Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 16, poslední: 2.2.2024 12:02:1170987.všechno ostatní
Pánové měl bych na Vás dotaz.
Dovezl jsem si Kyvačku 250ccm s Polska, udělal dovozovou STK a dnes jsem šel na magistrát, abych motocykl na sebe přepsal.
Donesl jsem SPZ, tech. průkaz, zelenou (bílou) kartu a dovozovou STK. Vše bylo v pořádku až najednou technik mi sdělil, že se musí u tohodle motocyklu udělat technická způsobilost za poplatek 3000 Kč, což jsem upřímně vůbec nečekal když se jedná o motocykl české výroby.
Postupoval technik správně? Nebo jsem zaplatil jen tak zbůdarma 3 000Kc?
Asi jak kde. Vím o případu, kdy to normálně prošlo, ale před zavedením focení majitel číslo radši objevil, aby bylo i v budoucnu bez problému. Jinde prostě rám bez čísla u vozidla, kde je číslo normálně raženo, musí být a je vyžadováno.
[longr]
(2.2.2024 12:02:11)
Může projít TK kývačka bez vyraženého čísla rámu?
[nunici]
(1.2.2024 22:30:02)
já používám "komunistickou" verzi, kdy je číslo černě v červeném rámečku
to měli na Míčankách rádi ...
stříknu červeným sprejem - okolí olepeno páskou
hned po nástřiku otřu vlastní číslo hadrem nebo uchošťourou
tak po týdnu stříknu černým a zase hadr
číslo je jak od malíře
[Michal]
(29.1.2024 19:47:40)
To se stává. Já jsem jednomu poradil, ať to fotí pod úhlem, aby se mu blesk neodrážel do čočky. Jinak z toho furt vycházel přepálený flek.
[longr]
(29.1.2024 19:15:15)
Oni už ani ti technici na STK nejsou to co bývali. Mě 3x fotil číslo rámu na stroji, který už takhle 3x normálně prošel technickou, a něco se mu na tom nelíbilo.Sranda byla že číslo je okem krásně viditelné,ale na fotce prostě ne. A to jsem tam byl s jeho bývalým šéfem jakožto protekčně
[nunici]
(29.1.2024 18:46:06)
HonzaBK: Ještě loni šlo bez problémů vyřazené vozidlo přihlásit v zahraničí a pak po převodu zase znovu u nás. Pokud se něco nezměnilo, mělo by to jít i letos.
Tady je to jiný problém. Technik místo aby se podíval do databází, které má dostupné a ve kterých má potřebné údaje (minimálně pro stroje české a československé výroby je mít musí), chtěl loudit peníze navíc.
[longr]
(29.1.2024 12:14:15)
Monti nějak se mě to nezdá přece pokud mám registrováno auto, to odhlásím a prodám do zahraničí a za několik let to zase v zahraničí odhlásí a prodá mě zpět tak to přesce mus�� jít přihlásit? To co píšeš vím že je na 100 % u vozidel, které mají potvrzenou EKOlikvidaci? Schválně se na to zeptám u nás na dopravce.
[HonzaBK]
(29.1.2024 7:19:22)
Jedna technická - není to nějaká "přestavba" ? Poláci umí s papírama dost čarovat
[nunici]
(27.1.2024 19:46:23)
Technickák mám od jiné motorky ale právě z roku 1956.
Prihlasovana motorka je 1.1.1955
[Mirda]
(24.1.2024 19:11:53)
Jestli máš od motorky starý český TP na stejný VIN, tak tě stejně vyhodí. Protože motorka už jednou v Československu registrovaná byla, a podruhý to nejde.....
[monty]
(24.1.2024 18:54:03)
Tak jsem dohledal ještě starý TP ve kterém je u uvedeno následující:
Potvrzujeme, že výše popsané vozidlo se shoduje s typem jehož technická způsobilost k provozu byla schválena průkazem č.j. 41810/55, vydaným ministrem dopravy dne 29.7.1955.
Což je krásně, ale motocykl který chci přihlásit je přihlášen v Polsku 1.1.1955. takže mám spolíka. Jelikož je motocykl vyroben dřív než ten způsobili.
PS. starý TP je z motorky roku 1956. Nemáte někdo motorku z roku 1954 abych se vlezl do intervalu?
[Mirda]
(24.1.2024 18:36:28)
A když tak uvažuju, tak se do databáze těchto průkazů musí dostat i z STK.
[longr]
(24.1.2024 18:25:05)
Jo a v českých (československých) techničácích bývalo něco jako "technická způsobilost byla schválena průkazem č. xxxxxxxx - vydaným ministerstvem dopravy dne yyyyyyy.
[longr]
(24.1.2024 18:13:59)
Nevím jistě, jestli se dá někde stáhnout, ale není problém jej získat přímo z Jawy. To by nemuselo být ani za poplatek, když panu Kraftovi napíšeš, jakého vola jsi potkal.
[longr]
(24.1.2024 18:09:26)
A není možné poskytnou to schválení?
Abych mu to omlátil o hlavu?
Jeho odpovědět byla, že žádná Jawa není schavelna, jelikož je to motocykl za krále klacka.
[Mirda]
(24.1.2024 17:58:32)
Technik je trouba-
JAWA Kývačka má český číslo schválení, a žádný schválení technické způsobilosti se nedělá.
Jedna cesta je jít na jiný úřad, druhá je vyžádat si stanovisko písemně, a na technika si stěžovat u nadřízených orgánů(ministerstvo dopravy)
[monty]
(24.1.2024 17:56:00)
Příspěvků: 6, poslední: 28.1.2024 12:44:1370986.všechno ostatní
Ahoj. Jak je prosím správné pořadí uchycení prvků u zadní stupačky u panelky 350?
Rám-držák výfuku-stupačka?Kde se dává ten malý plechový držák,co drží podsedlový plech?Chtěl bych vědět ,jak to bylo původně. Nějak jsem nemohl najít detailní obrázek. Děkuji.
Souhlasím jak píše pračlověk.
Mám to na svý panelce takhle, je to sice 250 ale asi je to stejné i na 350.
Foto v datech.
[Cholerix]
(28.1.2024 12:44:13)
na mojí panelce od vojáků to bylo původně držák plechů, držák výfuku, nosič, stupačka. Ale věřte vojákům... Z fotek to vypadá že mezi plechem a držákem stupačky je šílená díra.
Osobně bych to viděl tak, zkusit to jedním způsobem a podívat se, zda ti plech běží stejně s hranou kastlíku, nebo je moc dovnitř nebo ven. Dle toho to nechat nebo změnit. Největší smysl mi dává jak to píše pračlověk, pokud ohyb plechu dovolí dosáhnout na díru - šroub stupačky.
[maspe]
(27.1.2024 22:01:32)
Nevím jak to bylo origo, ale já to dal takhle: rám, malý držáček podsedláků, držák výfuku, stupačka, podložka, šroub. Přišlo mi to jako jediné možné řešení. Když by byl nejdřív držák výfuku a pak až držáček podsedláků, tak by to nevyšlo protože držák výfuku je hranatej a přes něj by nešel dát držáček podsedláků, kterej směřuje pod cca 45° nahoru, minimálně by se musela obrousit hrana na držáku výfuků. Prostě mi ten malý držáček podsedláků vyšel pěkně do oblouku na rámu, tak jsem ho dal první.
[kuba]
(26.1.2024 20:01:39)
V tom katalogu je ale tzv. rozstřel, není to z něj úplně zřejmé. Zkus se schválně mrknout do katalogu pro panelku 350/360.
[pračlověk]
(25.1.2024 17:24:16)
Když nevím, jak je co složené, podívám se do katalogu náhradních dílů. Tam je vše detailně rozkreslené a je z obrázků patrné, jak má být co složeno.
[Ota]
(25.1.2024 15:13:39)
Podle mě tam je jen jeden způsob, jak to složit: na držák stupačky výfuk, na něj stupačka, na stupačku ten ohnutej plech, pak podložka a pak šroub. Ten plech nikam jinam nedáš, protože by na druhé straně, kde plech nebude, vznikla mezera.
[pračlověk]
(21.1.2024 19:34:44)
Příspěvků: 6, poslední: 27.1.2024 22:03:0870985.Veteráni
Pozdravujem Vás priatelia.
