Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 39, poslední: 9.6.2020 13:15:4567819.Veteráni
Dobrý den, můžete mi prosím někdo poradit?
Mám Jawu 350 typ 354, r.v. 1962. Má panelkovou masku a zamykání řídítek na visací zámek, kapsy s plíškem pod sedlem, výkon psaný 18 koní, což by vše ukazovalo na podtyp .06. V TP se podtyp nedozvím, v malém techničáku je psáno 354-04. Rám je č. 354-159680. Motor tam byl původně 354-161189, ale ten byl v roce 1988 vyměněn za motor č. 354-015591. Jsem z toho trochu zoufalý, nemůžu se dopátrat toho, jak vlastně ta motorka má vypadat. Pomůžete mi někdo podle výrobních čísel rozklíčovat tenhle hlavolam?
Moc Vám děkuji, Michal
Prefuky - pokud ti sedi na valce co mas, tak to budou uz kartery 16k kejvacky. Timpadem bych se tim moc nestresoval, maximalne zjistil zda neni nejaky problem s tim pravym, a pokud ne, tak to v zime rozpulil, sparoval, a hotovo. Jestli se prefuky lisi mezi panelkou a kejvackou netusim, myslim ze spis ne.
Saci kanal panelkovych valcu. O tom slysim poprve, ale mozne to je, ze tam casem pribylo zvlneni. Chtelo by to fotky.
Hlavy - otazka je co tam mas za hlavy ted, zda pulkulaty z peraka / pulbubna (12 koni) nebo uz zvonkovy z kejvacky (16k)
Jak velkej rozdil je mezi kejvackovejma 16k a panelkovejma 18k napohled, to ti nereknu. Nicmene pokud tam nemas ulozeni hlav na petihran, tak uz 12k nebudou.
Ono obecne kdybys to vsechno co mas poradne nafotil a hodil nekam na rajce, tak se radi o dost lip.
Vybrus - posli to k padalikovi. Opiskuje, vybrousi podle pistni sady, nalakuje. Akorat u toho piskovani si dej bacha a zdurazni mu ze ma zakryt dosedaci plochy. Mam silnej pocit ze mi takhle kdysi zkurvil valce na Califa, ale nafoceno to nemam, tenkrat jsem si toho nevsiml, a zpetne uz nic nedokazu.
[Krizoň IV.] (9.6.2020 13:15:45)
Krizoň: Ještě mě napadá, dá se někde najít, jaké mají být vlastně rozměry těch přefukových kanálů na kejvačce a jaké na panelce? [Michal_V] (8.6.2020 15:08:59)
Ahoj všichni, tak jsem o víkendu pilně opečovával mašinu...
Krizoň: sací kanál je odlitý z formy, leštěnej do zrcadla není, průměr 26 mm. Do přefuků v karterech saháno není a ty kanály lícují s dírami ve válcích, nejsou užší ani mělčí. Ty válce mají žebro nad výfukem, což by značilo panelku, ale je zajímavé, že jeden můj další válec na půdě také se žebrem nad výfukem má jiný tvar otvoru nasedajícího na sací kanál v karteru. Rozdíl je malý, ale je tam - spodní okraj té podlouhlé díry je jednou oblý bez vlnky, podruhé na sobě má vlnku, takové snížení uprostřed naproti tomu hornímu zubu.
Osadil jsem tam hlavy s menším spalovacím prostorem, ale ještě to jsou kulaté hlavy, nejsou to ty hranaté z panelky 360 - myslím, že to jsou přesně ty, které na tuhle motorku patří. Kdysi jsem je shodil, protože v jedné se musí vyvložkovat závit na svíčku, zatím jsem tam dal svíčku s dlouhým závitem, což samozřejmě není ideální. Rozdíl oproti hlavám s větším prostorem je pořádně znát :-)
Chystám se ještě, že pošlu na výbrus válce - máte nějaký dobrý tip, včetně pískování a stříkání na černo? Válce mají vnitřní průměr 58 (..měřeno šuplerou, ano, vím, není ideální...), ale jeden je škráblý od segerovky pístního čepu.

