Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 6, poslední: 15.2.2024 20:59:0871011.všechno ostatní
Když jsem dnes rozebíral- čistil tlakový spínač vzduchového kompresoru (obyčejný 1 píst olejový Einhell-asi 6 let), byly všechny závity asi něčím napatlány "???utěsněny-lepeny". Vypadalo to barevně jako kalafuna. Taky to šlo dost ztuha . Jiná těsnění v závitech nebyla.Mám to při montáži vzít lepidlem na závity? Nikdy jsem nic kolem vzduchu nedělal.
Ten Loxeal, jak píše (pračlověk) je dost odolný. Lepil jsem tím závitovou vložku ke strženému závitu u brzdové pumpy. Nikde to nerosí, lepil jsem bronz na hliník. U kompresoru dávám vše na teflonovou pásku.
[lahvac]
(15.2.2024 20:59:08)
Všade okolo kompresora používam teflonovú pásku. Dorábal som si na kompresor ešte nejaké výstupy, odlučovač, regulátor, manometry a podobné drobnosti
[Milos634]
(15.2.2024 20:06:54)
Používám instalatérský tmel na topenařinu a na kompresor by šel taky. Je to jak říkáš žluté podobně jak kalafuna. Loxeal. Tuším z Hornbachu. Spoj je potřeba dotáhnout ať sednou závity na závity. Když se něco jen volně našroubuje, tak to nevytvrdne pořádně
[-]
(15.2.2024 18:46:31)
Když jsem tam dodělával odlučovač oleje, tak jsem tu s úspěchem utěsnil instalatérskou teflonovou páskou...
[Peterson]
(15.2.2024 11:20:20)
To je fuk, Loctite nebo třeba teflonová instalaterska niť
[No_-_name]
(14.2.2024 19:51:26)
Příspěvků: 1, poslední: 16.2.2024 10:15:4571010.Veteráni
zdarec, kdyz ja nemam zadny dokument ani nic ktemu modremu...kde sezenu neco jako treba typovy list nebo cokoliv...nanuk354?
Ideálně sehnat někoho, kdo nanuka má, a od něj si nechal okopírovat TP, klidně se začerněnými osobními údaji. Nejlepší ale budeš mít, když kontaktuješ někoho, kdo testuje veterány, potažmo nějaký klub. Tam ti řeknou, co by potřebovali, případně ti pomohou.
[longr]
(16.2.2024 10:15:45)
Příspěvků: 8, poslední: 18.2.2024 20:49:1271009.Informace
Zdravím, mám kývačku z roku 58 na zelených značkách a v létě plánuji výlet do Rakouska na Grossglockner. Informace co jsem našel po internetu jsou hodně smíšené a spíš nevím co si teda myslet. Potřebuju nějaké zvláštní povolení nebo můžu normálně? Má s tím někdo zkušenosti? Děkuji.
ono už to s těmi kamerami na motorkách v rakousku není tak horký...
[čondra]
(18.2.2024 20:49:12)
A klíč na niple.
[Mates]
(14.2.2024 20:56:45)
Jinak v Alpách a Rakousku bacha na natáčení za jízdy, je za to flastr tuším až 10 táců "ojro". A pokud se chystáš na Glock, tak doporučuju tak maximálně začátek července a všední den, jinak Václavák hadr, mě se asi víc líbí Itálie. https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/alpy-2015
[Verdom]
(14.2.2024 12:05:26)
Filas: vždyť to tam máš podrobně napsaný co a jak... Jinak kejvačku asi nikdo moc řešit nebude, běžně s ní jezdím přes čáru bez nějakého povolení sem tam, maximálně mne 1x zastavili na dederonský hranici policajti, aby se pokochali a zavzpomínali.
[ladis]
(14.2.2024 11:33:28)
A kdybych to chtěl fakt tak jak se má a udělal si ten tiskopis, kam bych si ho měl jet nechat orazítkovat a schválit? Popřípadě je to razítko problém získat?
[Filas259]
(14.2.2024 11:12:17)
Teoreticky s historickým vozidlem, ač na něj stát nedal při pořízení ani renovaci ani korunu, tak omezuje zákonem povolení vycestovat. Nějaké info a ty tiskopisy najdeš třeba tady: https://www.ntm.cz/o-muzeu/centralni-evidence-sbirek/vyvozy-a-osvedceni
Nemusí být ani na Véčkách. Ale po Evropě díky absenci hraničních kontrol tě nikdo moc u nás neodhalí a venku takovou pitomost vůči veteránům řízeným cizincem nemají, tak jak píše Monty, nikdy jsem to neřešil. Můžeš si pro dobrý pocit ten tiskopis vytisknout, nalepit fotky, z brambory udělat nějaký razítko, zatavit to do folie, kdyby někdo prudil, ale je to falšování dokumentu, tak aby za to nebyl větší flastr jak za to ho nemít.
[Verdom]
(14.2.2024 8:38:02)
nejhorší smrt je z vyděšení. Znám lidi, kteří byli se zelenejma v Austrálii.
Tak Austria snad taky projde........
[monty]
(13.2.2024 18:21:34)
Příspěvků: 1, poslední: 19.2.2024 21:52:1371008.Informace
Ahoj.
Údajně by měl být v okolí Jindřichova Hradce jakýsi pan Vrchota, který se zabývá servisem a opravou tlumičů...nemáte někdo kontakt a případně nějaké vlastní zkušenosti? Na netu se mi nepodařilo nic najít :-/
Díky Moc
Příspěvků: 1, poslední: 29.2.2024 8:45:0671007.Informace
Ahoj. Má prosím někdo zkušenost s tímto obchodem? Kvalita zboží, případně kvalita práce? Není to můj revír, neznám je, a hledám reference. Díky!
spokojenost téměřdokonalá
[Olda]
(29.2.2024 8:45:06)
Příspěvků: 8, poslední: 19.2.2024 21:39:2971005.Informace
Prosím vás, jak se od sebe liší starý a nový panelkový brzdový štít? A jak je od sebe rozeznat? Ptám se kvůli nákupu, mám novější buben a starý štít a nesedí to do sebe😔
Menší (vnitřní) štít má 25-620-51-211, větší (vnější) má 25-620-51-256. Teda alespoň ty, co se mi válí pod ponkem...
[Banjokid]
(17.2.2024 17:30:47)
Díky moc a nemáte někdo čísla odlitků obou verzí?😀
[Prohorovka]
(13.2.2024 13:01:55)
No zhruba podle šířky toho hladkého osazení v místě brzdového klíče... Malý štíty vypadají "divně"... Aspoň podle toho se orientuju já :-)
[No_-_name]
(13.2.2024 11:38:35)
Verdom, díky moc. Mě ale jde o to, jak poznám na burze nebo v inzerci štít zapuštěného nebo venkovního provedení, když bude samostatně bez bubnu. Dá se to nějak poznat?