Prosím Vás, je potrebné vymeniť pastorok náhonu tachometra na JAWE 350/360 pri použití 13 zubovej predlohy? Dával som tam prevodovku zo 634 a 13 zubovú predlohu. Doteraz som mal 12 z pastorok. Má to niekto už odskúšané? V starých dotazoch sa to riešilo, ale s neistým záverom. Doporučovalo sa vymeniť za 11 z, ale aj ponechať 12 z.
P.S. Nikde som nenašiel dodávateľa 11 z pastorka. Viete poradiť? Vďaka.
jak píše monty...
[maspe]
(27.1.2024 22:03:08)
ale jsou LEVNÝÝÝÝÝ- Z číny samozřejmě.....
[monty]
(26.1.2024 7:55:07)
Jedná sa o športku 350/361, kolesá 19, sekundar 15 z. Pastorok 12 z. Všetko podľa predpisu. Ukazuje viac preto, že nie je dobrý tachometer. Skúšal som tam 3 nové kusy (repliky). Jeden ukazoval o 10 km menej, jeden o 15 km viac a jeden o 10 km viac. SUPER kvalita dnešných replík...
[MV]
(25.1.2024 12:08:29)
Proč ukazuje víc? Máš tam menší sekundární kolečko?
[pračlověk]
(24.1.2024 22:01:33)
Pračlověk, veľká vďaka za informáciu. Predpokladal som viacero príspevkov, ale čo už...
Keďže teraz mi tacho ukazuje o 10 viac, tak predlohu 12 z ponechám, aspoň to bude ukazovať presnejšie (reálnejšie). Nech sa Ti darí.
[MV]
(24.1.2024 21:43:43)
Tak si to spočítáme:
s předlohou 13 zubů se bude předloha točit pomaleji 12/13 = 0,923, rozdíl bude cca 7,6%.
Je potřeba, aby se pastorek náhonu točil rychleji, takže 12/11 = 1,091.
Dohromady to dá 12/13 x 12/11 = 1,007.
S novým pastorkem a 13 předlohou to bude ukazovat o 0,7% víc než se standardním převodem.
Nedal by se pastorek 11 zubů použít (upravit) z panelky 250?
[pračlověk]
(23.1.2024 19:58:50)
Příspěvků: 15, poslední: 29.1.2024 19:19:1070984.všechno ostatní
Zdravím, je lepší do motoru používat pod zapalovani a výstupní kolečko gufera jednobrita a nebo jednobrita s prachovkou? A vadí něčemu když se použije jednobrite s prachovkou?
To nebude guferem. Pokud je skutečně nedomazané, tak buď málo oleje ve směsi, přicpaný mazací kanálek v přefuku, otřep na sběrné drážce v klikovce apod. Při čištění rozebraného motoru doporučuju dbát na sražené hrany vrtaných mazacích kanálků a očištěné otřepy mazacích drážek.
[longr]
(29.1.2024 19:19:10)
Připojím se k dotazu:když ložisko u altiku jeví známky nedostatečného mazání(rezavá barva), je chyba v guferu, či někde jinde. Motor jinak běhal normálně.
[Josef]
(29.1.2024 18:25:01)
Teorie praví dávat bez prachovky tam, kde to z obou stran omývá nějaké mazné médium - třebas pod primární kolečko. A s prachovkou tam, kde je z druhé strany jen vzduch - třebas právě k sekundáru. Praxe ale praví, že je to buřt, bo to gufero obvykle lehne na jinčí problém, než vydření břitu prachem ze vzduchu.
Každopádně před montáží simering vymáchat v oleji, hřídel máznout, na nezušlechtěnou hřídel pak vyndávat pružinku, jak pravil longr. A za mne osobně pak na kliku vitonkový.
[Stíví]
(24.1.2024 19:38:43)
Já to spíš myslel tak, že bez maziva by bylo tření mnohem vyšší. To je také jeden z důvodů, proč je dobré gufero nechat nasáknout nebo aspoň před montáží namazat.
[longr]
(24.1.2024 10:33:29)
Grafy platí vždy pro jedno gufero a běh v mazaném stavu. Měří se však na stolici více gufer najednou pro potlačení statistické a systematické chyby.
[-]
(23.1.2024 18:43:58)
Určitě se tření sníží, pokud je mezi břitem a hřídelí olejový film, ale rozhodně se úplně neeliminuje. Kdyby jo, tak by se gufero nikdy neopotřebovalo. Diplomant v té práci graf přebral z SKF, viděl jsem ho i někde u Rubeny a i u prodejců ložisek a těsnění.
[longr]
(23.1.2024 18:25:56)
Tak to ani není možný, tam v tom grafu musí být někde chyba, buď to není na gufera nebo je tam chyba v kusech. Takovou spotřebu energie mít gufero nemůže to by se velice brzo roztavilo.
[rikša]
(23.1.2024 14:54:39)
Tedy ne osy, ale distance :)
[longr]
(22.1.2024 19:00:32)
Proto pokud někdo dává gufera i do kol místo původních prachovek, je rozumné z nich vyndat pružinku, a to kromě tření taky z důvodu omezení vybrušování drážek do povrchově nezušlechtěné osy kola.
[longr]
(22.1.2024 18:59:30)
Uďa: to je odvazne tvrzeni. Zkousel jsi nekdy zatocit klikovkou s gufery a bez ni?
[Bakoun]
(22.1.2024 15:15:52)
Většinou používám gufera s prachovkou, vydrží déle a když je správně usazená klika, tak gufero neubere ani watt
[Uďa]
(21.1.2024 10:22:11)
Bez prachovky stačí. Pod zapalko určitě bez prachovky, pod kolečko to neškodí, ale u kozích dechů dávat vše bez prachovky, každý třením ztracený watt se tam počítá :)
[longr]
(19.1.2024 19:34:00)
Podle mě stačí klasika bez prachovky.
[Čezet-rider]
(19.1.2024 12:16:16)
Příspěvků: 9, poslední: 24.1.2024 8:19:3270983.Informace
Zdravim .Potřebuji evidenční kontrolu kvuly přepsání JAWA mustang.Na krku ramu není štítek s číslem-JAK TO RESIT?
Výrobní štítek na Pionýra byl vždy veden jako legální náhradní díl. Dokonce má i své katalogové číslo v katalogu ND a i za totality jsem ho kupoval v Mototechně v Brně na Veselé ulici.
[HonzaBK]
(24.1.2024 8:19:32)
Nebudu posílat odkaz, ale stačí zadat do Googlu: Vyjádření k problematice identifikátorů vozidla (VIN, typ motoru, číslo motoru), opět se jedná o dokument MD ČR, odstavec 22 chybějící štítek, cituji: Ministerstvo dopravy neuděluje žádné výjimky, vozidlo musí být opatřeno výrobním štítkem náhradního provedení nebo pokud je to možné, tak výrobním štítkem, který výrobce dodá jako náhradní díl. V případě, že výrobce vozidla vydá prohlášení, že výrobní štítek jako náhradní díl není schopen dodat, musí vozidlo vybavit výrobním štítkem náhradního provedení provozovatel vozidla na svoje náklady...
[Tomas]
(24.1.2024 1:03:04)
Mrkni na Nařízení Komise (EU) č. 19/2011 ze dne 11. ledna 2011 pro auta nebo si pročti strojařskou modlu https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006L0042&from=it Já si myslím, že to je na základě selského rozumu...žádný výrobce nechce po X letech řešit jiný než origo štítek, většinou to bývá na základě nějakého průseru se zraněním apod....uvádět stroje a auta na trh je vždycky o hubu a na výrobce jsou kladeny obrovské nároky, který si ani nedokážeš představit. Žádná norma, vyhláška ani směrnice neřeší věci-stroje starý 40 a víc let, vše je poplatné době vzniku. zdar sam559
[sam559]
(23.1.2024 22:11:45)
sam559: Podle mě srovnáváš dvě jiné situace. Víš o nějaké vyhlášce či prováděcím předpisu, který by uváděl, že výrobní štítek vozidla musí dodat vyplněný pouze výrobce vozidla? Jsem v tomhle laik, tak se ptám (nehádám se)...