Jinak je to tu skvělé fórum a všem díky.
[Michal_V] (8.6.2020 15:06:30)
Krizoň: Pak jedině ty kanály zvětšit, pokud to jde. Ale kdysi tady někdo psal, že má péráka 350 s válci z panelky a kulatý hlavy z 354 a prý to jede podstatně líp. Asi to vyzkouším :) pulbuben budou jen kartery. Díky [Pavel1] (6.6.2020 13:42:05)
Podle me nebude. Pulbuben ma uzsi prefukovy kanaly, vsude - v karterech, ve valcich, na pistu. I kdyz tam das kejvackovy pisty a valce, porad ti to budou skrtit ty kartery, ta smes se proste nebude mit jak dostat zpod kliky do valce. Tipoval bych vykon nekde mezi pulbubnem a kejvackou - 13 az 14 koni. [Krizoň IV.] (5.6.2020 23:34:13)
A bude fungovat kombinace ... Kartery půlbuben, válce a hlavy panelka? Předpokládám že to pojede minimálně jako poslední 354. Díky za názory. [Pavel1] (5.6.2020 22:29:58)
Tak jsem vyhnal tatu co je zrovna na chalupe zmerit kejvacku 350 co tam mam, a vypada to ze jsem castecne kecal. Minimalne v roce 1959 uz mely 350kove kartery skutecne prumer saciho kanalu 26mm, nicmene karburator se skutecne montoval 24mm (je tam original 2924M)
Na tech 18k by tedy skutecne mely stacit hlavy s vyssi kompresi a 26mm karb.
[Krizoň IV.] (5.6.2020 12:54:52)
A co si mám myslet o naší 350, v TP 350/620-354, r.v. 1972 motor 354 14.7 kW [Dřevák] (4.6.2020 18:08:49)
Jakej povrch ma ten saci kanal ? Hrubej, tak jak to vylezlo z formy, nebo lestenej ?
Je mozny ze do nej nekdo hrabnul a rozsiril ho na 26mm kdyz delal v roce 88 ten motor.

V prvni rade bych se soustredil na to zjistit proc nekdo smichal neparovy kartery. Mohla to byt neznalost, ale taky s tim karterem mohl byt nejaky problem (vymackane lozisko treba)
Porovnej si sirku prefukovych kanalu, jestli to je skutecne pulbuben tak z nej vic nez tech 12k nedostanes aniz bys hrabnul do valcu a kanalu.
Je taky klidne mozny ze nekdo smichal panelkovej a pulbubnovej karter ... Klidne muzes mit motor kde kazdej valec ma uplne jinej vykon. A nebo to ten nekdo vyresil rozsirenim prefuku v karteru.

Na 350 jdou valce sundat celkem bez problemu bez vyndani z motoru z ramu, na tvym miste bych to zvazil hned ted, necekat na zimu. Shodit hlavy, valce, podivat se na tvar spalovaciho prostoru, sirku prefuku ve valcich a v karterech.
A az budes vedet tohle, tak bych teprve nejak uvazoval nad tim co s tim dal, jestli pouzit kartery co mas, nebo shanet jiny.

