Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Benzínový kompresor [Páka](14.11.2019 15:42:51)
Příspěvků: 26, poslední: 24.11.2019 17:35:5267341.všechno ostatní
Ahoj, začala nám zima a já zase vymýšlím ptákoviny :D. Tuhle mě napadlo postavit si pískovací soupravu. Pískovačku mám jakžtakž podle návodů na YouTube promyšlenou, ale dělá mi v tom překážku kompresor. Z pročtenejch témat vím, že to chce 2písťak, nádobu 300l a silnej motor. Volba tedy padla na starýho Orlíka s motorem 7,5kW. Jenže nemám možnost připojení na 3f zásuvku. Chtěl bych tedy použít místo elektromotoru benzíňák. Koukal jsem na nějakou Hondu GX200 - 6,5HP. Myslíte, že bude výstupní tlak a průtok vzduchu stačit na pískovačku s nějakou malou tryskou? Jak by se dala stavba s benzíňákem vyřešit? Aby se kompresor při vypnuté pískovačce nepřetlakoval => nějaký ventil? Díky moc všem za nápady
KRF -ruční prepinac y/d asi nebude uplne to prave,vzdyt mu to bude ovládat tlakovy spinac..... [El Fag] (24.11.2019 17:35:52)
380/25A to bude stará hruška. btw najedou 3f zásuvku máš? tak to seš v klidu, ten kompresor má příkon jako varná kuchyňská deska, rozběhnout y/d - na to se dá koupit ruční vačkový přepínač, jen je nutý přepojit na to adekvátně motor a nezapomenout na tepelnou ochranu motoru tj motorový spouštěč [krf] (24.11.2019 9:33:51)
El Fag: co se týká jističů, mělo by to tak být, ale jediná spolehlivá metoda je ručně zjistit nadřazený jistič zásuvky, počet fází, jeho jmenovitý proud a charakteristiku a to samé udělat i u hlavního jističe a ověřit, že elměr je 3f. Už jsem viděl kombinace, nad kterými zůstával rozum stát. [JZ] (21.11.2019 7:54:25)
Zahradník: ty už to nehul, fakt! [+] (21.11.2019 0:55:06)
No, to je proud na který je konstrukcne stavena zásuvka, mohlo tam byt dano co bylo k disposici bez ohledu na privodni kabel a jisteni.Dulezite věci jsou - prurez a materiál(hlinik, med) privodniho kabelu k zásuvce který by mel korespondovat s hodnotou predrazeneho jistice nebo pojistek, a hodnota hlavního jistice před elektromerem - tu mas uvedenou na smlouve a fakture od dodavatele elektriny. [El Fag] (20.11.2019 19:34:43)
Tak jsem to byl zkontrolovat a je to 4kolík. Píšou na zásuvce 380V 25A. Teď mi prosím poraďte, co vše udělat a zajistit, aby mi to ten kompresor nevyhodilo :D? [Páka] (20.11.2019 16:46:19)
V rámci punkové revolty by bylo namístě nezavrhnout myšlenku pohánět jeden vzduchem chlazený pístový dvouválec jiným vzduchem chlazeným pístovým dvouválcem. Takové hezké Cimrmanovské perpetuum mobile. Nabízí se např Maluch. Pro ty, kteří již dávno objevili, že nejdokonalejším hudebním rytmem, ze kterého ostatní rytmy pouze vychází přidáváním nadbytečných dob, je dvoutakt, pro ty je nasnadě použít například dosud nepřekonaný Trabant, který byl ,mimochodem jen o vlásek, vyloučen z výběru potenciálních pohonů intergalaktických raket kvůli zcela nedostatečně podložené vykonstruované kritice výrobců konkurenčních pohonů, a sice, že jeho karburátor nebude pracovat správně v oblastech s nízkou gravitací. Přitom zcela přehlédli fakt, kdy statisticky bylo jednoznačně prokázáno, že ve vyspělých krajinách narazíte spíše na čerpací stanici s benzínem, než s jiným raketovým palivem. Zobecněno na vesmír, kdo by chtěl letět někam jinam, než do vyspělých částí vesmíru, že? A přitom, kolik by se ušetřilo, kdyby kosmická loď vystačila se standardní 24 litrovou nádrží a nemusela tahat všechno palivo s sebou. Dalším, pravděpodobně záměrně "opomenutým", zcela nevyvratitelným, faktem byla snadná dostupnost náhradních dílů. Není potíž pro kurýrní službu dopravit celý náhradní motor trabanta kamkoliv do několika málo dní. Prakticky pak náhradní motor mohl být třeba do souhvězdí Proxima Centauri dopraven předem a počkat tam, až mezigalaktická raketa pojede kolem. Nevyužité motory naštěstí našly své sekundární uplatnění a zanechaly výraznou stopu, která se jako modrá bouře prohnala érou automobilismu. Právě pro tuto stopu si Země vysloužila v bedekrech, myslím hezkou, přezdívku Modrá planeta. [Zahradník] (18.11.2019 11:00:26)