[Tomas]
(23.1.2024 15:32:06)
Protože v tomhle oboru tak trochu dělám. Odkaz mi nejde otevřít. V případě ztráty nebo poškození výr. štítku máš právo se obrátit na výrobce a ten by (jako jediný) ti měl poskytnout nový štítek, shodný se starým. To platí zejména u strojních a elektro zařízení, kde je povinnost mít zařízení označené štítkem po celou dobu jeho životnosti. Je to z důvodu potřeb bezpečáků, revizáků i uživatele, když např. potřebuje vyměnit přívodní kabel k soustruhu...mrkne na štítek a hned ví příkon atd.
[sam559]
(23.1.2024 13:54:17)
Pardon, výrobní štítek rozhodně NENÍ běžný náhradní díl!!!
Výrobní štítek je spolu s doklady základním identifikátorem stroje a je vystavován jen a pouze výrobcem.
To, že u našich starých keplů evidentně nové štítky koupené kdesi na eshopu a vyražené doma na ponku nikdo neřeší, je věc jiná...zdar sam559
[sam559]
(23.1.2024 11:20:38)
Štítok je náhradný diel, normálne kúpiť a vyraziť
[Milos634]
(19.1.2024 10:56:12)
Koupit repliku a vyrazit.
[monty]
(18.1.2024 20:50:47)
Příspěvků: 6, poslední: 16.2.2024 17:37:3370982.Informace
Zdarec,je nad guferem nějaký pojistný kroužek, jestli jo tak jsem ho někde zasel.kde ho sehnat.mam klasické kluzáky Březnice.diky
Sice jdu s křížkem po funuse, ale na podzim jsem přetěsňoval a trošku dával do pořádku moje vidle na 640 a řešil jsem úplně to samý. Nakonec jsem tam gufera narazil, co to šlo a zajištěný to nijak nemám, i když je tam na "něco" zápich. Přes to jsem dal harmoniky, tak by se tam ani bordel držet neměl.
[deyva]
(16.2.2024 17:37:33)
Díky akorát ty segrovky by tam asi nemohly byt ty s očkem.to by asi zasahovalo až do britu gufera.jedine pérový pojistky.no asi se spokojím s tím že tam nic nedám.
[víťus]
(25.1.2024 20:43:44)
Je to tak, je je psáno níže. U 640 jsem z výroby gufera jištěný neměl, byly naražený tak, aby byly do roviny s okrajem kluzáku. Při výměně mi doporučili narazit je hlouběji a zajistit ségrovkou. Udělal jsem to, ale patrně tím narážením do větší hloubky se jedno gufero trochu zdeformovalo a sáklo. Takže při výměně jsem tam žádná ségrovky nedával, narazil je pouze zároveň s vrškem kluzáku, a vše bylo OK.
[Ota]
(25.1.2024 15:24:08)
I přispěju svojí troškou do mlýna: měl jsem tam ty gufera dvě nad sebou. Není ten pojistný kroužek jen obyč ségrovka? Tak či tak, gufero tam léta drží aj bez něho.
[Stíví]
(24.1.2024 19:27:49)
Díky.no ono totiž v jednom katalogu tam nejsou a v jiném jsem tam něco viděl.tak snad to nevyjede.na partdeck mám za to že tam pojistky měli,ale už tam nic není.jenom na ty nový savle.a jinde není nic k sehnání.
[víťus]
(19.1.2024 22:15:41)
Podle katalogu tam nic být nemá, po vnějším obvodu gufera je "břit", který zapadne do zápichu v kluzáku. Nicméně já u svojí 638 jsem měl gufera zaražená hlouběji a v zápichách segrovky. Upřímně pochybuju, že to bylo z vůle některého z předchozích majitelů. Při druhé výměně gufer jsem od nich taky opustil
[Marlboro]
(19.1.2024 20:04:29)
Příspěvků: 6, poslední: 27.1.2024 17:56:5670981.Informace
Ahojte kolegovci.
Robím si GO motora Jawa 350/360. Dávam prevodovku 634 s 13 zubovou predlohou, výstupné kolečko z Jawy 638. Vývodové kolečko osadiť v ložisku 3205. Toto sa tu už riešilo viackrát. Boli tu spomenuté viaceré varianty, ako to riešiť. Otázka pre tých, ktorý to majú naozaj dlhšiu dobu odskúšané. Ložisko chcem zalepiť Loctite 638.
1) Udrží len lepidlo to ložisko? Nebude tam segerka.
2) Nevadí, že sa karter bude nahrievať? Lebo pri použití lepidla sa vraj karter nenahrieva. Vďaka.
Ota, srdečná vďaka za dôležitú informáciu. Nech sa darí.
[MV]
(27.1.2024 17:56:56)
Karter se nenahřívá tehdy, pokud je díra pro ložisko volnější a jde do něj dát ložisko i bez nahřátí. Ty chceš to ložisko ovšem lepit z důvodu, že tam chceš dát ložisko dvojřadý. Takže pokud tam nejde bez nahřátí, tak nahřívej.
[Ota]
(25.1.2024 15:27:17)
Ďakujem Vám kolegovia za odpovede. Nech sa Vám darí.
[MV]
(19.1.2024 20:16:25)
Vlepené ložisko 3205 tam mám zatím 5000 km. To mi připomíná, že bych to mohl zkontrolovat. Karter jsem samozřejmě nahříval, jinak bych to tam špatně dostával. Lisovat jsem to nechtěl. Zvenku jsem musel dát tenčí gufero.
[Banjokid]
(18.1.2024 8:30:06)
Příspěvků: 4, poslední: 6.2.2024 7:18:4870980.Barvy a lakování
Ahoj,
na japonce jsem objednal nové brzdové kotouče, k dispozici jsou pouze se stříbrným středem, já potřebuji předesignovat na černou, který barevně pasuje k pozdějšímu ročníku barevného provedení. Co byste doporučili za barvu nebo přijetelně proveditelné řešení?
Když jsem nedávno repasoval a stříkal "sprejem na brzdy" třmeny na auto, tak barva slezla při kontaktu s čističem brzd...
Alkyton viz No_-_name funguje. Ověřeno v praxi taky.
[Verdom]
(6.2.2024 7:18:48)
Nebo cerakote
[víťus]
(18.1.2024 18:21:42)
Ahoj Agente, třmeny na autě a středy kotoučů na sajdě jsem řešil alkytonem. S ohledem na to, že na autě to drží minimálně 3 roky tak to na motorce musí bejt na furt :-)
[No_-_name]
(18.1.2024 18:08:57)
Příspěvků: 27, poslední: 31.1.2024 9:33:1570979.všechno ostatní
Zdravím,jaký je rozdíl v palivech Natural 95 a Natural 98 ? Je Natural 98 bez té biosložky E10 ? Mám to do svého veterána ČZ 125/453
Stačí vypustit před zimou nádrž,aby nezrezla ?
Díky za odpovědi
Zavařit do igelitového pyle spolu se silikagelem. Silikagel lze koupit běžně jako stelivo pro kočky za pár šupů, nebo přímo z netu třeba ve formě pytlíků přímo určených pro balení. Pro větší pocit sucha a bezpečí bys mohl přidat kousek spešl papíru proti korozi, ale to už je fakt pásek a kšandy.
[-]
(31.1.2024 9:33:15)
S voskem bych to nehrotil, konkor podle mě stačí. Navíc co člověku brání tam jednou za pár let trochu přifouknout? Vosk v Rezistinu se sice benzinem rozpustí, vypláchne a vyleje, ale proč si to zbytečně komplikovat. Konkor stačí vypláchnout, navíc pokud ho tam nebude litr, ale jen film, tak se ve směsi bez potíží spálí.
[longr]
(30.1.2024 12:26:18)
Jenže ten vosk se potom z nádrže bude jak dostávat? Olej se rozpustí v benzinu a spálí, toto udělá buhví co...
[Jad]
(30.1.2024 8:35:58)
Konkor je fajn. Motorové stejně jako dvoutaktní oleje mají taky konzervační a protikorozní schopnost, ale konkor je vzlínavější. Na zakonzervování dlouhodobě neježděné motorky bych použil ten.