[Prohorovka]
(13.2.2024 7:58:53)
Ještě bych připomenul, že první panelky měly stejné bubny a štíty jako kývačka.
[pračlověk]
(13.2.2024 6:45:07)
Příspěvků: 12, poslední: 20.2.2024 12:56:1371004.Informace
Zdravím, chcem sa opýtať pasuje zapalovanie 6v 75W z 634 na 250/353?
Aby se z tý originality jednou někdo nezvencnul. Mam v okruhu známých jednoho zarytyho originalistu a když jsem mu nabízel původní origo benzín co jsem našel v bandasce nějakýho šrotu, tak bůhvíproč nejevil zájem :-) Tak je k mání... Stejnětak mohu nabídnout dobový šmír :-)
[No_-_name]
(20.2.2024 12:56:13)
Přesně tak, je to o cítění každého, jak se svým strojem naložit. Ale pokud už jednou volit neoriginální řešení, ať to má aspoň požadovaný přínos. Dát hliníkový ráfek místo železného nijak nepřiblíží motorku požadavkům současného provozu. Ale vyměnit dynamo za Vape je generační skok. Něco jiného asi budou požadavky na veteránské testace, ale jelikož svoje Jawy za veterány nepovažuju, nikdy jsem se tím nezabýval:-)
[Jad]
(19.2.2024 21:34:29)
Nojo, to je vlastně pravda. To abych šel do péráka narvat vidle z 639 i s kotoučem, když to je taky originální díl Jawa :)
Asi jsem se nevyjádřil úplně tak jak jsem chtěl, ale tak každý má stejně jinou hranici toho, co ještě považuje za jakžtkaž originální. Někdo nechává nově zinkovat i spojovák...
[559ka]
(19.2.2024 15:54:51)
Trochu bych parafrázoval tvou větu: Vape, dle mého, není takový zásah do originality, když ho sama Jawa na novější stroje montovala. Stejně jako tebou zmiňovanou převodovku 634 a dvouklíč :-)
[Banjokid]
(19.2.2024 9:20:14)
Ano, s tím souhlasím.
Já to ale myslel trochu jinak. Například když jsem měnil šrouby motoru, tak jsem dával nové, nerezové. Mohl jsem tam dát lepší imbusy, ale radši jsem zvolil klasiku s drážkou. Nové ráfky jsem taky mohl dát hliníkové Excely, ale raději jsem šel do klasiky. Žárovky jsou taky nové, stejně tak dráty, lanka a pneu.
Oproti tomu dynamo z novější Jawy není dle mého takový zásah do originality. Stejně jako dvouklíč, nebo 634 převodovka v 559. Můj názor.
A taková třešnička na závěr... kdo dneska dává nový korek do lamel, když může koupit lepší ferodo?
[559ka]
(18.2.2024 19:12:05)
Dávat silnější dynama, elektronické regulátory, LED žárovky apod. je úplně stejným porušením originality, s tím "bonusem", že to nikdy nebude fungovat jako Vape. Takto nemá smysl uvažovat.
[Jad]
(18.2.2024 10:07:02)
Proti Vape nic nemám, sám ho mám na 634 (bohužel ale v 6V) a jsem za to rád. Je to bezúdržbové a dává to řádný proud. Na 559 se mi ale více líbí klasika, i přestože jezdí "dálkové expedice". Po letech ale dostávám rozum a vydávám se čím dál tím více směrem funkčnosti, než originality.
A kdyby to někoho zajímalo, tak rozdíl mezi 6V a 12V Vapem je čistě jenom ve statoru a regulátoru, jinak to je záměnné. A rozdíl mezi 350 a 250 je pouze indučka. Oboje potvrzeno telefonátem do Vape.
[559ka]
(18.2.2024 1:19:34)
Ano, odkládání nákupu Vape způsobí jen to že jej nakonec stejně koupíš, ale za víc peněz...
[pračlověk]
(17.2.2024 12:03:58)
559ka: Myslím, že s Vape bude spokojenost. Po letech neustálého bastlení, zkoušení a kompromisů jsem dal na Jawu 12V Vape. Žádná nostalgie po dynamu a kladívkách se nekoná a jediné mě mrzí, že jsem se k tomu neodhodlal dřív.
[Jad]
(17.2.2024 9:44:20)
Já mám na 559 zapalování 75W + regulátor AEV (hezky pod deklem).
Sice to šlape, ale žádný zázrak. Nestíhá to moc dobíjet. A to dávám motoru pěkně zabrat. Když jsem jel Palackého tisícovku, tak v noci při brždění hodně výrazně pohasínalo světlo. Po dvou letech a 15 tisících je baterka tak v háji, že na volnoběh mi ani nešly blinkry. A co teprve nabíječka na mobil. Dokonce i po dlouhém klesání na neutrál mi chcípal motor, protože nebyl proud. Z těchto důvodů zvažuju přechod na Vape. Je to škoda, kladívko mi je sympatičnější, ale holt potřebuju víc proudu a bastlit tam altík z 638 se mi nechce :)
[559ka]
(15.2.2024 2:51:57)
Viz [pračlověk]. Osobně doporučuji zůstat u 45W verze, která má jmenovitý výkon již při 1500 ot*min-1.
[Čezet-rider]
(12.2.2024 15:44:59)
Jasně, že pasuje, jen je potřeba vymyslet umístění regulátoru 75W/6V. Je nutné si uvědomit, že toto dynamo dává sice 75W, ale od vyšších otáček, než původní 45W, abys pak nebyl rozladěn, že to nedobíjí.
[pračlověk]
(12.2.2024 13:44:08)
Příspěvků: 9, poslední: 25.2.2024 18:30:4071003.Informace
vydrží lepidlo na zavity pusobeni brzdovky? potrebuju utesnit vlouzku v pumpe originalne je to tak ze to mam omotat teflonem ale asi po roce mne ten teflon se rozpadl a ucpal mne kanalky v pumpe.
diky
tady pro info jak to cele vypada jde mne o tu mosaznou vlozku kterou nasroubuju do pumpy brzdy
https://www.rgmnorton.co.uk/buy/master-cylinder-reline-kit-with-instructions-for-all-commandos_2527.htm#!prettyPhoto
Za mě jo. Navíc je to v pumpě, tam není vysoká teplota.