Ad tachometry: U klasickejch velkejch kulatejch platilo ze 120kmh byly maly prasivky 125 a 175ccm, 140kmh velky jawy 250 a 350, a 160kmh OHC a Calif.
Jak je to u panelkovejch tachometru nevim presne, ale pokud mas tachometr s logem Jawa tak bych to moc neprozival a nechal tam tech 120kmh. Lepsi original co funguje nez replika s 140 na ukazateli co nefunguje.
[Krizoň IV.] (4.6.2020 11:52:01)
Podle mě jsou 350 kliky u kývačky a panelky stejný, ale ruku do ohně za to nedám. Tachometr by podle měl bejt do 140, ten tvůj bude spíš z tý 250. Nicméně převod je stejnej, takže bude ukazovat dobře a pochybuju, že bys z toho víc jak 120 vytáhl:-) (záleží na tom, jak moc bude budík kecat) [Ota] (4.6.2020 11:21:07)
Ota: hele takže na těch panelkách, minimálně 354-06, nebyla třeba nějak zesílená ojnice, silnější čepy v pístech a tak? Nemusím se toho bát? Za ten párovej karter jsem samozřejmě rád, ale půlení budu muset asi nechat až na zimu :-(
Takovej detail: mám tam tachometr do 120 km. Není to tacháč původně z panelky 250 a na 350 by měl být do 140 km? Neví někdo?
[Michal_V] (4.6.2020 9:39:05)
S tím karburátorem to beru zpět, myslel jsem, že novější kývačky už měly taky 26 mm karbec.
Michal_V: Pokud seš schopnej dát dohromady k sobě spárovaný kartery, tak to určitě udělej. Stejně, pokud ten motor dlouho nejezdil, bude lepší, když se podíváš, jak to vypadá uvnitř. Jestli má sací kanál průměr 26 mm, klidně tam můžeš dát 26 mm karburátor. A pokud bys dal i panelkový válce a hlavy, tak nejspíš dosáhneš výkonu 18 k.
[Ota] (4.6.2020 8:20:29)
Holdas: Vsak ja se te zastavam, nacelniku (: [Krizoň IV.] (3.6.2020 21:38:03)
Krizoni, a co jsem psal jako první? [holdas] (3.6.2020 21:33:59)
Pánové, tak jsem zas díky vašim cenným radám o mnoho chytřejší. Ty dva kartery k sobě opravdu nepatřej. Když jsem tu motorku před pětadvaceti lety kupoval, dostal jsem k ní spoustu různých dílů, mimo jiné i nějaké kartery. A vida, našel jsem pravý karter, který má pod válcem stejné číslo, jako levý. A pozor, karter má kolíček na kryt karburátoru a ve vaně pod karbecem vrtané dvě díry! Tak pokud vyjdu z informací zde http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti_kajvacka.html , je ten motor pořádně starej, podle těch děr někdy do r. 55. Průměr sacího kanálu měřenej šuplerou ale je 26 mm - měřím blbě?

No... a teď co s takovýmhle hybridem, že...
[Michal_V] (3.6.2020 21:20:37)
Jinak 353/06 je brana jako panelka, spolu s 559/02, vyrabena od roku 62.
Tyhle typy mely jeste kyvackove predni tlumice, kola z kejvacky, a zadni rozetu z kejvacky.
Jinak uz jsou komplet jako panelky - sedlo lavice, kastliky na plisek, silnejsi ram, maska panelka atd ...
Od roku 65 pak mas 559/04 a 360 s novejsimi tlumici a koly, 360 dostala vetsi hlavy a novy spinac neutralu, 559/04 se vratila k trojlozisku motoru.
[Krizoň IV.] (3.6.2020 17:23:53)
Michal_V: Prozradim ti velke tajemstvi. 100% toho co se prodava v Moto usti je smejd. Orientuj se radsi podle hvezd nez podle toho co pisou v MU.

Jinak ten pertinax co koupis v replice ma 26mm diru, a proto padne na vsechno od 125ccm 355 (ktera ma 22mm) az po hranaty motorky.
V okamziku kdy ta vlozka ma vetsi diru tak to nicemu nevadi, pomer smesi se urcuje podle prumeru difuzoru v karburatoru, ne ve vlozce.
[Krizoň IV.] (3.6.2020 17:15:05)
Krizoň: no jo, není ale divný, že ta vložka pod přírubu karburátoru se prodává jednotná na kejvačky i panelky? Třeba tady? https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=295 Ta by přece teda taky měla mít u panelky větší díru, ne?

Jinak já právě nevím, jestli 354.06 je poslední kývačka nebo první panelka. Sám žiju v tom, že to je poslední kývačka a panelka je až 360. Na stránkách Jawarmaniak v rozpisu karburátorů se píše, že .06 už taky má 2926SBD. Tak nevím. Tvar žebrování na hlavách má .06 každopádně jiný, než hranaté hlavy na panelce typ 360, ale výkon je u .06 psaný už 18 HP.
[Michal_V] (3.6.2020 16:48:49)
Michal_V: SBD2926 tam patri, protoze to byla puvodne panelka. Kejvacka 350 byl mela sbd2924.
Saci kanal na tech 354/06 karterech by prave mel byt 26mm, narozdil od kejvacky 354/04 ktera ma 24mm.