[longr]
(29.1.2024 12:23:17)
Jad: Protože WD 40 váže vodu. :-)
[Borderer]
(29.1.2024 7:34:07)
u WD bych věřil, že zrezla
já před 10lety nastříkal Konkor - nešetřil jsem - a loni byla nádrž v pohodě, jen taková lepivá
benzin si s tím asi časem poradí a těmhle motorům trocha maziva navíc neuškodí
[Michal]
(27.1.2024 20:15:52)
Deadman: Vypláchnutí prázdné nádrže olejem korozi zabrání na řadu let, to mám vyzkoušené. M2T, nebo nějakým motorákem pro auta. Ale u další motorky jsem nádrž před odstavením vystříkal sprejem (konkor nebo WD40, už si nepamatuju) a ta za stejných podmínek skladování zrezla.
[Jad]
(27.1.2024 17:46:58)
Na tom, na cem jezdim pravidelne mam benzin az po vicko, na cem jezdim obcas, z toho benzin vypustim uplne....ale mam to v temperovane garazi, kde je v zime stale 12 stupňů. Kdyby nebyla garáž, tak demontuju nadrz, necham vyvetrat a dam do baraku.
[jaw250]
(27.1.2024 9:50:36)
Nalít tam technický benzín? Vypláchnout nějakým olejem?
[Deadman]
(26.1.2024 22:25:03)
Lámu si teď hlavu, co nejlépe udělat s nádrží Jawy, na které jsem dva roky nejel a další 3 nebo více let na ní asi nepojedu.
Poslední roky jsem na ní vyjel, jen když jsem zrovna neměl k dispozici jinou motorku. Což se mi už jen tak nestane. Jawa jsou vzpomínky, ale vždy raději sednu na motorku na které je jízda požitkem.
[Deadman]
(26.1.2024 22:23:30)
V suchém prostředí bez prudšího střídání teplot reznout nebude. Pokud je ale někde, kde třeba normálně mrzne a pak z ničeho nic přijdou s frontou plusové teploty, jako tomu bylo teď o víkendu, tak se studené součástky začnou ohřívat a vysráží se voda. Pak ke korozi může dojít. Tenký plech prázdné nádrže se sice ohřeje celkem rychle, ale vlhkost se taky sráží rychle. Dále záleží, jak dlouho se udrží velmi vlhký vzduch, jestli je u motorky průvan, který vlhkost může částečně odvětrat apod. Roli v tom hraje víc faktorů.
[longr]
(26.1.2024 10:10:47)
Proč by prázdná a odvetrana nádrž kde předtím byla Verva 100 s olejem měla reznout?
[Prohorovka]
(25.1.2024 20:32:25)
Už roky dávám Vervu 100 do všeho co celou zimu stojí. Nějaké vypouštění nádrže atd. je zbytečné, možná je to jen na škodu protože pak ta prázdná nádrž zrezne. Dokonce mám jednu takovou "výstavní" panelku se kterou se projedu pár kilometrů jednou do roka. V té nádrži mám Vervu 100 natankovanou asi před třema rokama a tomu benzínu absolutně nic není. Má krásně modrou barvu a voní jako čerstvě natankovaný, žádné reznutí nádrže se nekonná, zalepení karbecu taky ne, kdykoliv k tomu přijdu tak šlápnu a běží. To o klasické 95 říct nemůžu. Když to mám v něčem třeba jen dva měsíce tak už z toho jde cítit takový podivný zápach a z modrého zbarvení od modrého oleje TSF je naráz ten benzín žlutý až oranžový a nádrž má tendence rezivět i když je po okraj plná. Někdo může asi namítat že tankuje na zimu 95 a nemá problém, samozřejmě že natural 95 je široký pojem, některý může být třeba i lepší. Ale proč to pokoušet když Verva je osvědčená a je to jistota. Takový velký cenový rozdíl to na tu jednu moto nádrž neni tak neni co řešit
[BooCheer]
(23.1.2024 11:43:47)
Jo, máš recht. Nějak jsem si to přehodil. Předstih se zvětší, ale jakmile se objeví detonace, které příliš zvyšují tlak, předstih se zmenší.
[longr]
(20.1.2024 20:10:02)
Se stoupajícími otáčkami se regulací předstih zvětšuje, aby palivo stále stíhalo kvalitně prohořet. Palivo s nižším OČ se vzněcuje potenciálně dříve a hrozí detonace, čidlko klepání to pozná a předstih zvětší, aby k zápalu došlo dříve, než k detonaci, jenže pak píst při cestě nahoru déle přetlačuje již probíhající expanzi, což je ztrátové. U paliva s vyšším OČ se nemusí předstih tolik zvětšovat, zažehne se ve správnou chvíli a píst vykoná největší práci.
[longr]
(20.1.2024 16:39:07)
longr: Mas to obracene, predstih se muze zvetsit. Auta nastavuji predstih na nejvetsi hranici pred „klepanim“, u paliva s vetsim oktan. cislem muze byt ten predstih vetsi. Dost se tomu venoval i Vaculik v clancich o preplnovanych motorech, kde se vyssi oktanove cislo „vyplatilo“. Motor nemusel umele snizovat predstih nebo tam srat nadmerne bohatou smes.
[Bakoun]
(20.1.2024 10:10:50)
V tom článku na kurzy.cz je pár nesmyslů. Třeba víceoktanový benzín není výhřevnější, ale díky vyššímu OČ se dá zmenšit předstih a tak z paliva v určitých režimech vyždímat víc, než s velkým předstihem. U elektroniky se to poladí samo, u pevného či mechanicky řízeného předstihu se bez poštelování samozřejmě nepozná nic. Zrovna motorky typu Jawa a běžná zahradní technika nepoznají vůbec nic, jen majitel může díky absenci lihu být klidnější :)
[longr]
(19.1.2024 19:43:42)
Příspěvků: 4, poslední: 29.1.2024 11:36:1570978.všechno ostatní
Ahoj, opravuju ČZ 350/472, má uvolněné/vytlučené uložení spodní misky ložiska řízení v krku rámu. Miska tam má vůli cca 0,2-0,3 mm. Prosím, udrží to lepidlo (třeba Loctite 638)? Hledal jsem ve starších dotazech a podle odpovědí v dotazech by snad mělo. Dotaz je z roku 2017, tak jestli se někomu od té doby nerozšířily zkušenosti v této oblasti? Nebo byste doporučili radši nějaké „pořádné“ strojařské řešení? Nevíte, kdo by případně uměl to uložení opravit, případně třeba i srovnat rám? Nejsem si jistý, jestli není rám hnutý, ještě jsem se nedostal k tomu ho zevrubněji posoudit. Ten starší dotaz: http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=64250
Děkuji předem
Moc děkuji za zkušenosti a informace!
[Peterson]
(29.1.2024 11:36:15)
0,2-0,3 mm vůle je dost. To bych tam dal radši dvousložkový tmel na kov. Na krk jsem ho, už dával. Odmastit, lehce potřít misku a rám. Misku strčit do rámu a hned brýle a nahoře utáhnout, aby se spodní miska vystředila z horní do osy a nechat do druhého dne.
[kriz]
(21.1.2024 21:36:58)
Taky jsem lepil, myslím že když se občas sáhne na vidlici jestli nemá vůli tak to vydrží na furt.
[Kalasnikov Č175]
(18.1.2024 18:59:48)
Měnil jsem misky asi tak v roce 2009 a tu spodní jsem lepil jakýmsi zeleným lepidlem a drží to doteď. Pravda, poslední roky už nejezdím tolik...
[pračlověk]
(18.1.2024 16:49:39)
Příspěvků: 2, poslední: 21.1.2024 10:39:5370976.Informace
Věděl by někdo jaká je šířka červeného pruhu na předním blatníku na jawě californian???
díky.Mira
[Mira]
(21.1.2024 10:39:53)
Příspěvků: 3, poslední: 13.1.2024 21:11:0170975.Informace
Zdravím chlapi:) chtel bych se zeptat zdali existuje nejaká dokumentace k zimní sadě revmaplechy na Jawu 250/350 kryty motoru a zadní kryt kol a plexi ? nejaký Leták nebo tak neco kde je zapsaný navod na montáž třeba i seznam nahradních dílu a takpodobně děkuju za jakekoliv odpovědi
Vzhledem k tomu, že existoval čtyřstránkový návod na zrcátko na plexi, věřím tomu, že nějaký návod nebo prospekt existoval i na tyhle věci
[Prohorovka]
(13.1.2024 21:11:01)
no jen mě to zajimalo jestli vubec neco takoveho existovalo jinak problem nemam s ničim dělám, totiž jednu 559 panelku i s tou zimní výbavou a tak se myslel že se k tomu kdysi dávalo nejaký leták aspon přece jenom byla to doplnkova výbava že ?