[longr]
(25.2.2024 18:30:40)
Free: Teda ranec to je, nikdy jsem to nepoužil, na českém webu odolnost na brzdovku nezmiňují, ale za ty prachy bych věřil, že utěsní cokoli. ;-)
https://www.lepidlatmely.cz/loctite-572-50-ml-zavitove-tesneni-sp/
Díky tixotropní složce nestejká a tak se nepřesune ve spáře do spodní části, což klasický lepidlo na závity asi udělá, teplota je do 150°C, což snad bude v pohodě protože mokrý bod varu DOT4 brzdovky je na stejné hodnotě a toho počítám běžným bržděním nedosáhneš. ;-)
[Verdom]
(14.2.2024 10:33:00)
longr diky az na cenu to je to co potrebuju
[free]
(13.2.2024 21:21:34)
Agresivní mohou být asi aditiva v brzdovce. Co snese DOT3, nemusí vydržet DOT4 atd.
[-]
(13.2.2024 14:16:27)
dikes urcite to skusim ale dlouhodobe to stejnak bude trochu sazka do loterie
[free]
(12.2.2024 20:44:03)
Příspěvků: 1, poslední: 11.2.2024 23:27:5871002.Informace
Kde objednat štítek na moto jawa 23 mustang?
Příspěvků: 2, poslední: 10.2.2024 14:46:5271001.všechno ostatní
Je osa předního kola z 250/353 stejná jako osa 175/356?
Jaké jsou délky?
Dík, myslím, že to je přesně, co jsem potřeboval, osa, co tu mám odpovídá podle popisu na malou kývačku.
[pračlověk]
(10.2.2024 14:46:52)
Příspěvků: 2, poslední: 7.2.2024 14:55:0971000.Informace
Prosím poradil by někdo, jak velkým vrtákem vyvrtat otvory pro standartní závratný nýt výrobního štítku, tj 2,9 x 6mm? Navrtal jsem díry vrtákem 2,5mm, díra vyšla asi tak 2,7 mm a říkám si, zda to bude držet 😔
Jednou jsem měl taky takovou bídnou díru, tak jsem nejtek naseknul majzlíkem a jak pak pěkně táhnul
[Petan69]
(7.2.2024 14:55:09)
Zdarec kdyžtak jsou i opravné nýtky 3,5na 7,2mm
[Uhlíř]
(7.2.2024 14:21:37)
Příspěvků: 1, poslední: 7.2.2024 17:40:4570999.Elektro
Dobrý den, je prosím stejná vačka zapalování na kývačku i na prase(dynamostartér) ?? Děkuji
Příspěvků: 23, poslední: 15.2.2024 14:19:2970998.Informace
Ahoj, je při montáži duše a pneumatiky nezbytný klouzek? Jaké máte zkušenosti? Jde ho nahradit například dětským zásypem Avril? Díky😀
Já normálně vezmu mýdlo, to namočím anamažu s tím ráfek i pneu.
[HonzaBK]
(15.2.2024 14:19:29)
on sem KLOUZEK dávno nechodí.
[monty]
(11.2.2024 22:25:57)
Taky se divím, že to Klouzek nekomentoval...
[holdas]
(9.2.2024 16:44:13)
Ještě se k tomu Klouzek osobně pořád nevyjádřil. Kde jsi, démone? :-)
[No_-_name]
(8.2.2024 11:51:56)
A jak píše Kalašnikov, mastek se dá koupit na kila levněji. Pak stačí třeba piksla od Avy (mycí písek) nebo solnička a máte nadosmrti zásobu.
Dneska se tím duše nesypou, protože nikdo nechce mít všude bordel a prach. V servise to ale při montáži napudrují.
[longr]
(7.2.2024 15:42:00)
Teoreticky, pokud se použije mastek a při měkkém kole se protočí guma, tak se sníží riziko utržení ventilku, protože se pootočí plášť, ale proklouzne na klouzku, duše nedostane takového čouda.
[longr]
(7.2.2024 15:38:20)
Tak teď tomu rozumím, protože reálně hrozí protočení gumy pouze na silně podhuštěné duši. Takže s tím klouzkem a protočením se jedná o myšlenkovou konstrukci.
[Jawa_forewer]
(7.2.2024 15:28:24)
Haltry se dělají pro ježdění na podhuštěných gumách v terénu.
[Kalasnikov Č175]
(7.2.2024 14:16:41)
Hmm, furt se bavíme o Jawách a podobných strojích?
Haltr jsem nikdy neviděl a o jeho použití ve smyslu, o jakém se bavíme pochybuji. Kam se to montuje?
[Jawa_forewer]
(7.2.2024 13:50:05)
Od táty jsem se naučil používat dětský pudr. Nikdy mne ani nenapadlo, že je nějaká profi varianta :)
[70CB750]
(7.2.2024 11:36:34)
Koupil jsem v chemických potřebách 5 kilo za 2 stovky a mám zásobu asi do konce života. Všechno se ojebává, dřív tím bývala sypaná každá duše z výroby, v současnosti jsem to viděl jenom u duší Michelin.
[Kalasnikov Č175]
(7.2.2024 7:59:41)
Jawa_forewer: No pokud se dá s rozumem a kam má, tak asi ne, ale nepíše u čeho a tak na to protočení upozornit není od věci. A haltry se nejspíš dělají proto, že se to stát může. https://www.mototechnika.cz/prislusenstvi-doplnky/84-16006.html A k dotazu, na Aviril bych se vykašlal, může ovlivnit oxidaci "teření" gumy díky složení a dal bych tam to co má být a aviril si maximálně přibalil na delší trasy v létě s použitím na to na co ho vymysleli. ;-)
[Verdom]
(7.2.2024 7:32:09)
Protočení pláště kvůli klouzku nehrozí. Prostě nasypeš klouzek, nebo zásyp na duši a rukama pořádně rozetřeš. To samé uděláš pokud možno v pneu. Duše pak pěkně vklouzne, kam je třeba.
[Jawa_forewer]
(7.2.2024 6:58:50)
Klouzek u nás je klasicky k sehnání v pneuservisu. Používám ho tak nějak automaticky. Moc to nepřeháním, hlavně u poháněnýho kola, protože pak to dělá bordel a musel by člověk dát haltra proti protočení pláště. Takže tak nějak s rozumem.
[Verdom]
(7.2.2024 6:30:25)
Používáním klouzku se zabrání možnému špatnému srovnání duše v plášti. A následně proštípnutí duše o ráfek, nebo montpákou. V pneuservisu to používají běžně.