Nejakou dobu nazpatek se tu na tohle tema vedla diskuze bez nejakeho konkretniho vysledku. Prefukove kanaly a pisty jsou stejne, rozsireny by mel byt akorat ten saci kanal.

On ten motor 354/06 je takova pomerne uchylarna, prvni panelky mi prijde ze moc lidi nema a nejezdi, takze nikdo z mistnich se nedostal k tomu to omerit a potvrdit.
[Krizoň IV.] (3.6.2020 15:14:04)
Ota: Na tej mašině byl namontovaný karbec 2926 SBD, ale to nemusí nic znamenat. Zaujalo mě, že píšeš, že kartery jsou skoro stejné, takže i sací kanál za přírubou karburátoru by měl být stejný. Je teda nějaký problém dát tomu válce a hlavy, co patří na 354.06 (jsou to jiné hlavy než na panelku 360) a udělat z toho vizuálně to, co to má být, i s těmi evidentně starými kartery? Nebo v tom je nějaký háček?
Myslím, že tohle je ta mašina: http://www.renovacemotocyklu.cz/jawa-350-panelka/
Každopádně všem moc díky!
[Michal_V] (3.6.2020 14:39:46)
JZ: Jo, mas pravdu, je to prumer difuzoru, napsal jsem to spatne.
Ota: Nemas pravdu, i posledni katalog ND pro 354/04 uvadi 24mm karburator pro 350ku. Kejvacky 350 mely vsechny 24mm.
Az panelky dostaly 26mm. 360ky urcite, 354/06 podle me taky, ale vzhledem k tomu ze pro ne neexistuje katalog ND, nemuzu to overit online.
V cechach se mi vali puvodni 354/06 motor, az se k nemu dostanu, premerim hrdlo sani na karterech, a potvrdim to.
[Krizoň IV.] (3.6.2020 11:34:00)
Krizoň: nechci kecat, ale jsem přesvdčen, ze 26mm je průměr difuzoru - to je vlastně ta část karburátoru v prostoru pod šoupětem. A co se týká průmeru té spojky mezi difuzorem a vstupem do karterů, věřil bych Otovi - i některé 353 měly 2926 karburátory. [JZ] (3.6.2020 11:21:44)
Ty cisla karburatoru jsou sbd2924 a sbd2926, s tim ze posledni dve cisla urcuji prumer sani.
Kejvacka by mela mit 24mm a panelka 26mm.
Jinak sani podle typu motoru rozhodne nepredelavej, to je blbost, jakykoli motor se da naladit s jakymkoli sanim.
Pokud to je 16k kejvackovej motor tak bych to asi moc neprozival a nechal jak to je, pokud tam nahodou mas 12k pulbubnovej motor (to vyrobni cislo 15 tisic je fakt strasne nizky) tak bych resil vymenu za panelkovej 18k motor.
[Krizoň IV.] (3.6.2020 10:39:04)
Panelka má 26 mm, ale 24 mm podle mě měly jen nejstarší kývačky, ještě s péráckým motorem. Pak už taky měly 216 mm. [Ota] (3.6.2020 10:37:54)
Ad Ota: jo, mašina jezdí a nic se tam zvláštního neděje, takže tohle je asi OK, ale na čísla karterů schválně mrknu, díky. Co průměr sání? Krizoň píše, že 24 mm má kejva, kolik by měla mít panelka? Dík! [Michal_V] (3.6.2020 10:01:50)
Ad Ota: jo, mašina jezdí a nic se tam zvláštního neděje, takže tohle je asi OK, ale na čísla karterů schválně mrknu, díky. Co průměr sání? Krizoň píše, že 24 mm má kejva, kolik by měla mít panelka? Dík! [Michal_V] (3.6.2020 9:20:25)
Hlavně se podívej, jestli máš spárovaný kartery. Na žebru pod válci ze zadní strany a na mezikusu mezi válci je vyražený dvojčíslo, kter�� by mělo být u všech tří kusů stejný. Pokud není, skutečně někdo složil dohromady kartery z různých motorů, což může dělat problémy, protože nemusí být souosé díry na ložiska a buď klika nebo převodovka se mohou křížit. Pokud už takhle složený motor nějakou dobu jezdil a nenese stopy nějakého poškození vnitřností právě z důvodu nesouososti děr, tak to tak klidně můžeš nechat. Jinak kejvačkovej a panelkovej motor se liší vzhledem minimálně - kartery snad vůbec ne, pokud pominu to, že staré jsou lité do písku a novější do kokily, a panelkové válce mají jen trochu vystouplé žebro nad výfukem. Největší rozdíl je v hlavách. [Ota] (3.6.2020 8:36:29)
