Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 21, poslední: 12.11.2019 19:04:3867333.Veteráni
Zdravím. Rozobral som motor na Jawa 350 Panelka. Chcem sa Vás opýtať, ako riešite správnu polohu osadenia ľavého ložiska na kľukovke. Bežne sa osadia ložiská až ku segerovke. No tento motor má v ľavom kartri len jednu segerku, a to až za guferom. Niektorí to riešia tak, že ložisko nahrejú a najprv osadia na ľavý čap kluky. Potom osadia kľuku s ložiskom do nahriateho kartra. Iná možnosť je, nahriať ľavý karter a ložisko kľuky dať do otvoru. Hĺbka odhadom. Ako riešite správnu polohu ložiska?
Jako distanci jsem používal starý gufero po vnější obvodu "líznutý" na brusce aby šlo lehce vložit do karteru. Od doby co mám možnost soustružení drobných věcí, mám tuhle blbůstku vytočenou z hliníku [Marlboro] (12.11.2019 19:04:38)
No můj způsob je takový, že nahřeji ložiska, nasadím na klikovku, nechám vychladit klikovku s ložiskama v ledničce, nahřeji kartery a nasadím klikovku s ložiskama. Jde to jak po másle. nakonec nasadím, gufera a úplně nakonec segrovky. Tím nemusím řešit žádnou hloubku ložisek v karteru apod. [HonzaBK] (12.11.2019 7:10:35)
Ešte raz ďakujem za Vaše príspevky.
Klouzek: Mám podobnú skúsenosť ako Ty. Rozobral som síce len cca 35 rôznych motorov, ale niektoré (možno 50%) si vyžadovalo ložisko cca 0,5mm "utopiť". Teda nešla zarovno čelom kartra. Tam, kde som dal zarovno čelom následne nešlo (alebo len ťažko) točiť kľukovkou. A boli aj motory, hlavne Perak a ČZ prasiatko, kde som musel dať medzi kartre papierové tesnenie, aby sa dalo ľahko točiť kľukou.
[MV] (11.11.2019 18:55:23)
Krizoň IV.: Pod zapalkem to jde bez půlení, vedle bohužel... [Bakoun] (11.11.2019 15:53:04)
Jad & Bakoun: No to jsou veci... koukam na katalog. Tak jo. Ja si z nejakyho zahadnyho duvodu myslel ze po 477 to udelali normalne, aby se gufera daly vymenit bez puleni. Holt clovek mini a soudruh meni. [Krizoň IV.] (11.11.2019 15:47:25)
Krizoň IV.: Ano, zajímavé na tom je, že se tam to gufero vkládá obrácené, než by člověk čekal.
www.ceskemotocykly.eu/user/shop/big/196_rozperka-uplna--48711260.jpg
[Bakoun] (11.11.2019 14:49:44)
Oto u všech motorů musí bejt určitá mezera mezi blokem a setrvákem, u 350 je přesně daná středovým ložiskem kliky, tam se ti klika neposune k jedný straně a třeba u 250/455 nebo některý hranatý zetky ( nevim už z hlavy ) je to vymyšlený docela blbě a klika se musí vycentrovat na střed, třeba CZ 150 má příložky který ti tu vůli zajistí, třeba 250/353 má osazení tam ložiska pustíš na segrovky a osazení na setrváku se ti postará o tu mezeru, taky určitě pokud nechodí ojnice ve středu osy bloků tak to může způsobit vibrace.. [Klouzek] (11.11.2019 14:04:21)
Krizoň IV.: Jo jo, je tam, na levé straně. Vnější ložisko je pak mazané olejem z převodovky, vnitřní směsí paliva. Starší stroje tam mají hliníkový labyrint. [Jad] (11.11.2019 10:20:09)
Jad: u 487 je gufero mezi dvema loziskama ???
Jinak souhlas s Klouzkem, kdyz na to gufero nejde primo vzduch z horkovzdusky tak to prezije a kdyby ne, da se vymenit po slozeni motoru, je to par kacek.
[Krizoň IV.] (11.11.2019 9:56:31)
Klouzek: Já si myslím, že po vložení kliky se to ložisko případně posune, kam je potřeba. I když položit ložisko na gufero je jistota... [Ota] (11.11.2019 8:42:10)
Na pocit se vy.. siknutí kemru je náhodou docela přesný a když použiješ vitonový simerol tak se nemusíš ničeho bát, nesmíš v případě horkovzdušky prát na gumu ale jen na hliník a pak v případě usazení klikovovi hřídele zase ten proud tepla rozložit na plochu a neprat do jednoho místa ložiska, já to dřív dělal se starejma simerama pak s ocelovejma kroužkama, pak jsem zjistil že to je zbytečná hysterie, vlastně všechny postupy jsou správný záleží jak se komu chce s tím hrát, jen ne ten že to ložisko je zároveň s blokem, protože některý klikový hřídele mají u čepu malý osazení a některý kartery mají to ložisko lehce zapuštěný, tudíž se může stát že to dáš zároveň a pak vznikne dotaz netočí se mi klika po složení a klasická odpověď bude - vem to palicí to si sedne :D [Klouzek] (11.11.2019 0:46:32)
Je fakt, že třeba u ČZ 487, kde je gufero mezi dvěma ložiskama, tak to ani jinak nejde, než nahřívat s ním. Ale přeci jenom když to peču na plotně, nebo horkovzduškou, a teplota je kontrolovaná akorát tak plivnutím na karter, nemám z toho moc dobrý pocit... [Jad] (10.11.2019 22:30:13)
Majkl250: rada dobrá ale zbytečná práce, když tam dáš rovnou simero tak se mu nic nestane a pokud bude vitonový tak už vůbec ne. [Klouzek] (10.11.2019 22:07:13)
Já jsem dle zdejších rád udělal z trubky vhodneho průměru 8mm kousek místo gufera a ten dávám místo gufera a po zaklapnutí karteru k sobě místo něj narazím gufero. [Majkl250] (10.11.2019 21:28:45)
Veľmi pekne Vám ďakujem za podnetné návrhy. Istotne ich využijem. Prajem veľa pekných zážitkov na Vašich tátošoch...MV [MV] (10.11.2019 18:40:43)
Respektive tam stačí nechat starý - easy bussines.. [Klouzek] (10.11.2019 17:49:07)
Já tyhle motory s jednou segrovkou skládám vždycky tak že si tam dám simering čili gufero, pak to ohřeju a položím tam ložisko a je to správně vymezený. [Klouzek] (10.11.2019 13:47:26)
Párkrát jsem se zapomněl a pustil ho do ohřáté skříně až na ségrovku. Zvenku jsem ho pak doklepával za vnější kroužek přípravkem a bylo to OK. Na tohle mi ten motor ani jednou neodešel :) [grošák] (10.11.2019 12:57:53)
Dělám to stejně jako Jad. [Ota] (10.11.2019 12:36:10)
Ložiska kliky dávám vždycky tak, aby byly v díře zároveň s vnitřní plochou klikového prostoru. Takhle to zatím vždycky sedělo a gufero se krásně vešlo. [Jad] (10.11.2019 1:54:55)
kdybys chtěl být hnidopich, a chtěl mít ložisko až u gufera, tak tam dej staré gufero, ložisko, a po montáži kliky gufero vyměň. Podle mě ta poloha bude lítat v rámci milimetru, tedy zanedbatelně. [maspe] (9.11.2019 21:27:40)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 5.12.2019 13:35:54