[Jawa_forewer]
(6.2.2024 22:55:09)
Já ho vždy nasypu na celý vnitřek pláště a také tím "napatlám" celý povrch duše
[559ka]
(6.2.2024 22:21:05)
Klouzek jsem nikdy nesehnal. Už 25 let přezouvám bez něj a nikdy nebyl problém. Kdyby byl potřeba, prodávali by ho v každém motokrámě i cyklopotřebách.
[Deadman]
(6.2.2024 19:09:33)
Nezbytný není, ale pomůže.
[Jad]
(6.2.2024 18:47:27)
Příspěvků: 10, poslední: 10.2.2024 5:23:1770997.všechno ostatní
Zdar.mam dotaz.jsou válce co se delaji na nový 640 stejný jako na 638?na partdecku prodávají nové kartery a je u nich napsáno že je třeba přebrousit díry pro válce cca o 1.5mm pri použití válců z 638.takze nové válce mají menší vložku?
Nedělal bych žádné experimenty. Prostě kombinace starší válce do původních karterů a nové válce do nových. Měl jsem možnost vidět paletu novodobých válců co šli do brusírny a kvalita je dost slabá. Hlavně kolem vložky kde dosedá válec na kartery je to dost zeslabené. Prostě tam chybí hliník na stěnách mezi vložkou a kanály. Hlavně Jawa má ty novodobé motory dost zvonivé. Proto, si to dávají přebrušovat k soukromníkovy na klasickou mašinu.
[lahvac]
(10.2.2024 5:23:17)
PB: zda bude vůle vadit - netuším - řekl bych, že nebude mít zásadní vliv. Ad kvalita slícování - klasicky jawí.
Zásadní problém je v kombinaci nových karterů a starých válců. V lepším případě nejdou složit, v horším se po zahřátí kousne ve spodní úvrati.
[maspe]
(9.2.2024 17:28:56)
Ta vůle ale nebude dělat dobrotu bych řekl.nechci strašit. Třeba s tím má někdo zkušenosti.
[víťus]
(8.2.2024 20:00:48)
maspe: Takže ta vůle nebude vadit? Jak jsou na tom nové válce s kvalitou slícování kanálu? Už se to naučily?
[PB]
(8.2.2024 18:31:38)
Staré válce do nové skříně nejdou, nové válce do stare skříně by měly jit v pohode
[maspe]
(8.2.2024 17:55:19)
Ano,já to tak pochopil.
[víťus]
(7.2.2024 15:09:37)
Chapu to dobře že nové válce nejdou použít do původních karteru?
[PB]
(7.2.2024 6:42:27)
Taky jsem to tak pochopil.jen jsem si to chtěl ověřit. měl jsem je v plánu koupit,protože jsem nechtěl absolvovat kolečko s čištěním a broušení.ale to bych to měl leda na výstavku.
[víťus]
(6.2.2024 20:48:38)
Pokud jsem to správně pochopil, tak od doby, co používají ve fabrice na obrábění karterů CNC, jsou díry do karterů pro límečky válců o 1,5 mm těsnější. Sice nerozumím tomu, proč takovou změnu dělali, ale to někdy u Jawy těžko říct.
Na Partdecku píšou, že stačí stočit límečky válců na soustruhu tak, aby šly suvně. Když se dívám na fotku válců, tak na těch límečcích je cca 1 cm od hliníku malý zub, což by mohlo dělat na průměru těch 1,5 mm. Bez toho, aby to člověk měl v ruce a oměřil to, se dá těžko něco jistě říct.
[longr]
(6.2.2024 14:48:49)
Příspěvků: 13, poslední: 10.2.2024 10:34:4570996.Informace
Dobrý den, nechá se prosím použít u rikšy s dynamostartérem, malé Vape, které se používalo u 638, 640, vyrábí se ještě vůbec ? Nechá se zachovat funkce startování ? Děkuji za odpověď
no, proto vozím původní destičku s kladívky a kondíky v kaslíku u nářadí.
dokud tam bude, tak se určitě nic nepoškodí :-D
[Michal]
(10.2.2024 10:34:45)
Ahoj a díky - tak jsem to našel. Sice je to tam jenom v chodu a bez montáže ALE představoval jsem si to mnohem jednoduší jako snímač + vrtulka. Tady mi přijde že je tam mraky součástek které se mohou během jízdy poškodit - utřepat a to nikdo nechce kvůli tomu někde zůstat stát. I tak díky -
[skvarek]
(8.2.2024 8:30:15)
hod si to na jutubu :-D
tam to někdo nahrál jako video v provozu
[Michal]
(7.2.2024 21:33:16)
Měl jsem za to že mně to hodí na jeho stránky kde uvidím nějaké nabídky ALE vypadá to že je to jen kontakt přes email -
[skvarek]
(7.2.2024 7:22:04)
našel jsem to v nějaké diskusi
tak jsem pána kontaktoval, asi za týden přišlo poštou
jediné, co bylo u kývačky potřeba, bylo natáhnout + drát do motoru a přepólovat dynamo
jestli je na tom rikša stejně jako skůtr, tak už - na kostře má a k + pólu je to kousek
kontakt zapalovanie@gmail.com
doufám, že tím zkazím obchody vape, stejně jako jsem je zkazil vylívačům nádrží objevem Hostagruntu :-D
[Michal]
(6.2.2024 22:35:32)
Ahoj - zajímalo by mně jak tady psal Michal o tom zbavit se kladívka ? Šlo by dát popřípadě nějaký odkaz na to co je k tomu potřeba a jak to zapojit ? Díky -
[skvarek]
(6.2.2024 11:28:55)
Když jsme u toho ještě, vačka rotoru je stejná s kývačkou/panelkou ? Díky
[Sport]
(6.2.2024 9:08:16)
můžu se zeptat, k čemu je to dobré ?
pro dynamostartér stejně musí být baterka, takže žádná výhoda
a dynamostartér měl 100W, tak k čemu vlastně vape ?
kdyby bylo třeba jít jen cestou "zbavit se kladívka", pak slovenské stránky zapalovanie
mám od něj v kulaté jawě a funguje
[Michal]
(5.2.2024 18:10:29)
Já to v hadraku tak mám udělaný, dva snímače a vrtulku, jeden pro jízdu vpřed, druhej pro jízdu vzad
[Kuba z Neve]
(5.2.2024 16:43:32)
Nejsem si jist, zda to funguje při obráceném směru otáčení. Tedy při couvání.
