Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Tece olej z teleskopu [Mejcin](24.9.2018 22:01:04)
Příspěvků: 38, poslední: 5.10.2018 23:04:0766387.všechno ostatní
Zdravim zdejsi poradce! :) Po delsim odstaveni 634ky mam na prednim rafku stopy po oleji z prednich teleskopu (starsi provedeni s plechovymi kryty kluzaku). Vypada to, ze to tece kolem vypousteciho sroubu vespod kluzaku, samotny kluzak je suchy. Stejne chci olej vymenit, takze dam i nova fibrova tesneni a omrknu ty podlozky mezi tesneni a sroub. Bohuzel moje kopie nahradnich dilu neuvadi rozmer tesneni, nevi nekdo takhle z hlavy co tam patri? A je spravne poradi odspodu sroub, hlinikova podlozka, fibr, kluzak, za ano?
Nebo by ten unik mohl byt odjinud (ohly kluzak, prilis mnoho oleje a nejakym prepadem to unika...)???
Predem diky za radu ;)
Krizoň IV.: asi tě nas... :) Utěsnil jsem fíbrem, podmáznul silikonem a stejně tečou. Ale nejsem si jist, že tam mám tu správnou podložku s osazením. [ladis] (5.10.2018 23:04:07)
Peterson: Ja nemel na mysli dukaz ve smyslu "dukaz u soudu" ale matematicky dukaz. [Krizoň IV.] (27.9.2018 20:24:22)
Tak poradna není o podávání důkazů, ale o sdělování svých názorů a zkušeností. Tazatel si pak musí z toho sám vybrat. Moje zkušenost je, že používám na 634 původní řešení (pouze osazená podložka + fíbr, žádný tmel) a těsní to dobře. Fakt je, že kolem závitu by to týct mohlo, proto když se to pojistí ještě v tom místě např. trochou silikonu, tak je to jistější... [Peterson] (27.9.2018 9:36:20)
Milos634: Jenze to neni dukaz toho ze to nikdy nepotece, pouze dukaz toho ze se muze stat ze to bude fungovat. Jak psali lidi nize, obcas to s fibrem tect muze, coz je dukaz opacny. Zatimco ze by silikon tekl jsem zatim neslysel. Coz opet neni dukaz, ze to se silikonem nikdy nepotece, ale oproti fibru to proste je lepsi (: [Krizoň IV.] (26.9.2018 19:46:52)
Krizoň IV. - mám na vidlici ten istý fíber už 15 000km a niekoľko výmen oleja. Nič netečie, nič nie je mastné [Milos634] (26.9.2018 18:56:41)
Milos634: Jak jsem psal nize, tohle je spoj ktery proste nerozebiras na silnici ani na ceste, to rozebiras v dilne. Co se silikonu pod viko, hlavu, a podobne tyce, mam na to svuj nazor, ale beru ze jsou to mista kde ma rozebiratelnost smysl. Nicmene u savli trvam na tom ze tam proste ne. Navic ten fibr to nevydrzi, jak pisou nize lidi, sem tam to nekomu tece, a to zda to potece nebo ne zjistis az po slozeni, naliti oleje, a par dnech ... fuj. [Krizoň IV.] (26.9.2018 15:49:52)
Krizoň IV. - netrvám na dobovom riešení, ale nemám rád "nerozoberateľné" spoje. Fíbrove tesnenia mám aj pod šróbmi na ľavom dekli ktoré treba tesniť. Môžem ich prípadne hocikde povoliť a zasa zatiahnuť. Fíber to opakovanie vydrží a tesní. Čo sa pri silikónom zalepenom šróbe nedá povedať. Tiež nerád čistím vnútorny závid zadrbaný od silikónu. [Milos634] (26.9.2018 15:01:10)
Ta podložka, žádný unikát, má osazení přímo na fíbrovku či jiné těsnění. Děláte z toho zase zbytečné drama. A to dřív znali jen Hermetik. Při každém repasu vidlí dávám nové pružiny, futra, matice a tu nicotnou podložku i s fíbrem na tmel a na 8 párech není taky ani kapka. [ventil] (26.9.2018 14:24:01)
