Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 9, poslední: 16.9.2020 4:32:0667257.Informace
Zdravím, snažím se seřídit karbec na sportce 250/590.. Ve vysokých otáčkách tarokuje pokud mám nastaveno vše dle tabulek 96/50 3/4 ot. měl bych mít karbec 2926sbd16b , ale mám tam 2926sbd11b.. Pokud snížím směs dle nastavení tohoto karbecu (stejný jako 250/353-04 ) a to na 1 a 1/4 otáčky motor už potom netarokuje, sice nejde od spodu jako raketa, ale jde vytočit na max..Mám to nechat takto, nebo jak psal Monty dát trysku třeba 92 ( 250/559 ) a nastavení směsi nechat dle tabulky pro sportku ?
Mam jawu 250-jsem amatwr ,slo by poradit se serizenim ,mam problem ,dwkuji litvik [Belko] (16.9.2020 4:32:06)
Jinak na ten předstih pozor. Na 634 jsem měl ten samej problém, že ve vysokých otáčkách motor prostě blbě táhnul. Pořád jsem si hrál s karburátorem, měnil trysky a nastavení, a nakonec byl problém v prohnuté desce s kladívkama a prohnutém statoru, kvůli čemuž se předstih samovolně rozštelovával. [Ota] (19.9.2019 9:07:07)
Ono v tom karburátoru všechno souvisí se vším. Základ je mít předepsané otryskování pro daný typ motoru a sání a potom seřídit volnoběh níže popsaným způsobem. Pokud píšeš, že při optimálním seřízení bohatosti volnoběhu to ve vysokých otáčkách vynechává, a pokud směs ochudíš, kdy v nízkých otáčkách jede motor špatně, ale ve vysokých dobře, tak takový seřízení samozřejmě není optimální. Zřejmě je ve vyšších otáčkách směs moc bohatá. tak zkus nejdřív jehlu dát o zářez dolů a když to nepomůže, tak dát nepatrně menší hlavní trysku. [Ota] (19.9.2019 9:04:42)
Šel bych po karburátoru, viz. Ota. Zkus případně změnit velikost HT. [Čezet-rider] (18.9.2019 18:26:17)
To by mělo být ok, ale můžeš na zkoušku trochu přidat (5-6) a pozorovat, jak se to projeví. [Knoxville] (18.9.2019 16:36:45)
po kontrole je tak 3,5 - 4 [ROPINO] (18.9.2019 10:36:38)
Nemáš malej předstih? [Knoxville] (18.9.2019 10:12:54)
OTA:volnoběh a střední pásmo otáček je super..i přechody.. Jde mi jen o ty nejvyšší otáčky, kdy mám plný plyn..motor bere bez chyby při všech točkách mimo těch nejvyšších..když mám směs na jeden a 3/4 otáčky, tak ho vytočím do bezvědomí, ale mám strach abych nezadřel.. přece jen by měla být jen 3/4 otáčky..tak nevím zda si pohrát s tryskou či jehlou.. [ROPINO] (18.9.2019 9:41:55)
Bohatost volnoběžný směsi musíš nastavit směsi podle požadavků konkrétního motoru, v tabulkách máš jen základní hodnotu, od který se můžeš při štelování odpíchnout. Nastavení šroubku volnoběhu má vliv jen v oblasti volnoběhu, nízkých otáček a oblasti přechodu z volnoběžnýho na hlavní systém karburátoru (tj. při jízdě rychlostí 50 - 60 km/h na čtyřku). Pak už se uplatňuje jen poloha jehly a velikost HT a při plném plynu má vliv už jen velikost hlavní trysky.
Bohatost volnoběhu nastavuj při motoru zahřátým na provozní teplotu tak, že šroubek bohatosti pomalu povoluješ (vždy cca. o jednu osminu otáčky a chvíli počkáš, až se změnou zvuku motoru změna nastavení projeví projeví). Směs ochuzuj tak dlouho, dokud otáčky motoru stoupají. Šroubek nastav do takový polohy, kdy jsou otáčky nejvyšší. Pak dorazovým šroubem šoupátka v případě potřeby sniž volnoběžné otáčky na optimální hodnotu. Potom zkouše prásknout plynem (tedy plyn rychle otevřít a zavřít). Motor musí reagovat okamžitě zvýšením otáček. Pokud reaguje s prodlevou či neochotně, musíš utažením šroubku bohatosti směs mírně obohatit (opět utahuj cca. po osmině otáčky), a to tak dlouho, dokud reakce na přidání plynu nebude bezprostřední. Tím budeš mít dobře nastavenou bohatost volnoběžné směsi, což má zásadní vliv i na oblast přechodu.
[Ota] (18.9.2019 9:30:10)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,063 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.3.2024 0:22:22