[Deadman]
(5.2.2024 14:13:15)
Asi by to šlo řešit podobně jako u velorexu, jen vyměnit kladivka za destičku se snímačema . Kdyby někdo MZ 04 sháněl, tak nějaký ulozenky ještě mám
[Kuba z Neve]
(5.2.2024 12:07:44)
Bez úprav to nepůjde, navíc nové MZ 04 už se nedá sehnat, leda z druhé ruky nebo uloženka. Řešilo se to tady: https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=122&idtop=83677
Někde jsem četl, že cívka k MZ 04 není vhodná. Nevím sice proč, zda mysleli kvůli dvěma vývodům... Dva vývody by nevadily, použil by se jen jeden a druhý by se ukostřil.
[longr]
(5.2.2024 10:49:46)
Příspěvků: 6, poslední: 19.2.2024 20:48:0270995.všechno ostatní
Mám tu klasický karburátor Jikov s difuzorem 24mm, místo klasického víčka šoupátkové komory má jakýsi mechanismus s převodem.
http://www.jawamania.info/tree/images.aspx?rootid=192110&nodeid=277388
Nevíte, z čeho ten karburátor je a jak funguje ten mechanismus?
Je to přepákování na napojení regulátoru otacek, takže stabilní motor
[jawarmaniak]
(19.2.2024 20:48:02)
Je to 2924 VZR z centrály nebo podobného vehiklu s motorem BD1S72, tedy motorem jako na fréze PF62, ale s rozdělovníkem na bowden a připojením přes kloubek pro regulaci otáček.
[longr]
(2.2.2024 11:50:55)
Je to karburátor ze zahradní frézy PF62, diskuze byla i zde.
[pračlověk]
(2.2.2024 8:10:37)
Jo, ještě: je ten karbe tedy použitelný i na motorky? Vypadá stejně..
[pračlověk]
(1.2.2024 12:55:46)
Dík. Ten mechanismus má uvnitř jakousi kladku se záchytem lanka, která táhne šoupátko zase dolů, je možný, že to je součást systému stabilizace otáček, jako třeba u Tery?
[pračlověk]
(1.2.2024 12:54:40)
to je z centrály, popřípadě stroje kde byl použitej podobnej motor
[Kuba z Neve]
(1.2.2024 11:37:02)
Příspěvků: 23, poslední: 9.2.2024 1:13:5970993.Informace
Ahoj, lze použít na proplach převodovky u Jawky olej M6AD(mám nadbytek), aby potom neklouzala spojka nebo tak něco?
Přesně tak pánové, a taky to v souladu s mužiky vystihuje požadavky Jawího motoru na čistotu převodovky a převodový olej:-)
[Jad]
(9.2.2024 1:13:59)
Jad> To měl pravdu, s Jawou ani ČZ jsem od půlení do půlení motoru nikdy nenajel tolik, aby ten olej bylo potřeba vyměnit mezitím. Vždy se tam něco posere dřív, než se ušpiní olej.
[Deadman]
(7.2.2024 10:41:38)
Jad: bodejť, strejc měl recht. Olej v Jawě se vyměňuje sám a uživatel jenom dolejvá, aby tam něco bylo.
[ladis]
(7.2.2024 9:39:55)
To byl moudrý strejda. Nechtěl, abys tam náhodou nalil něco, co tam nepatří :P
[longr]
(6.2.2024 20:24:42)
Pro obdobné případy nemusíme chodit až do sovětských zemí, mám podobnou zkušenost z jihočeské vesnice. Když jsem se jako děcko začínal zajímat o motorky, ptal jsem se nějakého strejce, jak se vyměňuje v Jawě převodový olej. Odpovědí mi bylo, že ten se nikdy nevyměňuje:-)
[Jad]
(6.2.2024 14:41:56)
Někde mám ruský návod k 350/638 a výrobce tam doporučuje do předních vidlí, do benzínu i do převodovky jedno jediné "maslo motornoe", tedy motorák specifikace na úrovni M6A. Nebudu se přít, že je to účelové zjednodušení pro sovětský trh, kde byli na vsi rádi, že mají aspoň nějaký olej, ani o tom, že jsou moderní lepší oleje. V případě Jawy minimálně pro mix do benzínu, ale nikdy jsem od žádného azbuka od Ukrajiny po Vladivostok neslyšel stesky na přeovodvku Jawy. Takže je jí to asi celkem jedno a zbytečně bych si s tím hlavu nedělal. K tématu samotnému, na případný proplach (když je důvod) se mi osvědčila obyčejná nafta.
[pavelEC300]
(6.2.2024 8:13:52)
Do Jawy předepsali převoďák, protože jednak nic moc jinýho nebylo a taky krom mokré spojky se s ním mazala přes kolínko kyvka a únikem přes filc krom tyčky spojky i řetěz. Takový předvoj scottoileru. ;-) Nedává moc smysl tam lít něco extra. Pokud se přejde po převoďáku na olej na mokré spojky (třeba u rejží oblíbený Motul 5100) tak to často začne prokluzovat, jednak proto, že změna specifikace v nacucaných lamelách jiným olejem může zlobit a chce to nechat ohřát a promixovat a pak ten olej s lepší mazací schopností pro převody může u slabších pružin spojky prokluzovat a chce to buď přeštelovat, vyměnit pružiny a nebo tam lít to, co tam předepsala Jawa a neřešit. Maximálně hlídat hladinu a interval výměny.
[Verdom]
(6.2.2024 7:06:05)
Mně se předloni povedl hezký kiks. Chtěl jsem si vylepšit chod převodovky, tak jsem použil nějaký slušný motorák určený pro mokré spojky. Pak mi začala za studena klouzat spojka. Vylil jsem to a pokorně downgrejdoval zpět na PP80. Tak nevím, co jsem udělal špatně...
[Banjokid]
(5.2.2024 7:46:12)
Ok. Pak je vše v pořádku. Lejte tam PP :)
[Jakub PB]
(2.2.2024 19:55:33)
Citácia, ak stránky skončia:
Madit PP 90 prevodový olej. Vhodný pre použitie v letnom období. Je vhodný na mazanie mechanických prevodoviek, na mazanie synchronizovaných manuálnych spínačov, na mazanie spojok, niektorých diferenciálov a náprav podľa predpisu výrobcu. Môže byť použitý na mazanie vo všetkých zariadeniach, kde je odporúčaný olej API GL-4 viskozitnej triedy SAE 90. Je hustejší ako PP 80 preto je vhodnejší v letnom období. Prevodový olej Madit PP 90 poskytuje adekvátne EP vlastnosti a je vhodný na mazanie mechanických prevodoviek, synchronizovaných manuálnych spínačov, spojok, niektorých diferenciálov a náprav podľa predpisu výrobcu. Madit PP 90 môže byť použitý na mazanie vo všetkých zariadeniach, kde je odporúčaný prevodový olej API GL-4, viskozitnej triedy SAE 90.
eni Multitech THT 80W/15W-30 20L
API GL-4.....
eni Multitech THT je univerzální mazivo pro zemědělské traktory. Se svými specifickými vlastnostmi je vhodné pro použití v převodovkách, hydraulických systémech, mokrých spojkách a brzdách, koncových náhonech a pomocných převodovkách.