7,5kW motor není problém,to je 2,5kW na fazi(cca 11A),přepinac Y/D ,na Y ma tretinovy vykon i odber(cca 4A v ustalenem stavu),rozbehovy proud nebude tragedie.Jen by to chtelo objemny vzduchojem aby zapinani a vypinani nebylo prilis caste.Na zapinani bys musel stvorit stykačovou automatiku Y/D.Kompresor by mel mit odlehcovaci ventil pro rozbeh aby se nerozbihal do protitlaku= vetsi rozbehovy proud.Problem je,ze při plnem zatizeni a odberu kolem 11A uz muzes z kazde faze brat jen proud do velikosti hlavního jistice(pojistky).Pokud mas pojistky napr 25A mas rezervu jen 14A coz muze byt problém (zehlicka,varna deska,rychlovarna konvice, mikrovlnka - pokud ti pobezi kompresor tak zapnuti těchto spotrebicu muze znamenat vypadnuti prislusne pojistky a nasledne i jistice motoru). [El Fag] (17.11.2019 18:14:10)
Chtělo by to použít softstartér (občas se dají sehnat na bazoši atp.) nebo minimálně stykačově přepínat hvězdu/trojúhelník. S diesel či benzínem to bude vždy větší práce. [Tomas] (17.11.2019 9:35:26)
7,5 kW není žádný extrémní výkon. Jediný problém je rozběhový proud, ale myslím, že 3x25A charakteristiky B by ho měl udržet. [JZ] (17.11.2019 8:07:23)
Problem je v tom, že my to máme ještě na pojistkách :-( [Páka] (16.11.2019 22:34:46)
Ahoj v pile mám 7,5kw a unese ho 25A jistič [Lewis] (16.11.2019 20:44:13)
Dá se vůbec sehnat motor 3x230V výkon kolem 7,5kW? Já bych řekl, že se to ani nedělá. Jinak jaký potřebuje ten starý Orlíkový motor jištění. Ve starém baráku máme 3f, ale nevím abych to při prvním zapojení nezničil? [Páka] (16.11.2019 20:13:49)
a nebo automobilovej motor bez elektroniky, na volnobeh by to nemuselo brát mordu, malo hluku a tech 10koní na zvýšený volnoběh dá snad i hundrtka [krf] (15.11.2019 16:57:27)
nebo koupit měnič vstup 1x230, výstup 3x230 a motor 3x230V
benzínový motor je natoto nanic, výkon v otáčkách, neúměrná spotřeba a hluk
naftový stabilák nebo velkou 3f elektrocentrálu :-D
[krf] (15.11.2019 16:53:54)
A nevyjde tě ve výsledku pomalu levnějc hodit si na barák jiný jistič a udělat si hospodářskou zásuvku, než vymýšlet takové kraviny? :) [longr] (15.11.2019 9:51:57)
A jo ty tam máš motor z 21, pane bože takový škody :D [Klouzek] (14.11.2019 21:49:58)
Klouzek: Ani v nejmenším. Z M21, jednoválec, odpařovací chlazení, výkon 6,5 HP. [Tomáš S] (14.11.2019 21:47:25)
Tomáš to bys Motorenwerk Cunewalde křivdil, novější motor z m22 má 15 koní [Klouzek] (14.11.2019 20:53:01)
to druhý od Klska mně připadne akorát......... [monty] (14.11.2019 20:49:59)
Benzínový kompresor? Mám. Přesněji dieselový. Motor 5 kW z multikáry, kompresor chlaďařský, malý vzduchojem. Na stříkání drobných věcí na moto dobrý. Regulace - žádná, jen přetlakový ventil. Motor má výkonový regulátor takže otáčky si nastavím podle potřeby a lakuju. Když je tlak přes 10 bar. ventil odfoukne.
Na 7.5 kW kompresor by to chtělo diesel min. 15 kW, v benzínu nejmíň 25kW a pořádný setrvačník.
[Tomáš S] (14.11.2019 20:43:35)
Tohle se řeší diesel kompresorem, stačila by nějaká tzv půltatra, to se dá dostupně sehnat a má to výkon. [Klouzek] (14.11.2019 19:57:06)
podle mě vymejšlíš píčoviny :D kompresor by to chtělo šroubák nebo třípíst, ale to zase strašně žere a centrálu bys musel mít tu vojenskou s motorem z Tatry :D [Kuba z Neve] (14.11.2019 18:16:33)
7,5 kW = asi 10 HP.
Takže motůrek 6,5 HP mně připadne viditelně slabej. Podle mně by to chtělo tak 15 koní motor. A otázka je rozběh a regulace,jediný rozumný řešení mně připadá motor trvale spojený s kompresorem, a regulaci řešit jen přetlakovým ventilem(asi tak, jako to mají veliký kompresory pro sbíječky na ulici)
[monty] (14.11.2019 16:39:52)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,281 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 5.12.2019 13:35:54