Rám je zamykací na krku na visací zámek, myslím, že co se týče rámu, odpovídá to 354.06. Co ale teď s tím motorem? Maspe, ano, zdá se mi, že levý carter je litý ještě do písku, pravý je podstatně hladší, což by teda znamenalo, že i ten motor jako takový je splácanina. Když to teď ale chci dát nějak dohromady, co byste mi doporučili? K tomu kejvačkovýmu motoru asi teda patří karbec 2624 a ne 2629, co by byl na panelce, možná dokonce s krátkým sáním, což ale nepatří k panelkovému rámu. Nebo byste doporučili motor nechat včetně kejvačkových válců, hlav a karburátoru a napojit ho na dlouhé sání? Nebo mám být rád za svého kočkopsa a vůbec to neřešit? Díky za každý názor. [Michal_V] (3.6.2020 8:15:12)
Není náhodou ten stávající motor ještě litý do písku? [maspe] (3.6.2020 6:35:31)
Jinak nic si z toho nedělej, napsaný může být ledacos. Já měl například v malým psanou 354-08 a byla to přitom úplně normální 16PS prachvobyčejná kejva, ročník 61. [ladis] (2.6.2020 22:59:11)
Pokud má rám zleva uprostřed krku díru na FABku, pak je kývačkový. Pokud má jenom navařené očko na visací zámek, pak je to panelka. Ale netvrdím, že u tohohle přechodového roku to nemůže být všelijaké. [ladis] (2.6.2020 22:39:18)
Ram je z jeklu v kazdem pripade, jde o to zda je ten jekl ctvercoveho nebo obdelnikoveho prurezu.
Ten motor se mi podle cisla moc nezda jako panelkovy, podivej se na prumer sani, pokud ma 24mm tak to nekdo vymenil za kejvackovy.
[Krizoň IV.] (2.6.2020 22:33:04)
Ahoj a díky všem. Rám je z jeklu, zámek na sedlo mám, dělám si tedy závěr, že rám odpovídá typu 354-06 a v malém techničáku je to uvedené špatně. Dokážete někdo zjistit, zda také ten motor 354-015591 odpovídá tomu, co by mělo být v 354-06? Nebo tam někdo prostě namontoval motor z nějaké starší kývačky? To číslo se mi zdá nějaké nízké a od motoru se může odvíjet spousta dalších věcí. Díky! [Michal_V] (2.6.2020 22:20:14)
Zdar, na 354/04 z roku 1960 mám motor 354-111375, takze ten tvůj bude ještě starší. [pračlověk] (2.6.2020 22:12:10)
Ahoj a díky všem. Rám je z jeklu, zámek na sedlo mám, dělám si tedy závěr, že rám odpovídá typu 354-06 a v malém techničáku je to uvedené špatně. Dokážete někdo zjistit, zda také ten motor 354-015591 odpovídá tomu, co by mělo být v 354-06? Nebo tam někdo prostě namontoval motor z nějaké starší kývačky? To číslo se mi zdá nějaké nízké a od motoru se může odvíjet spousta dalších věcí. Díky! [Michal_V] (2.6.2020 21:38:51)
Podle popisu rámu a výkonu v dokladech je to panelka, tedy 354-06. [JZ] (2.6.2020 16:17:02)
Mrkni na ram. Pokud ma obdelnikovy jekl, zamek na sedlo, a bez uchytu na pumpicku, je to panelka 06. Zbytek motorky tomu odpovida. [Krizoň IV.] (2.6.2020 15:59:10)
Jo, podle roku výroby, podle detailů a podle výkonu to bude první typ panelky [pračlověk] (2.6.2020 15:12:59)
Měl by to být podtyp 06. Podvozek stejný jako 559/02. [holdas] (2.6.2020 15:00:20)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,063 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.3.2024 19:22:21