VLASTNOSTI A VÝKON:
.........
• Kombinace přísad proti přilepování a odpovídající olejnatost poskytuje požadované charakteristiky tření ke snížení vibrací a prokluzování u mokrých brzd, čímž se zabrání přehřátí, rychlému opotřebení
a pískání........
[passion]
(2.2.2024 19:38:06)
PP je GL-4 - oleje vysoce aditivované určené především pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody.
Prosím o odkaz kde je konkrétně přímo výrobcem napsáno, že je vhodný na mokrou spojku.
Tento olej je třeba vhodný : https://www.oleje-shop.cz/motorove-oleje-1/moto-a-lode/4t/mogul-moto-4t-10w-40-1l.html
V podstatě všechny motocyklové motorové oleje pro společné mazání převod + spojka.
Cenově rozdíl 30Kč.
Samozřejmě at si tam každý naleje co uzná za vhodné.
[Jakub PB]
(2.2.2024 18:53:20)
Len som chcel vyjadriť môj názor, že M6 by som to určite nepreplachoval, aj keď by som ho mal doma zadarmo za sud. Keď už preplach, tak byt som tých pár korún investoval do PP.
[passion]
(2.2.2024 18:32:57)
Výrobca PP uvádza, že je vhodný aj pre spojky. Aj pri niektorých popisoch GL-4, čo PP je sa uvádza, že je vhodný pre spojky.
Čo o M6 silne pochybujem. Ale nehľadal som to.
Osobne dávam každú jar do svojej 638 niečo od castrolu. Tie tri-štyri eurá navyše ma nezabijú. Rozdiel oproti PP som subjektívne žiadny nepostrehol. Len pre môj lepší vnútorný pocit.
[passion]
(2.2.2024 18:30:34)
V 639 mám teď 75w80 pro šestikvalty škoda. Paráda.
[-]
(2.2.2024 15:30:17)
Je to trochu podobné, jako s M6A. Proč používat do benzínu kvalitnější olej, když do kývačky stačí obyčejný nejlacinnější motorák. Sice se pak musí dělat dekarbonizace, ale když ho výrobce předepsal... Teoreticky není důvod dávat lepší olej, ale když se chce, tak proč ne? Já mám v 350 kývačce 75W90 (není pro mokré spojky) a převodovka i spojka chodí skoro jak automat, to s PP 80 nebo 90 nebylo, i když fungovala i tak celkem dobře. Negativum je, že se řídký olej víc tlačí ven.
[longr]
(2.2.2024 11:56:26)
Jakub PB: Proč shánět drahý převoďák pro mokrou spojku, když pp80, pp90 a jejich náhrady fungují bez problému?
[Honza (Js)]
(1.2.2024 18:15:22)
PP80 a PP90 není určen pro mokrou spojku.
To, že ho výrobce předepsal, bylo poplatné době výroby, nebyl na trhu olej pro mokrou spojku.
Dnes není problém koupit olej určený přímo pro mokrou spojku.
[Jakub PB]
(31.1.2024 20:13:07)
Prečo tam liať niečo, čo tam nepatrí? Liter PP80 PP90 stojí u vás menej ako krabička cigariet. To ako fakt?
[passion]
(30.1.2024 22:53:32)
Chce to vypouštět, když je pořádně prohřátý motor, ujet před vypouštěním alespoň 20 km a dobrá věc je i používat výpustný šroub s kadmiovym magnetem od Jawatechu.
[Me2T]
(30.1.2024 20:40:47)
Příspěvků: 7, poslední: 17.2.2024 8:41:5970992.Informace
Ahoj, měl bych na vás dotaz. Cca před 5 lety jsem koupil pionýra Jawu 20 bez TP (ale s původním štítkem), postupně jsem ho dával dopořádku a letos na jaře bych chtěl jít do veteránských dokladů. přečetl jsem spoustu článků, videí a stejně všemu nerozumím. Jak je to když teď vše absolvuji, zajdu na registr a zapíšu se v podstatě jako majitel výrobních čísel co jsou na štítku, nemůže kancelář pojistitelů po mě chtít nedoplatek pojištění za všechny roky co jsem ani pionýra neměl?
Když rozklikneš detail, tak tam máš napsáno, zda to je pionýr nebo traktor + další podrobnosti.
[Pásovec]
(17.2.2024 8:41:59)
výrobní číslo když zadáš na kontrolu tachometru ti nic neřekne, protože to může být výrobní číslo z úplně jiného vozidla. Já když zadám své výrobní číslo, tak tam vidím tři vozidla který mají stejný výrobní číslo. (posuzuju to podle zaznamenaných stavů tacho na průběžných STK).
[HonzaBK]
(15.2.2024 14:22:18)
Mě to řekli, ale pouze formou je to v registru, není to v registru, nic víc.
Měl jsem ale v ruce techničák. Osoba tam napsaná dávno mrtvá, tak jsem si chtěl ověřit, jestli jsou ty papíry stále živý.
Před návštěvou úřadu bych se podíval na kontrolatachometru.cz když dáš výrobní číslo pionýra a někdo by na papíry od tvého stroje aktivně jezdil a chodil na STK, tak ti to vyjede a bude hned jasné, že na to někdo jezdí a nemusíš už nikam chodit. Je to zdarma. Samozřejmě když to nic nenajde, znamená to pouze to, že to nikam nechodí na STK, ale může to být stále napsané na mrtvého a zapomenuté.
[Pásovec]
(3.2.2024 16:19:05)
V pondělí se vydám na evidenci to zjistit, co jsem tak četl tak podle zákona by mi to nesměli sdělit. Jak to funguje v praxi, setkal jste se s tím někdo, co v takovém případě dělat?
[Pepik20]
(2.2.2024 18:46:38)
Proto je rozumné zajít se slušně zeptat, zda ta čísla jsou v evidenci vedená jako živá a podle toho se zařídit.
[longr]
(2.2.2024 11:58:05)
Jj, asi to tak bude. Ale kdyby doklady existovaly a někdo je teď používal tak bych nejspíš ty výrobní čísla teď nově na sebe nemohl přihlásit, na registru by mě vyhodili že už jsou v evidenci..