[Jerry1993]
(12.1.2024 12:11:41)
Návod na montáž revmaplechu jsem nikdy neviděl. Návody k zadnímu nosiči nebo pneumatikám taky nejsou a přesto všichni ví, jak patří...
Co se ti tam nezdá?
[pračlověk]
(12.1.2024 11:44:17)
Příspěvků: 1, poslední: 14.1.2024 18:17:1170974.Informace
Zdravím, pustil jsem se do motoru na Stadáka S11. Vyskočilo na mě pár překvapení, jako zatrhlé dva šrouby karterů, vlaskové praskliny karteru kolem výstupu šlapek atd. A k dotazům:
1) Pod a nad spojkovým košem patří kluzné podložky? čili na hřídel patří podložka, kluzné pouzdro, koš a další podložka?
2) Výstupy karteru na hřídel šlapek jsou zatěsněny asi o kroužky (zá tam nic neměl), nevíte rozměry?
3) Mám vydřený pravý karter od velkého ozubeného kola na hřídeli šlapek (kolo jde do záběru když se šlape dopředu) nevím proč to dře, žádná vymezovací podložka tam podle katalogu nepatří.
4) Kartery se těsní origo na tmel nebo papír? V knize oprav mopedu píšou tmel a těsnící papír pouze pod víko spojky...
5) Které všechny hřídele se vymezují podložkami?
díky za odpovědi a případné rady na co si dát pozor při skládání
1. ano, stejný podložky jsou na hlavní hřídeli kolem jedničkovýho kola
2. z hlavy nevím, ale dá se koupit sada https://www.stadion-tuning.cz/Sada-o-krouzku-slapaci-hridele-3ks-d156.htm
3. je to bohužel vlastnost - vyměň půlměmsíce ve spouštěcím kole a dej cca 1 mm silnou podložku na hřídel pod páku levý šlapky.
4. origo nevím, vždycky ale byly kartery zasraný od hermetiku. Když to situace dovolí, dávám na kartery jen tmel - po zavření karterů se ti musí otáček volně předloha - pokud ne, tak mezi katery dej papír, pokud bude vůle na předloze moc velká, tak jen silikon, případně pak vymezit viz bod 5. Osobně dávám na kartery jen silikon, pod válec a na karbec papír.
5. Pokud máš hlavní hřídel správně složenou (nic ti na ní nechybí)je stažená k ložisku přes sekundární kolo - vymezovat netřeba. Předlohu tak, aby měla vůli cca 0,3 mm, větší vůle je zbytečná, i když to nějak zásadní vliv nemá jako třeba u kývačky. Hřídel šlapek vymezit podložkou viz bod 3, posuneš ji víc vlevo a spouštěcí kolo ti nebude dřít karter
[Marlboro]
(14.1.2024 18:17:11)
Příspěvků: 5, poslední: 16.1.2024 15:03:0970973.všechno ostatní
Jaký je konkrétní rozdíl mezi karburátory 2801 a 2802? Předpokládám, že rozdíl bude v tryskách, případně v základním nastavení. Jaké jsou tedy hodnoty?
a černé na bílém to stojí v návodu k obsluze pro 634-7.
[agent]
(16.1.2024 15:03:09)
Oprava:
2801: HT 115
2802: VT 92
Takto je to správně
[pračlověk]
(8.1.2024 22:18:31)
Odpověď jsem našel přímo zde na Jawamanii, řešilo se to v průběhu let již několikrát.
Karburátory jsou stejné, typ 2926SBDb, liší se velikostí hlavní trysky a povolením šroubku bohatosti, to je ale vedlejší.
2801 HT 92, VT55
2802 HT 115, VT55
V průběhu let mohou být samozřejmě trysky vyměněny za jiné.
[pračlověk]
(8.1.2024 22:02:14)
pračlověk: Proč ten rozdíl nenapíšeš? Třeba to někdo použije až to bude potřebovat.
[PB]
(8.1.2024 19:43:13)
Příspěvků: 24, poslední: 29.1.2024 14:45:1770972.Informace
Zdravím a všem vše nejlepší v Novém roce.
Teť k motoru.
Pomalu studuji motor, nevím kolik má najeto ale vypadá docela slušně. Ve válci má schůdek a nultý výbrus. Takže půjde na výbrus a mám 3 otázky.
1. Na klice jsou ložiska ZKL 6305 nejsou značená C3 ale RPN. Je to nějaká podivnost nebo staré značení.
2. Středící pouzdro karterů na zadním úchytu je ze strany zapalování cca 4mm utopený, ze strany od spojky naopak přesahuje a je roztemovaný.
Co s tím, riskovat poškození a půlit s takhle dojebaným pouzdrem nebo ho raději vyrazit a vyměnit dokud je motor vcelku.
3. Nebo udělat jen výbrus s novou pístní sadou a podle toho jak pobřeží se rozhodnout jestli půlit a GO.
Díky za názory
longr díky, to je ono.
Jak je motor zrasovanej tak sem chytil lehkou paniku jestli je to tak správně a jak moc má koukat je to měřeno digitální šuplíku.
[Cholerix]
(29.1.2024 14:45:17)
Mrkni ke měn do dat. Myslíš to pouzdro pro řadící tyčku, co čouhá mírně doleva? To je správně, aretuje pozici řadící kulisy. Pokud by čouhala směrem mezi kartery, tak to dobře není, mezi kartery nemá čučet nic.
[longr]
(29.1.2024 12:31:12)
Díky za podnětné příspěvky, budu se jimi řídit.
Moc času teť na něj zatím nemám tak zjišťuji skutečný stav a co budu potřebovat , motor je docela zrasovaný.
Nějaký jelito při půlení muselo použít šroubováky takže dosedací plochy karterů se musí srovnat na skle.
Gufero pod zápalkem nezajistil segrovkou ale zatemoval na 4 místech kladivem.
Pozitivum je převodovka, téměř netknutá.
Ukázal se ale jinej špek.
Pouzdro pro startovací segment v levém karteru je vysunuté o 2,6 mm z karteru k převodovce je to tak správně.
Nebo je to špatně a má být zároveň s karerem .
[Cholerix]
(28.1.2024 13:12:00)
zakryté plastem těsní - tedy olej nepropustí
zakryté plechem netěsní, olej propustí
jinak ne-jawa zkušenost, plastem zakryté ložisko v převodovce, i po 300tkm tam tuk byl
ložisko už mělo vůli, převodovka se rozebírala kvůli něčemu jinému než ložiska
[Michal]
(19.1.2024 19:08:38)
Ja by som sa bál, lebo som eliminoval presakovanie okolo spojkovej tyčky. Vadil mi furt mastný motor a vytekanie oleja zo zadného krytu reťaze :-)
[Milos634]
(19.1.2024 10:58:19)
Milos634: Toto má Jawa vyřešené, stejně jako mazání řetězu, průsakem oleje kolem spojkové tyčky. Na výstupu z převodovky bych se o suché gufero nebál.
[Jad]
(18.1.2024 22:37:32)
Ak cez plastom zakryté ložisko neprejde olej, tak by som čakal zodratie gufera za ložiskom. Lebo nie je mazané olejom. Namazanie gufera olejom pri montáži nevydrží nafurt.
Ak to sa to gufero nezoderie, tak musí ložiskom pretekať olej. Rozobral už niekto takéto ložisko? Ako vyzerá? Zostala tam pôvodna náplň alebo je plné oleja?
[Milos634]
(18.1.2024 19:26:09)
Plast, protože je to kontaktní těsnění, narozdíl od plechu. Myslím, že dokud má ložisko přiměřené vůle, zůstane v něm tuk a olej se do něj kdovíjak nedostává.
