Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 8, poslední: 30.3.2020 9:26:4667610.Oleje, mazání ...
Ahoj, mám dotaz. Jak funguje mazání klikové hřídele u motoru 633. V karteru pod válcem je šroubek, který vede do volného prostoru mezi oba kartery, a dál je v jednom karteru cca 8mm široká a 1mm hluboká drážka vedoucí do prostoru hliníkového v mém případě plného labyrintu. Někde jsem četl, že první 634 mají místo šroubu mazničku a dává se tam vazelína, ale jak se dostane ke středovému ložisku, když je hliníkový středový labyrint plný, tam nemá kam protéct....Díky za info, jak to funguje, ať něco nepos...neudělám špatně.
Taky jsem měl dříve 634 s motorem 633 s mazničkou. Nikdy jsem nepřimazával. Nicméně měl jsem ji také předělanou na 640. Rád bych ji někdy dohledal, jak teď vypadá. Tak mě napadá zda to náhodou není ona http://jawamania.info/moto/detail.aspx?motoid=162 [drbik] (30.3.2020 9:26:46)
Zdeněk75- tohle bylo použitý i na (nechci tvrdit že na úplně všech, já všechny neviděl) motorech Čz 250-471 a vzhledem k tomu že když člověk na Sesa moto koukne do Dílenský příručky na Čz 250-471 kde je na straně 14 mazací plán kde píšou po 10 000km to středový ložisko namazat "ložiskový tuk AV 2" tak funkce bude prostá, mazničkou umístěnou v levém karteru se vpraví tuk, kterej se rozleze dutinou uvnitř karteru do dírky ve středovém čele a naleze k ložisku. Nechci si z toho dělat prdel, ale vzhledem k tomu co mi říkal známej a to že dvouválcová číza, bizoni a podobný byli určený pro tuzemskej trh ve kterým lidi byli zvyklí kde co mazat třeba na přední nápravě u škodovky, žigula atd tak ta maznička měla svý opodstatnění, nedovedu si představit jak nějakej ukrajinec a další vezme do ruky maznu a maže, to fakt ne. [ondrak] (29.3.2020 23:51:18)
Měl jsem kartery ve stejném stavu jako Zdeněk75, to domazávání jsem tam dodělával, technicky tedy jde dopravit vazelínu k ložisku, nicméně jakmile se ložisko otočí, tak tu vazelínu teď-už-i-pro-mě-logicky vyhází do volného prostoru a protože žádná další mazacím otvorem nepřichází...mazání vazelínou se zastaví. Musel bys mít z obou stran ložiska gufera, pak by to mělo smysl, vlastně by to bylo i nutné jednou za pár měsíců domazat.
Podle mě má smysl rozumně zvětšit mazací kanál v čele i ve válci, to přinese skutečný efekt.
[grošák] (29.3.2020 23:27:27)
Navyše sa tá vazelína teplom roztečie a hneď spáli...blbosť také mazanie [Milos634] (29.3.2020 20:08:33)
jakékoli mazání klikových ložisek jiné než průběžné, tedy v případě jawy směsí, je blbost a placebo. Když najedeš 100 km, nateče do motoru nejmíň decka oleje (4 litry směsi 1:40). Na 1 000km je to litr oleje. Nevím jak někdo myslel že tomu má pomoct jedno prdnutí vazelíny o objemu cca jeden mililitr... [Kosťa] (29.3.2020 19:35:59)
Nechavam to opiskovat a nastrikat rovnou u Padalika pri vybrusu. Resit si nekde opiskovani a placat se s tim sprejem by se snad ani nevyplatilo. [Krizoň IV.] (29.3.2020 11:39:14)
No právě šlo mi o to jestli tam nemá být náhodou ta maznička, proč by výrobce dělal do karteru díru, závit a pak by dam dal jen šroubek. Dost zbytečné. Motorku předělávám do původního stavu z domácího tuningu (byla přestrojená na 640). Nikdy jsem jí neviděl vrčet nebo jet. Proto si myslím, jestli to někdo předemnou nezaslepil schválně. Obecně by mě zajímalo, jak to fungovalo s tou mazničkou.

A ještě jeden dotaz ať nezakládám další vlákno. Jakou černou barvu použít na nastříkání válců po výbrusu. Černou, žáruvzdornou, to je jasné, jde mi spíš o doporučení konkrétního spreje aby se to neloupalo (někdo kdo už s tím má osobní zkušenost).
[Zdeněk75] (29.3.2020 9:29:54)
Ono to tak trochu vypadá, že nemáš co řešit, protože ty tam tu mazničku nemáš, máš tam přeci na svém motoru v karteru pod válcem šroubek, ne?
To by ukazovalo že ten motor už je udělaný v době, kdy mazničku vypustili z výroby pro nadbytečnost údržby.
[ondrak] (28.3.2020 11:16:52)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,094 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.3.2024 19:22:21