[Pepik20]
(1.2.2024 23:15:24)
Pokud ten pionýr je bez TP, tedy vozidlo bylo zrušeno a doklady nejsou, tak po tobě nikdo nic chtít nebude. Horší by bylo, kdyby doklady od pincka existovaly a jezdil na ně jiný stroj se stejnými čísly, jako ten tvůj.
[longr]
(31.1.2024 9:26:46)
Příspěvků: 21, poslední: 17.3.2024 19:52:5770991.Informace
Máte prosím někdo aktuální zkušenost se zapsáním sidecaru do TP bez změny kategorie? Potřebuji zapsat něco jako "možnost připojení přívésného vozíků Velorex 560 v.č...." dřív to bylo naprosto běžné. Teď mi na úřadě tvrdí,že jediná možnost je cestou přestavby, změnou kategorie na dvoustopé a bez možnosti sajdu odpojit. Věřím, že někde by to určitě šlo ještě udělat správně. Klidně si to dojedu nechat zapsat kamkoliv úřad, kde to půjde.
Děkuji moc za pomoc
Mám aktuální zkušenost ze Světlé nad Sázavou. Úplně běžnou oficiální cestou bez protekce mi byla zapsána do TP sajda Velorex 560. Bez změny kategorie atd..
Měl jsem s sebou TP, opis technických údajů z Velorexu, potvrzení z Velorexu o přilojitelnisti. Vyjádření z Jawy jsem nepotřeboval. Stálo to 50kč. Snad to někomu pomůže.
[edyedward]
(17.3.2024 19:52:57)
Novis: Děkuji za tip. Určitě to tam zkusím až pojedu někdy kolem. Dám vědět, jestli se mi to někde podaří
[edyedward]
(18.2.2024 0:45:49)
Novis: Děkuji za tip. Určitě to tam zkusím až pojedu někdy kolem. Dám vědět, jestli se mi to někde podaří
[edyedward]
(17.2.2024 18:52:01)
Teoreticky nejlepší bude asi typ 360... Panelky mají rám celkově vyztužený a 350 má větší sílu než 250.
Prakticky vzato ale bude rám každé kulaté Jawy poté zkroucený. Ty rámy nejsou žádný zázrak ani pro sólo jízdu :)
[559ka]
(13.2.2024 23:59:23)
Zdravím, jen bych se zeptal v souvislosti s tímto dotazem.... která kulatá Jawa je nejlepší k sidecaru? Jak motorově, tak rámem, aby nebyl rám po odpojení jak žížala. Děkuji
[Milekk]
(13.2.2024 8:37:42)
V roce 21 v Brandýse, zapsali 562 k 638 jako příslušenství, bez STK, bez změny kategorie, jen na základě povolení z Jawy a Velorexu. Můžeš to tam zkusit a dát vědět, jestli to ještězapíšou.
[Novis]
(7.2.2024 19:38:14)
Ahoj, v loňském roce jsem zapisoval Velorex 562 k Jawě 638 a jediná možnost jak to udělat byla přestavba... a ještě se drbali za uchem a studovali zákony jak se to má udělat protože to evidentně dělali poprvé :-)
[šalik]
(4.2.2024 18:37:01)
Jako já to vidím tak, že máš vozidlo co má stále stejný VIN a stále stejné číslo TP a také stále stejné přípojné vozidlo VELOREX 560 kde je zase jen a pouze jedno VIN číslo. Můj osobní názor je ten, pokud mám na papíru s razítkem potvrzeno např. dva roky nazpět z JAWY i VELOREXu, že mohu k vozidlo přestavět a připojit sidecar, musí to stále platit! Proč a na jakém základě by tam mělo být nějaké časové omezení?
(papíry mám všechny, ale motorka ještě hotová není, takže to budu taky řešit, jsem zvědav na vaše názory)
[jelenl]
(2.2.2024 11:21:08)
Ještě takový dotaz, nevíte jak dlouhou má platnost povolení z Jawy k připojení sajdy? Příklad: O povolení si napíšu dnes, přestavbu budu řešit za rok. Je to OK?
[Me2T]
(1.2.2024 14:01:05)
Jelenl: S 18z a sajdou na 250/353 tam kloudně nedáš ani čtyřku. Na tenhle motor se při použití sajdy dává kolečko 15z, extrémní hubeňouři 16z 🙂
[Me2T]
(1.2.2024 8:13:45)
Ne, mám 634 a k tomu Velorex 700, to je ten nejhranatější. Kolečko 15 je podle mě tak akorát, maximálním otáčkám odpovídá cca 100km/h místo 120 a je to až až. V nějakým návodu bylo doporučení změnit na 15 zubů, kvůli tomu jsem sháněl i pastorek tachometru 15zubů místo původního 12z. Rozjezdy jsou pak pohodlnější i s plně naloženým strojem.
Tehdy jsem svůj TP půjčil kamarádovi, on s tím šel na úřad a chtěl dopsat sajdkáru stejným způsobem... A stalo se. Dnes v době odebírání techničáků bych se bál jej dát z ruky.
[pračlověk]
(31.1.2024 22:34:23)
To pračlověk: T máš 560 připojenou k 250/353 a sekundární kolečko na 15z? Proč jsi s tím šel tak nízko? Jezdíš ve třech nebo máš kolem sebe samý kopce? V dobových návodech udávali z 19z na 18z tak mi to zajímá... Díky
[jelenl]
(31.1.2024 21:43:25)
560ku předpokládám ze máš ke kulaté jawě. Pokud ano, tak po sezoně se sajdou po odpojení nejspíš zjistíš, že provoz je možný jen se sajdou, protože ten rám to prostě nedává. Při jízdě se sajdou je cítit, jak se celá motorka ohyba a kroutí.
[maspe]
(31.1.2024 21:38:07)
Kamarádovi zapsal úředník sidecar v roce 2015 doslovně "DOPSÁN PŘÍVĚSNÝ VOZÍK VELOREX 560, V.Č. xxx". Bez změny kategorie, rozměrů a hmotností. Napsal to takto sám od sebe, bez tlačenky, speciálního přání apod.
Přijde mi,že to není zas tak dávno. Proto jsem se chtěl zeptat, jestli to náhodou ještě někde neumí. Třeba ta archivní úřednice:-D
Je mi jasné, že připojování se neřeší na hned podle momentální nálady. Sajdu jsem pořídil hlavně kvůli dětem a několik let ji teď budu používat. Ale rád bych si ponechal možnost jednoduše zažít třeba sezónu na sólo motorce.