[pavelEC300]
(18.1.2024 18:49:40)
A to zakrytí ložisek je lepší plastové, plechové, nebo je to jedno? Předpokládám, že olej proteče dovnitř tak či tak...
[Jad]
(18.1.2024 18:46:17)
Asi se mi vyloženě nepoštěstilo takový motor, co umřel na ložiska v převodovce potkat, ale viděl jsem dost takových, co měly v těch ložiskách převodovky na můj vkus přílišnou vůli. A pak se různě řeší vakl na spojce, životnost primárního řetězu (s nímž jsem tedy nikdy problém neměl), vyskakující kvalty a olískaný vidličky. Nemám k dospozici žádná exaktní data, abych to mohl tvrdit s určitostí, ale když můžu zabránit otěru z převodovky, aby se nechával mlejt v ložiskách, udělám to. Že to v jawách nikdy nebylo, není argument. Že to výrobci automobilových převodovek používají, naopak ano. A ty převodovky (iz moje auta) najíždějí vyšší stovky tisíc km. Tolik důvod, proč to používám.
[pavelEC300]
(18.1.2024 16:37:24)
Jen pro zajimavost, kolik znate jawich motoru, ktery zakukaly na loziska v prevodovce? Ja zatim s zadnym.
[Bakoun]
(18.1.2024 11:58:58)
pavelEC300: Zrovna tebe jsem chtěl zmínit, protože se mi matně vybavovalo, že jsi snad zakrytá ložiska dával do obou motorů tvých cestovních Jaw. Jenže jsem byl líný hledat podklady, tak jsem si říkal, že se třeba ozveš sám :)
[longr]
(18.1.2024 9:29:07)
Naopak - 2RS ložiska do převodovek CS dvoutaktů dávám vždycky, protože se do nich žádný bordel z převodovky nemůže dostat a teplotně jsou pořád v normě. Nájezdy, který ty převodovky vždycky bez potíží daly, mě utvrzují, že to je správné řešení. (viz longr a automotive převodovky) Takže nebát se toho.
[pavelEC300]
(17.1.2024 20:09:36)
Já měl v motoru půllitra ložisko pod spojkovým košem jednostranně zleva kryté plechem a dle katalogu tam má takto i být. Už si nepamatuju, jestli jsem to zachoval nebo jsem dal obyčejné.
[longr]
(17.1.2024 16:05:14)
Zakrytý bych dal do kol a do rozety, do motoru bych je nedával právě z důvodu mazání a aby se dostal olej až ke guferu a mazal i břit gufera.
[HonzaBK]
(17.1.2024 9:37:08)
Zakryté ložiská + olejová náplň prevodovky, to vidím skôr na problém že sa nebude dostatočne mazať. Alebo bordel čo sa dostane do ložiska tam už zostane.
[Milos634]
(16.1.2024 23:28:44)
Zakryté ložiska se občas dávaly, používají se v převodovkách i dnes. Krytky omezují kontakt s otěrem a šponkami. Není to potřeba, zvlášť pokud člověk normálně a včas mění olej. Třeba u automobilových převodovek s "doživotní" náplní to ale smysl má.
Pokud převodovka vypadá skutečně dobře, tak bude stačit dát nová futra, vidličky a dobře ji vymezit.
[longr]
(16.1.2024 10:51:59)
Tak jsem to rozpůlil, ještě že tak.
Měli jste pravdu , docela prasárna.
Gufero na klice bez segrovky,v převodovce zakrytý polský ložiska, slepý pouzdro převodovky vyjelo na hřídeli když jsem to rozpůlil. A vrchol všeho uvnitř vše zaprasený tmelem.
Ale velký pozitivum převodovka vypadá dobře jen řadící vidličky jsou trošku ošoupaný.
[Cholerix]
(16.1.2024 1:49:25)
souhlas s tím, co napsali níže, rozhodně lousknout a udělat komplet
[Marlboro]
(10.1.2024 13:33:09)
Ja by som ho určite rozobral a spravil komplet. Už len fakt že je tam tesnenie čo by tam normálne nemalo byť a hermetik. Pre istotu asi puzdro najprv vyrazit a ak treba opraviť dieru a až potom rozpolit. A ako píše Kuba, ak motor dlhšiu dobu stál je stav spodného ojnicneho ložiska klukovky otázny (korozia)..
[Boco]
(9.1.2024 8:50:04)
Příspěvků: 12, poslední: 16.2.2024 17:52:1070971.Elektro
Máte někdo zkušenosti s dnešníma led žarovkama? Vím že nejsou u Jawy legální, ale zajmá mě úspora Wattu. Třeba při stání na křižovatkách se baterie moc nedobijí.
BTW, LEDky v předním světle nemám, protože to je prasárna a oslňuje to a v blinkrech zase ty LEDky, co jsem měl svítily jen dopředu a myslim, že mi s nima nešly výstražný, plus byl potřeba přerušovač na LEDky, aby to neblikalo moc rychle, tak jsem tam radši nechal normální. Už je to ale pár let, tak možná zkusím od číňana zase něco objednat a dat to do blinkrů, třeba už to bude svítit i kolem dokola.
[deyva]
(16.2.2024 17:52:10)
Já mám teda za to, že na 640ce malý vape s alternátorem dává nějakých 200w (mám tam regulátor vape R04. V předním světle mám normálně H4 a tu malou, v kontrolkách (krom blinkrů) mám LEDkový BA9S, v blinkrech mám to, co tam má být a v zadní lampě mám dvě BA9S a jednu jakousi LEDkovou BA15S. K tomu hefty oxford a USB/CL nabíječku. Zatím jsem nezaznamenal problém s tím, že bych měl málo šťávy i když bylo všechno zapnutý a popojížděl jsem po brnisku. Krom teda situace, kdy jsem umrtvil zánovní Motobatt MB5U svou blbostí díky zimní neúdržbě a na jaře stávkovala. Jednou se mi povedlo i neukostřit regulátor, takže Jawa nedobíjela a dojela na baterku do Brna a zpátky. Zpátky už jsem postupně vypínal hefty, světla, pak už ani blinkry nešly teda. Celkem asi 40km na baterku, abych doma zjistil, že jsem jen nepřipevnil očko od ukostření regleru na baterku :-D
[deyva]
(16.2.2024 17:49:47)
PB-> No když máš denní svícení, tak se ti přes den krásně dobije, na semaforu ti to taky stíhá dobíjet. A v noci nebo za špatný viditelnosti zas tak často snad nejezdíš, aby to baterka občas neutáhla ne? :)
[Akamu]
(21.1.2024 18:41:57)
Vape, či jak se to jmenuje, je něco, co podle typu začíná na výkonu 100W, takže dvojnásobek výkonu dynama. Jsou i s větším výkonem, viz katalog. Nemohu ti radit, ber to pouze jako info. Použiješ-li žárovku v reflektoru (halogen) 45W, topení rukojetí 35W (nevím, jaké budeš mít), zbývá 20W pro baterku a ostatní. Zapalování je separátní. Led většinou vyžadují jiný typ paraboly. Experimentování se meze nekladou, bacha na případné problémy (obecně). Ať se ti daří.
[OREL]
(17.1.2024 16:03:59)
OREL" jak vidíš z nadpisu tak mě zajmají Jawy s alternátorem a ptal jsem se na zkušenosti. Z toho eshopu mám ledky v autě a fungujou (v autě mám ale 55W). Navíc uvažuju o montáži vyhřívaných rukojeti. Tak se uspořený Watty hodí.
[PB]
(14.1.2024 18:46:14)
Hele, PB, jsi další, kdo vymýšlí kolo. Tu ledku, co tam chceš dát, tak ta má příkon 32W, to je zaručeně míň, než origo žárovka 25W. Nehledě na srandu s chlazením a podobně. Bylo to tu popsáno asi tisíckrát. Baterka vydrží bez dobíjení svítit daleko více než hodinu, no, nevím, na jaký křižovatce tak dlouho stojíš. Jinak, dělej si, jak uznáš sám za vhodné. Jedno z nejlepších současných řešení je dát tam alternátor a elektroniku. Je-li použit dobrý materiál, nemusí se nikdo o to víceméně starat. Staré dynamo a relé, když se udržovaly v čistotě, vydržely desítky let.... Měj se.