Já mám velmi dobrou zkušenost s tou teflonovou páskou. Namotám ji pod hlavu šroubu nebo i pod závit kohoutku, přes ní dám fíbr i třeba starej vymačkanej, abych tím překryl tu pásku, která pak utěsní např. benzinovej kohoutek, výpušťák oleje i výpušťák tlumičů a přitom není ta páska nikde vidět. Proč nepoužít jednoduchý věci, který fungujou. http://www.europack.cz/katalog/samolepici-pasky/izolacni-pasky/instalaterske--elektrikarske/produkt/teflonova-paska [chlup] (26.9.2018 14:16:26)
Milos634: Proc ? Silikon funguje. Neni videt. To je fakt jako trvat na dobovym vzduchu, dobovym benzinu a oleji, a nevyject na motorce pokud nema obuty zmijovky. Nesmysl. [Krizoň IV.] (26.9.2018 13:50:52)
Silikón mám ja iba medzi blokmi, všade inde to beriem ako hnusné a posledné riešenie. Ani ja nemám jedninú kvapku oleja na motorke [Milos634] (26.9.2018 13:44:41)
Sportkar: Proto pisu maznout silikonem. Kaslat na fibr. to je reseni z 50 let kdy proste nebyl silikon. Nebylo mozny zajit do nejblizsiho kramu a koupit silikon. Dneska maznu samotnej zavit sroubu, maznu to pod podlozkou, necham zavadnout, zasroubuju, s citem dotahnu, naleju olej. Nemam jedinou kapku oleje na jediny motorce. [Krizoň IV.] (26.9.2018 12:47:41)
Proto sestavu opatlu např. Paulinem a nkc mi neslintá [ventil] (26.9.2018 11:38:30)
[Krizoň IV.] : tak přesně takové podložky jsem měl na všech strojích + fíbr a po čase stejně všechny tekli..... Po obvodu to sice utěsněné máš fíbrem, ale prolíná to přes závit šroubu. [Sportkař] (26.9.2018 10:58:46)
Přesně tak, koupit tu originál podložku co tam prostě patří, osazená či profilová plus fíbr a nic neteče, podmáznutí ničmu nevadí, nevím co se furt řeší [ventil] (26.9.2018 10:54:54)
Táto podložka čo poslal Krizoň IV. a fíbrove tesnenie. Tesní dokonale. [Milos634] (26.9.2018 10:44:34)
Nejak nechapu co kolem ty podlozky vymejslite za silenosti.
Normalne se prodava a da se koupit. https://etovar.eu/cs/jawa-panelka/3873-podlozka-spodniho-sroubu-kluzaku-predni-vidlice-jawa-kyvacka-panelka-634-dve-moznosti.html
Staci tahle podlozka, podmaznout to cely silikonem, a nevytece ani kapka.
[Krizoň IV.] (26.9.2018 9:31:01)
Oprava - teflonová páska a né silikonová ! [chlup] (26.9.2018 8:34:31)
Vyzkoušej místo profilovaný podložky (když ji nemáš) normální podložku a natoč nad ni pár závitů těsnící silikonový pásky, co ji používají instalatéři a topenáři, bude to těsnit taky. [chlup] (26.9.2018 8:02:05)
Mejcin: Je to výkresovej díl jen pro ty vidle.

ventil: Však to píšu, protože těsní jen jedno místo a druhým to vesele teče.
[Hlade] (26.9.2018 7:35:06)
Mejcin: Obávám se, že to bude jawácký unikát. Jestli se používala stejná podložka u všech vidlí, to netuším. [Ota] (26.9.2018 7:31:50)
Hliník pod hlavou smysl má, ale nesmí to bejt ten tvrdej hnus replikovej střihanej z duralu nebo čeho. Ten opravdu smysl nemá. Mimoto má hliník výbornou tepelnou vodivost oproti klingeritu. [00] (26.9.2018 0:47:15)
Diky za rady! Ta osazena podlozka je jawacky unikat nebo je to neco normovaneho? A bude stejna na vsechny tyhle vidle (panelky a pod)? Abych vedel, na co se v esopech zamerit... [Mejcin] (25.9.2018 22:01:42)
za chvíli budeme u molekul? [ventil] (25.9.2018 16:51:43)
Klouzec: pro každý závit a materiál je nějaký konstrukční utahovací moment, který vyvolá odpovídající předpětí spoje. Ano, pro M6 je tento menší než u M8, ale od toho se odvíjí plocha hlavy šroubu, takže napětí v materiálu dříku šroubu a tudíž i v podložce, na kterou působí hlava, bude srovnatelné.

