluté světelné dráty z magneta opravdu musí být připojeny na kostru, pokud se z nich zrovna nekrmí světla. Při jízdě bez světel a bez ukostřených žlutých drátů jednak možná pálí jiskra v trochu jiný okamžik a jednak nejspíš napětí, které krmí zapalovací modul(CDI) je ve vysokých otáčkách příliš vysoké a dost možná tak má za následek vynechávání zapalování. Odběr proudu ze světelné cívky může ovlivňovat velikost indukovaného napětí v cívce pro krmení CDI. (V obou cívkách se proud tvoří jedním společným rotujícím magnetem. Elektrické děje v jednom elektrickém okruhu pak mohou ovlivňovat děje v druhém elektrickém okruhu.) [zahradník] (11.6.2020 10:48:54)
Nemáš třeba blbě zapojenou "spínačku"? Nebo nějakou pochroumanou? V prvé řadě dobře ukostři žlutozelený vodič na šroub uchycení zapalovací cívky. Pro prvotní test přikostři na ten šroub i žluté dráty ze statoru (dráty pro světla). Úplně odpoj chcípák zapalovací cívky(bílo/černý vodič). Takhle musí pincek jezdit bez vynechávání. Jen nepůjde vypnout zapalko. Samosebou fajka, kabel, svíčka, karburátor, přítok paliva musí být OK. Pak se zaměř na správné zapojení spínačky. Společný kostřící drát od spínačky a předná žárovky vést na kostřící šroub na upevnění zapalovací cívky. Spínačka musí chodit spolehlivě. Žádná rozvrzanina. Dráty k zadní žárovce musí být spolehlivě připojeny. Drát k přepinači světel a od něj musí být dobře připojen. Přepínač světel musí spolehlivě přepínat. Schéma zapojení bych doporučoval použít jako pro mustanga, tedy zadní žárovka je připojena do patice přední žárovky na kontakty pro tlumené a dálkové vlákno. To znamená, že zadní žárovka se nesmí připojit na kostru. Jestli to náhodou patice neumožňuje, tak si musíš nějak poradit = připevnit patici nevodivě (izolovaně) na zadní blatník. Už nevím, jak to tam přesně vypadá. Oba žluté vodiče z magneta bych připojil na jeden společný pól spínací skřínky tam, kam se standardně přivádí světelný drát od magneta. Pak by to mělo normálně jezdit a nemělo by to ani nějak moc často pálit žárovky. Žárovky používej předepsané wattáže. Jezdi spíš pouze se zapnutými světly, protože ze světelného drátu z magneta by se měl stále odebírat proud, nebo by se měl přikostřit (aby se náhodou neprobilo vinutí - říká výrobce vape). Osobně si ale myslím, že to musí vydržet ikdyby se ze žlutého drátu neodebíralo nic. Samosebou by se dala světla zapojit natrvalo, aby svítila nezávisle na poloze spínačky, ale nemyslím, že je to nutné. [zahradník] (10.6.2020 14:50:03)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,078 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 17.4.2024 19:42:28