[OREL]
(14.1.2024 16:16:53)
Akamu: denní světlo mi je za špatné viditelnosti k ničemu. A pokud dlouho stojim na křižovatce a nebo popojíždim v kolonách ve městě tak aní baterka to nevydrží dlouho živit. Stejně tak při dlouhých přesunech po lesní a polní ceste kdy jedu tak do 40km/h.
[PB]
(14.1.2024 12:06:15)
Mi LEDky do kulaté jawy vyráběl kámoš. Vzal patici ze žárovky, na to přidělal hliníkový plátek s LED a hotové. Výrobní náklady cca 100Kč. za dne to svítí pěkně a je to vidět. Ale na noční ježdění to fakt není. S jawou jsem však za tmy jel naposled tuším někdy v roce 2003.. :-)
[nick]
(13.1.2024 18:28:21)
Jo ta Vomiho led je super, jen Vám po 50km nesmí upadnout kostra, jako se to stalo mě. Ledka na odpis...
[grošák]
(12.1.2024 21:59:08)
čus.
Předpokládám že ještě nemáš vape? jestli jo, tak neřeš, nebo si přidělej světla pro denní svícení a neřeš, nebo kup vape. A jesi máš malý vape jako já, tak to řeší funkční baterka (ne deset let stará)
A jestli chceš opravdu řešit LEDky, tak napiš Vomimu, ten stim docela laboroval a dokonce i našel nějaký solidní. Každopádně třeba do blinkrů sem s tim nebyl uplně spokojenej, nechal sem klasický žárovky.
[Akamu]
(11.1.2024 22:22:29)
Příspěvků: 12, poslední: 10.1.2024 16:01:0370969.Informace
Ahoj,
jakou kapalinu, používáte v ultrazvuku na čistění karburátoru, bloků motoru atd? Nechci kupovat něco neověřeného, abych něco nezničil.
Děkuji za rady
díky za rady kluci.
[Doly_cz]
(10.1.2024 16:01:03)
StanleyAT: díky pane!
[Stíví]
(9.1.2024 21:18:12)
Stíví: Čištění probíhalo 25 minut s teplotou asi 50°c. Ještě předtím sem ale ty největší nánosy ručně seškrábnul a vzal čističem na brzdy.
[StanleyAT]
(7.1.2024 21:32:40)
Ano, vypadá to pěkně. Je jasně vidět rozdíl oproti vodě s jarem.
[pračlověk]
(7.1.2024 18:24:40)
StanleyAT: tak to je krása jak to vzalo ten hliník. Jak dlouho jsi to nechal čistit? Na jakou teplotu?
Používám jsem pračlověkem zmíněný AG max III, jen a pouze na karby. Čistí to obstojně dle toho, co z toho vždy vyplave za humus.
[Stíví]
(7.1.2024 17:11:18)
GeorgeB: Měl jsem CBX750 v devadesátých letech, dost dobrá mašina.
[70CB750]
(5.1.2024 1:07:08)
Star TN a Star MDN od firmy Everstar.
[GeorgeB]
(4.1.2024 22:37:59)
Používal jsem univerzální koncentrát pro čističky AG max III. 5l kanystr stál cca 600Kč. Byl tam rozdíl oproti vodě s jarem, čistilo to líp, nebylo to pak takový matný, ale lesklý.
[pračlověk]
(3.1.2024 17:02:07)
Voda s jarem.
[Aleš]
(3.1.2024 13:23:30)
Používám Simple Green.
[70cb750]
(3.1.2024 10:10:13)
Příspěvků: 74, poslední: 24.1.2024 19:51:3070968.Informace
Jelikož budou postupně končit velké TP, tak jsem si ze zvědavosti zkontroloval registr silničních vozidel na portálu občana a výsledek je klasický Kocourkov...nejsou tam třeba vůbec uvedeny alternativní rozměry pneu, jen ty základní.
Asi to půjde reklamovat při procesu "odebírání TP na úřadě", ale zase si na to člověk bude muset dát pozor.
Má tam někdo vypsané vše z TP správně?
Rozhodně je fajn, že se dá vydindat nějaká změna kravin v registru pod rouškou chaosu, co kolem nich teď nastal. Na podzim jsem dvě takové krpy řešil a úřady si to přehazovaly jak horký brambor, bo jedni nechtěli uznat chybu a druzí to nechtěli po těch prvních opravovat. Snad se to teď aspoň na chvíli stane průstřelným a povede se mnohým opravit ty největší cypoviny.
Každopádně úřad má přístup k fotkám starých verzím TP (pokud se odhadem 5 let zpátky v nich něco měnilo, při změně se fotil/měl fotit), při změně bydliště se nic na dopravce nenahlašuje/v registru nemění.
[Stíví]
(24.1.2024 19:51:30)
Dost se divím, že v Budějcích na registru vozidel probíhá taky něco normálně bez problému. Tam byli vždycky experti, co než aby udělali jeden zápis, radši vymysleli dvacet důvodů, proč to nejde. Ukázková služba občanům. Ale tak asi od doby, co se dá jít kamkoliv a ne nutně podle bydliště, se to změnilo.
[Jad]
(22.1.2024 18:18:11)
Není to tak hrozné. Byl jsem zapsat tažné u auta a změna majitele Panelky. U osobáku 508 SW vše v pořádku i pneumatiky zapsány ve všech rozměrech. Velký techničák jsem odevzdal. U Panelky něco nesedělo, tažné,váhy,pneu atd. Uřada si techničák ofotil a na dotaz, jestli má pro mě TP historickou hodnotu at si ho nechám, ale v systému je zrušen. Já byl v Táboře kolega z práce v Českých Budějovicích a taky bez problému.
[lahvac]
(22.1.2024 5:41:57)
Řidičák se se změnou bydliště už nemění, jen občanka.
[jaw250]
(17.1.2024 13:44:04)
Můj táta kdysi dostal pokutu (i když jen symbolickou) za to že si nepřepsal bydliště v řidičáku (stejná ulice jen číslo domu jiné). Nedávno o podobné věci byla diskuze na internetu, když v Praze měnili tu ulici Koněvova na jinou a myslím tam bylo něco i o pokutách.
[HonzaBK]
(17.1.2024 9:40:41)
Správně by se to mělo, ale stejně jako Deadman-já si nechal zapsat změnu adresy až po 7 letech a nestalo se nic-ani blbé kecy nebyly :-)
[jaw250]
(16.1.2024 15:37:36)
RZ se už pár let nemění ani při prodeji vozidla mezi kraji, natož při stěhování. Já bych se na registr vozidel se změnou bydliště ani neobtěžoval. Ostatně jsem tam změnu bydliště před 15 lety u většiny motorek nezapisoval a vůbec nic se nestalo.
[Deadman]
(16.1.2024 10:18:40)
longr: RZ se měnit nebude, je to z Prahy 9 na Prahu 6.
[ladis]
(16.1.2024 1:43:57)
longr: nevíš náhodou, jestli se to sebrání týká i blbé změny adresy při přestěhování? Dík.
[ladis]
(16.1.2024 1:42:22)
Techničáky NEJSOU zrušeny, pouze už se k novým vozům nebudou vydávat, při změně ve stávajícím TP se "seberou" a dostanete jen větší ORV. Počítá se s tím, že staré techničáky postupně odeberou při různých změnách v evidenci. Není žádná lhůta k odevzdání stávajícího TP a ani jej nesmíte "zrušit" sami. Můžete jej maximálně "ztratit".
[longr]
(15.1.2024 10:49:25)
No, zkrátit zkratku SPZ na RZ je vskutku záslužný počin:-) Ono se řekne, ušetříme jedno písmenko...ale ve skutečnosti je to celá 1/3 :-)
[Jad]
(15.1.2024 8:10:25)
pro Red.bill. Monty neplaší velký TP jsou zrušeny, dostaneš jen ORV (osvědčení o registraci vozidla) - slangově malý techničák.
RZ neexistuje, v zákoně je jasně napsáno že se jedná o SPZ a dále je tam uvedeno ře RZ (registrační značka) je pouze legislativní zkratka). Už jsem sem kdysi dával přímo text ze zákona že SPZ nikdo nezrušil!