Pokud to jinak nepůjde, budu muset přestavbovat. Třeba i víckrát.
A nebo budu mít záminku na pořízení sólo stroje:)
[edyedward]
(31.1.2024 20:25:45)
já si právě myslím, že teď je to stejné jako kdysi - tedy to použití
tenkrát se jezdilo solo do práce a se sajdou v sobotu odpo na chalupu nebo k rodičům
dnes občasná vyjížďka solo a na sraz se sajdou
asi bude třeba tlačit - veteránisti a spol. - na MD, aby odpověděli, že to tak nařizuje evropská legislativa :-(
[Michal]
(31.1.2024 18:37:09)
Ano, probírá se to několikrát dokola. Doba, kdy motorka se sajdkárou byla náhražkou drahého auta, je už pryč a soupravu k tomuto účelu tady nepoužívá už asi nikdo. Odpojování a připojování sajdkáry není práce na čtvrt hodiny, protože pak je kromě dalšího vhodné odmontovat úchyty z rámu, vyměnit sekundární kolečko, aby to nebylo jak šnek (mám 15z místo původního 18z), asi nikdo nebude měnit i pastorek náhonu...
Dá se to namontovat i odmontovat v jednom, ale skutečně to není tak, že jeden týden s jednou a druhý zase bez.
[pračlověk]
(31.1.2024 10:35:24)
Už se to tady probíralo, v minulosti byla skutečně možnost sajdu připojit/odpojit dle potřeby a tak to bylo také ve starých techničácích, ale nově se jedná skutečně o přestavbu, kde zapojíš sajdu, potřebuješ papíry od Velorexu, papíry od Jawy,pak zajdeš na STK a na magistrát pro nové papíry. Od té chvíle jezdíš jen se sajdou. Pokud to chceš odpojit a jezdit, musíš to zase přestavět a dojet na STK, dojít na úřad a jiná cesta není a nebude. (Myslím, že dle aktuálních pravidel, přestavba souvisí s jinou kategorií vozidla, proto to nově nejde připojovat jak chceš ty.)
Chápu to tak, pokud by jsi sehnal mašinu s papírama, kde je to zapsaná sajda z minulosti stylem "možnosti připojení sajdkáry" tak to skutečně můžeš připojovat/odpojovat dle chuti/potřeby :-)
[jelenl]
(31.1.2024 8:23:45)
K čemu byly v TP pro 634 a podobné již z výroby vepsány možnosti připojení sajdkáry i páva, když to nejde použít? V roce 1999 to šlo, nechal jsem si na základě toho dopsat do OTP alternativní použití postranního vozíku a upravit počet míst.
[pračlověk]
(30.1.2024 21:44:13)
Řešíme tady stejnou věc a obepisovali jsme odbory dopravy v širokém okolí. Někde toho chtěli víc, někde míň, ale vždy to bylo na přestavbu a změnu kategorie z L3 na L4. Prý takhle odpojitelný to šlo zapsat naposled někdy v 90. letech. Kdyby jste měl někdo jiný postřeh, dejte prosím vědět, zatím to máme teprv v přípravě.
[Prohorovka]
(30.1.2024 20:29:24)
*Tlacenku
[maspe]
(30.1.2024 19:31:22)
Žádné příspěvky71045.všechno ostatní
Ahoj. Máte někdo tip na fungující kamionovou přepravu zakoupeného osobního auta od soukromého prodejce z Itálie do České republiky? Zajímá mě pouze doprava, ne služba autodozoru.
Žádné příspěvky71020.Veteráni
Jenom info pro ostatní, od ledna je výpis ze Strakonic za 2000 Kč, stejně jako z jawy...
Žádné příspěvky71006.Elektro
Rychlý dotaz ohledně Vape SZ120. Může mi prosím někdo, kdo má na stadíku vape s velkým rotorem zjistit v jaké poloze statoru vůči rotoru hází jiskru? Vychází ryska na rotoru v okamžiku zážehu na střed snímače nebo kam? Stačí mi to opravdu přibližně. Ptám se proto, že dáváme upravený vape ze stadíka na jiný levotočivý motor a potřebujeme nastavit předstih nasazením rotoru na kliku v určitý poloze vůči statoru (snad se chápeme). Díky :-)
Žádné příspěvky70970.Informace
Ahoj, mám dotaz na zdejší znalce.
Mám Jawu 250 typ 353/04 kývačku z roku 1962. Výroba cca září (dle první registrace v TP). Barva černá (původní).
Číslo rámu 345782 (samozřejmě sedí se štítkem i papírama).
Chci se zeptat, jestli někdo neví, jaké číslo rámu bylo u kývačky poslední ? Příp. kdy byla výroba definitivně ukončena.
Myslím, že ta moje kejva jedna z posledních (i ta černá = pohřební by byla hezká symbolická na ukončení výroby...).
Děkuji za jakékoliv případné info.
Jawám zdar !
Žádné příspěvky70637.Tento web
Přátelé, chodí nás sem pravidelně určitě pár desítek a nepravidelně hromada dalších. Když se podíváte na 20 posledních přispívatelů na provoz, tak je to za 4 roky zpět dost bídné. Velmi si vážím toho, že zde neotravují vyskakující okna reklam na kdeco. I spamových nabídek půjček apod. je zanedbatelně. Rád se podívám co řeší figury s podobnou zálibou jako já, vrátím se k něčemu zaparkovanému ve svých "oblíbených" nebo si najdu něco starého co potřebuji. A nebo se zeptám. Za těch 9 let jsem zde získal i trvalé osobní kontakty. Diskuze sice už asi před rokem vyprchala, ale i tak sem chodíme. Když pošlu někomu dotaz-"vzkaz" , tak se prakticky vždy dočkám odpovědi. Jsme si v tom postižení podobni! Poslat mobilem pár korun nezabere tolik času a ve srovnání s cenou třeba jednoho piva nebo čehokoliv jiného je to celkem prospěšná investice. Přehled nejdete kliknutím na "Návštěvnost". Pro jistotu sem kopíruji platební údaje. Moc děkuji SPRÁVCI webu a všem rádcům a dotazujícím i prostým návštěvníkům.
Věřím, že jsem vás neurazil, jen bych byl nerad kdybychom se neměli kam podívat jak na Jawu nebo Zetku.
Citace z tohoto webu:
"Přispět můžete na účet:
Číslo účtu: 180336758/0600
IBAN: CZ61 0600 0000 0001 8033 6758
Konstantní symbol: 0308
Variabilní symbol: měsíc a rok dohromady (např.: 092007)."