Milos634: pokud hliník uzavřeš do pevné "komůrky", tak ji (právě kvůli své měkkosti) pěkně vyplní a nemá kam utéct.
[JZ] (25.9.2018 16:49:03)
Milos634: Vsak ono taky davat hlinik pod hlavu je blbost, snazis se dotesnit hlinik hlinikem. Jasne ze aby to melo smysl, mel bys pouzit med, klingerit, nebo silikon. [Krizoň IV.] (25.9.2018 16:39:05)
JZ myslím na ten m6 šroubeček na šroubovák, bavíme se o vidlici ne o autě.. [Klouzec] (25.9.2018 16:09:02)
Keď je hliník taký zlý, lebo "tečie", prečo sa dáva pod hlavu? Nebola by aj tam lepšia meď? [Milos634] (25.9.2018 15:44:46)
Měď se nedá pořádně utáhnout? I Ty brepto... Naposled jsem nepovolil výpustný šroub vany s měděnou podložkou, jak ho ti pakoňi v servisu utáhli, neb jsem se bál, že zalomím šroub nebo urvu vevařený závit/matku.
Hliník špatný je, protože není pružný, "teče" a časem začne sáknout, to ano.
[JZ] (25.9.2018 13:31:14)
Já bych řekl že hliník a měď je pro tohle špatná protože se to nedá utáhnout pořádně. [Klouzec] (25.9.2018 12:43:55)
o kroužek mají čezety, profilovou/osazenou podložky jsme zmiňovali a nevím proč by měl být fíbr/hliník/vyžíhaná měď nahouby. [ventil] (25.9.2018 12:05:16)
Je moc krásný že všichni řešíte utěsnění kluzák / podložka ale potom vám to stejně teče mezi podložkou a šroubem. Patří tam ta profilová (s normální to nefunguje) podložka a pod ni 6x2 o-kroužek. Fíbr je nahouby. [Hlade] (25.9.2018 11:40:09)
Já měl pod tou speciální profilovanou podložkou těsnění z těsnícího papíru. Při repasi jsem si opět těsnění vystřihl z těsnícího papíru, kterej jsem potřel vazelínou, a nic neteče. [Ota] (25.9.2018 11:30:38)
Jo vlastně, to osazení je myslím 10 mm. Takže fíbr s vnitřkem 10 mm, venek si nepamatuju, ale ten si změříš šuplerou snadno bez rozdělání. [longr] (25.9.2018 11:02:42)
dělal jsem repas několika vidlí, tu osazenou podložku můžeš preventivně vyměnit a v nějakém kovomatu vyber rovnou fíbr na míru. Sestavu jsem vždy lehce podmázl nějakým Paulinem ap. a nic neslintá. [ventil] (25.9.2018 10:51:54)
Případně se dá díra v podložce vrtákem protočit na požadovaný průměr... [Peterson] (25.9.2018 10:23:57)
pokud si správně pamatuju, tak je tam - šroub, dál taková "spešl" osazená ocelová podložka, pak fíbr a kluzák. Jestli tam máš ty původní osazené podložky, tak bude fíbr s dírou o něco větší než 6 mm (šroubek je opravdu M6). Nic nezkazíš, když si koupíš pár fíbrových podložek různých rozměrů, nestojí to nic a můžou se hodit příště na něco jinýho... [Peterson] (25.9.2018 10:22:47)
Pokud se nepletu, je tam šestka šroubek. Takže těsnění je taky šestka. Doporučuju před montáží fíbr nebo vyžíhanou měď projet mezi prsty, špinavými od silikonu. [longr] (25.9.2018 9:53:48)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,063 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.3.2024 0:22:22