[HonzaBK]
(15.1.2024 7:12:48)
Ze stanic STK už chodí skeny TP na úřady k opravám v registru. Úředníci budou mít o zábavu postaráno. Pokud si doteď ulehčovali práci a změny v TP nezaznamenali do databáze (nevím, jestli dřív měli nějaké nařízení zavést tam TP celý, ale část základních informací k běžným strojům asi tahají odněkud nějak univerzálně), tak teď spláčou, protože jim budou chodit stohy podkladů k opravám.
Techničák seberou jen pokud bude důvod (změna v TP). Pak jej musí celý převést do digi verze a likvidovat se nebude, zůstane ve složce k autu. Složka se skartuje až po vyřazení vozidla a jeho likvidaci.
Jde o to, že k novým vozům se už složka nebude muset vystavovat, nebude se muset spousta věcí papírově posílat mezi úřady. Doteď to bylo (a u vozů s aktivním papírovým TP stále ještě bude) tak, že složky se při koupi a převedení vozidla do jiného kraje a okresu musí po převodu poslat z úřadu na úřad trvalého bydliště. "Malý techničák" se vždy vytiskne nový a starý se rovnou skartuje, jako se to dělalo s ORV doteď. Žádná hrůza se neděje. Jediné neštěstí je, že historické techničáky ke starým strojům budou při změnách nebo prodeji odebrány. Počítám ale, že ztráta to vyřeší.
[longr]
(14.1.2024 10:26:55)
Monty: neplaš platnost techničáků zrušená nebyla, vydávají se jiný který časem ty starý nahradí. K těm údajům co tam teď budou, viděl někdo techničák z rajchu? Však tam je těch údajů tak třetina(poslední de techničák jsem měl v ruce v roce 2017) co byla v těch našich a taky žijou... Stejně se tomu bude dál říkat ze zvyku techničák... to je stejný jako když RZ nahradily SPZ, jen slovíčka... K TK pokud tam přijdeš se starým TP, technika asi moc nějaká internetová databáze zajímat úplně nebude, TK bude podle TP a až ti bude vystavovat papíry, porovná s databází... otázkou je, jak budou hlásit chyby, jestli na úřad půjdou scany techničáků s tím, že tam nějaká chyba je a na evidenci si to musí dohledat sami nebo jestli budou konkrétní chyby označovat na TK... To všechno ukáže čas, tvořit paniku teď po 14 dnech nemá smysl... Nejdřív bylo, že si údaje musí nechat změnit vlastník, teď si to má komunikovat STK a úřad mezi sebou, zítra to může být zase jinak... Každopádně s tím bude kopec práce a důvod toho? Dle mě jen další čistka v registru... s čím se dlouhodobě nepohne to bude časem vyřazený, jako když končily polopřevody, měnil se depozit atd...
[Red.bill]
(13.1.2024 18:25:11)
Byl jsem na evidenci vozidel, paní celkem ochotně po předložení velkých TP chyby v databázi opravila, techničák mi normálně zůstal (není to úkon, při kterém by je měnili). Zrovna u druhého okénka kolegyně četla hromadný email od vedení úřadu s tím, že každý den budou průběžně dostávat scany velkých TP s chybami od STK, aby si je rozdělili a chyby opravovali a že první "štos" jim už dorazil...
[Tomas]
(12.1.2024 10:26:20)
Mně s techničákem vyhnali od ověření.
[monty]
(11.1.2024 18:41:36)
Prohorovka: uveden tam není, ale není to taxativní seznam, takže by mohlo být. Na druhou stranu tam je uveden "geometrický plán" a ten mi (pokud se jim vejde do kopírky) klidně již několikrát ověřili. Zkusím příští týden někde na přepážce s menší ostražitostí.
[dadajan]
(11.1.2024 13:13:25)
a je otázka, zda ta aplikace stejně jako eTechničách pojede jen na jabku a nebo i na normálním andoriudu :-)
[nick]
(11.1.2024 7:36:11)
Pro red.bill. Policajti nebudou využívat žádný portál občana. Portál občana je pro "obyčejný" lidi. Policajti mají aplikaci kde po načtení SPZ se jim vše z registru objeví na počítači. Takto to funguje i u jiných registrů. V portálu občana vidím jen něco. Ale to co si pustím v práci na úřadu na stejnou agendu (podívám se na svoji osobu) vidím podstatně více údajů. Pro opravu údajů dle sdělení ministerstva bude stačit naskenovat TP a poslat. Prý s epřipravuje aplikace právě která bude umístěna tam kde se díváš y vozidla, kde snad napíšeš co vše je špatně a připojiš naskenovaný TP. Akorát nevím jestli ty děvčata na evidenci vozidel budou i přes noc aby všechny ty nesmysly pravily.
[HonzaBK]
(11.1.2024 7:08:10)
Nespadá TP mezi průkazy, jejichž ověřené kopie nelze vyhotovit, podobně jako pas, občanka atd?
[Prohorovka]
(11.1.2024 0:07:23)
Žádné příspěvky71045.všechno ostatní
Ahoj. Máte někdo tip na fungující kamionovou přepravu zakoupeného osobního auta od soukromého prodejce z Itálie do České republiky? Zajímá mě pouze doprava, ne služba autodozoru.
Žádné příspěvky71020.Veteráni
Jenom info pro ostatní, od ledna je výpis ze Strakonic za 2000 Kč, stejně jako z jawy...
Žádné příspěvky71006.Elektro
Rychlý dotaz ohledně Vape SZ120. Může mi prosím někdo, kdo má na stadíku vape s velkým rotorem zjistit v jaké poloze statoru vůči rotoru hází jiskru? Vychází ryska na rotoru v okamžiku zážehu na střed snímače nebo kam? Stačí mi to opravdu přibližně. Ptám se proto, že dáváme upravený vape ze stadíka na jiný levotočivý motor a potřebujeme nastavit předstih nasazením rotoru na kliku v určitý poloze vůči statoru (snad se chápeme). Díky :-)
Žádné příspěvky70970.Informace
Ahoj, mám dotaz na zdejší znalce.
Mám Jawu 250 typ 353/04 kývačku z roku 1962. Výroba cca září (dle první registrace v TP). Barva černá (původní).
Číslo rámu 345782 (samozřejmě sedí se štítkem i papírama).
Chci se zeptat, jestli někdo neví, jaké číslo rámu bylo u kývačky poslední ? Příp. kdy byla výroba definitivně ukončena.
Myslím, že ta moje kejva jedna z posledních (i ta černá = pohřební by byla hezká symbolická na ukončení výroby...).
Děkuji za jakékoliv případné info.
Jawám zdar !
Žádné příspěvky70637.Tento web
Přátelé, chodí nás sem pravidelně určitě pár desítek a nepravidelně hromada dalších. Když se podíváte na 20 posledních přispívatelů na provoz, tak je to za 4 roky zpět dost bídné. Velmi si vážím toho, že zde neotravují vyskakující okna reklam na kdeco. I spamových nabídek půjček apod. je zanedbatelně. Rád se podívám co řeší figury s podobnou zálibou jako já, vrátím se k něčemu zaparkovanému ve svých "oblíbených" nebo si najdu něco starého co potřebuji. A nebo se zeptám. Za těch 9 let jsem zde získal i trvalé osobní kontakty. Diskuze sice už asi před rokem vyprchala, ale i tak sem chodíme. Když pošlu někomu dotaz-"vzkaz" , tak se prakticky vždy dočkám odpovědi. Jsme si v tom postižení podobni! Poslat mobilem pár korun nezabere tolik času a ve srovnání s cenou třeba jednoho piva nebo čehokoliv jiného je to celkem prospěšná investice. Přehled nejdete kliknutím na "Návštěvnost". Pro jistotu sem kopíruji platební údaje. Moc děkuji SPRÁVCI webu a všem rádcům a dotazujícím i prostým návštěvníkům.
Věřím, že jsem vás neurazil, jen bych byl nerad kdybychom se neměli kam podívat jak na Jawu nebo Zetku.
Citace z tohoto webu:
"Přispět můžete na účet:
Číslo účtu: 180336758/0600
IBAN: CZ61 0600 0000 0001 8033 6758
Konstantní symbol: 0308
Variabilní symbol: měsíc a rok dohromady (např.: 092007)."